** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Hur tänker folk på Blocket?


Ja, splittar jag upp det, och gissar:

Canon 1, finns på blocket för 750:-
28-80/2,8-4L, 4000:- är det köpt för av en recensient på fotosidan
80-200/2.8, inga reservdelar men ok objektiv, 4000:- kanske
Speedlite 430 EZ, ingen hit, kanske 300:- för den som vill köra manuellt
Motljusskydden tillhör objektiven så dom sätter jag inget pris på
Kameraväska brukar man inte få många hundralappar för, säg 300:-

Det blir totalt 9350:-, men då har jag inte räknat med fjärrutlösaren som jag inte har någon kolla på.

Men om fjärrutlösaren är värd 14150:- begagnat så ligger hon helt rätt i pris med 23500:-....
 
* Nån mer än jag som är nyfiken på värderingsintyget??? Särskilt vem som utfärdat det??? ... *

Det första jag tänkte på var hur gammalt värderingsintyget är. 12-15 år?

Eller också är detta helt enkelt en bluff av någon som inte är helt insatt. Funderade lite på varför reklamblad för både Eos-1 och Eos-1n är med på bilden?
 
Kanske lite elakt, men min nyfikenhet på vad ett stort minneskort kunde innebära tog överhand..
Blir väl runt 80 bilder i RAW eller typ 5 minuter film..

HAHA. Jo exakt. Lägger man ut en flera år gammal kamera för ca 80 % av nypris när den lanserades så får man skylla sig själv.
 
Ser framför mig en ung tjej eller kille som fått utrustningen i present och inte har den ringaste aning om vad den är värd.. Era grymma gycklare!

/K
 
Hahaha, vad roligt att det fanns en sån här tråd!

Hittills har min flickvän fått höra på när jag hånar blocketfolkets prissättning, men nu kan jag ta det här där folk förstår vad jag pratar om! :D
 
Känns dessutom som Google Translate använts, villet brukar vara ett rätt dåligt tecken på annons på blocket "...5D Mark II med fullt bildformat kombinerar enastående upplösning med fotografering på upp till 3,9 b/s.."

Kör man Google tranlate på den svenska texten känns det mycket bättre. :)


"EOS 5D Mark II full frame combines outstanding resolution with the shooting of up to 3.9 b / s and superior high ISO performance. Along with video recording in Full HD expands the boundaries of photography.

Lenses that includes: 24-105mm f / 4 L IS USM
For quick deal, I offer one

6GB memory.

Features:
21.1 Megapixel CMOS sensor with full frame
DIGIC 4 processor
ISO range expandable to 25600
Video recording in Full HD (1080, 30 b / s)
High resolution 3.0 "VGA LCD with Live View
JPEG shooting up to 3.9 b / s up to card capacity
9-point AF + 6 assist points
Kontruktion magnesium alloy

Camera kit is only 6 months old and only took 3000 exposures, obviously there any document (receipt) and warranty left on the camera. The camera is in overall mint condition that no damage or scratches. (Well kept)

The price is set at quick business 9000kr for the entire kit, not to negotiate!"

Dessutom tror jag att det antagligen stod 16GB på kortet. Man ser en konstig radbrytning före sexan.
 
ANNONS