Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Optimistiskt med 10,500 kr för beg canon 70-200/4 is usm? billigast på Prisjakt nu under 10,000

http://www.blocket.se/halland/Canon_ef_70_200mm_58512922.htm?ca=11&w=3

Minst sagt! Vanligt pris är 7.000:- för exemplar som är felfria och ser ut som nya. Eventuellt lite högre om det bara är några månader gammalt och endast "provat".

Men det är ju säljaren som sätter priset och i det här fallet lär objektivet bli osålt såvida inte någon helt okunnig person faller för annonsen.

Jag har full förståelse för att säljaren vill få ut mesta möjliga, men detta pris var riktigt magstarkt.
 
Rolig text när Google är inblandat. Canon 6D kroppen :)

Notera att kameran finns på orten Canon, Kameror. Det är en liten by i Lappland har jag hört.
 
Skattade nästan när jag såg en Nikon d5000 till salu för 2790 kr på blocket idag. Inkluderade det fantastiska kitobjektivet 18-55. Skall tydligen vara perfekt för bröllop och fantastiska landskap :)

Det trista var kanske att det är en känd kamerabutik i Lund som lägger upp detta. Känns inte som bra reklam för det företaget. En D5000 kan väl vara värd 1500 och en D5100 kanske 2000 kr inkl kitobjektivet.
 
ANNONS