Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Noterar att många som annonserar på FS endast varit medlemmar mycket kort tid. Ibland bara en dag eller någon vecka. Sedan finns de som varit med lite längre. Väldigt få som ens har ett bronsmedlemsskap och tittar man på profilsidorna så finns i princip ingenting.

jag kanske får fan för den här åsikten men jag tycker att man borde vara betalande medlem för att få annonsera på FS. Ett bronsmedlemsskap kostar ju inte mycket mer än att sätta in en annons på Blocket. Och här på FS når man verkligen en målgrupp. Sedan är det säkert lättare att hålla koll på bedragare. De blir ganska säkert inte betalande medlemmar på FS.

I övrigt tycker jag att köparen har ett ansvar att kolla upp aktuella priser, men många exempel på Blocket är ju rent skrämmande.
 
Jag kan bara hålla med Lennart om att det borde krävas ett betalande medlemskap för att få annonsera här på Fotosidan. Då skulle vi slippa de här bedragarna som dyker upp då och då med helt nya medlemskap och rena bluffannonser.
Sedan kan jag dessutom fundera över varför vi som betalar ska sponsra annonser från någon som aldrig varit medlem förrän det är dags att lägga in en gratisannons. (Kanske låter lite gnälligt, men det är som sagt en fundering)
 
Man kan ju se det så här också. Vem skulle ni helst köpa kamera av:
1. En bronsmedlem som blev medlem igår och har helt tom profil.
2. En ickebetalande medlem som har varit medlem 8 år, laddat upp en massa bilder, varit med i diskussioner och i profilen haft 9 tidigare annonser ute?
 
Man kan ju se det så här också. Vem skulle ni helst köpa kamera av:
1. En bronsmedlem som blev medlem igår och har helt tom profil.
2. En ickebetalande medlem som har varit medlem 8 år, laddat upp en massa bilder, varit med i diskussioner och i profilen haft 9 tidigare annonser ute?

Det bästa vore väl en kombination.
Du måste köpa minst brons-abonnemang för att få lägga in en annons redan från dag 1, alternativt låta icke-betalande medlemmar fpå annonsera när de varit medlemmar en tid. En vecka, en månad eller så.
Det blir ju lite urvattnat om folk registrerar sig enkom för att sälja...
 
Man kan ju se det så här också. Vem skulle ni helst köpa kamera av:
1. En bronsmedlem som blev medlem igår och har helt tom profil.
2. En ickebetalande medlem som har varit medlem 8 år, laddat upp en massa bilder, varit med i diskussioner och i profilen haft 9 tidigare annonser ute?

En fråga ställd på sin spets. Men kanske berättigad ändå. Men vänd på frågan så är vi tillbaks vi status quo.

Jag menar att betalar man för en tjänst så är man för det mesta mer intresserad av själva Fotosidans aktiviteter, diskussioner etc. Känns mer trovärdigt än att bara bli medlem för att sälja prylar. Jag satte själv in ett par annonser under oktober och av de 11 svar jag fick kom hela 6 st från personer som blivit icke betalande medlemmar de senaste 3 dagarna innan svaren kom. Hälften av dem samma dag..

Men bortser vi från detta, som jag tycker är alarmerande nog, så är hela Fotosidan en tjänst som inte drivs gratis. Naturligtvis då inte heller delen Köp/Sälj. Alltså blir det de betalande medlemmarna som finansierar de icke betalande medlemmarnas annonser. Känns fel.

Så för min del köper/säljer jag hellre till betalande medlemmar än icke betalande om båda varit med lika kort tid.

//Lennart

PS. För övrigt får icke betalande medlem endast ladda upp 10 bilder. Så några mängder av bilder under 8 år lär knappast kunna verifieras. DS
 
Senast ändrad:
Men bortser vi från detta, som jag tycker är alarmerande nog, så är hela Fotosidan en tjänst som inte drivs gratis. Naturligtvis då inte heller delen Köp/Sälj. Alltså blir det de betalande medlemmarna som finansierar de icke betalande medlemmarnas annonser. Känns fel.
Ännu mer fel känns det att man inte blir av med all reklam, trots att man betalar.
Vilket förvisso inte stör mig i praktiken, då jag alltid blockerar all reklam och cookie-tracking på alla webbsidor, både i datorn och i telefonen, men ändå.
 
Jag har märkt att dom sjukaste överpriserna sätts oftast av tjejer/kvinnor. Undrar om det kan vara att det beror på att dom inte alls är insatta nåt...

Hur tänkte du nu? Tvivlar på att tjejer på något sätt skulle vara mindre insatta, speciellt när annonsören (om det nu inte finns fler åsa siller i malmö eller någon kör en luring) för den där 10D'n är yrkesfotograf och ligger på en teknisk nivå som överskuggar ganska många på den här siten...
 

Varför tar du åt dig? Jag menar ju inte att tjejer i överlag inte skulle vara insatta, bara att dom största överpriser jag sett har varit just av tjejer/kvinnor, vet väl själv att det finns kvinnor som kan 1000gg mer än mig själv. Herregud va sur du blev......................................................................................................................................
 
Varför tar du åt dig? Jag menar ju inte att tjejer i överlag inte skulle vara insatta, bara att dom största överpriser jag sett har varit just av tjejer/kvinnor, vet väl själv att det finns kvinnor som kan 1000gg mer än mig själv. Herregud va sur du blev......................................................................................................................................

Vad vet du om hur sur jag blev...?

Läs Mikaels kommentar. Den sammanfattar min åsikt väl.
Så om du menar något annat än vad du skriver, bör du nog tänka om innan du överhuvudtaget gör det...

*over and out*
 
ANNONS