** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Hyra utrustning när man inte är proffs

Produkter
(logga in för att koppla)

MaxZ

Aktiv medlem
Hej,

Skall plåta sport inomhus under helgen. Använde min 70-200 2.8 förra gången och den visade sig vara lite väl för de bilder som jag vill ta (kör med 10D, dvs x1.6).

Så nu skulle jag vilja hyra en 24-70 2.8, då ljusstyrkan är inget man kan snåla med under dessa belysningsförhållanden.

Mitt problem är att jag inte hittat en enda affär i Stockholm som går med på att hyra ut eftersom jag varken är proffs eller har ett konto hos dem.

Nån som vet nån affär som går med på att hyra ut till glada amatörer? :)

/Max.
 
De jag vet hyr ut:

Kameradoktorn
Molanders
Procenter
Yfo

Om de hyr ut privat vet jag dock inte. Kolla med begagnathandlarna annars, de kan ju vara sugna på att tjäna en femhundring kanske.

Eller om någon här på FS kan låna ut ett, kanske.
 
Senast ändrad:
molarin skrev:
De jag vet hyr ut:

Kameradoktorn
Molanders
Procenter
Yfo

Om de hyr ut privat vet jag dock inte. Kolla med begagnathandlarna annars, de kan ju vara sugna på att tjäna en femhundring kanske.

Eller om någon här på FS kan låna ut ett, kanske. Jag har en Sigma 24/2.8 men du vill kanske ha zoom-möjlighet...

Tack David, snällt av dig! Men som du gissat är zoom möjligheten också ett måste. Jag behöver egentligen nåt som jobbar mellan 40 och 70, för att kunna få både vinkel och utsnitt (man får ju inte vara överallt på planen, tydligen... ;))

Det är dessa 4 affärer som inte ville hyra ut till icke-proffs (iaf inte till mig). Hade kanske hjälpt om jag dykt upp i verkligheten och haft en riktig kontakt isf att bara tala i telefon...

Hehe, jag skulle kunna ringa på och tjata, så kanske de ger sig till slut :)

/Max.
 
Hej!

Du skulle kunna höra med expert på fridhemsplan - kanke ett långskott men ändå.

Om du har anknytning till ngn förening kanske i alla fall Kameradoktorn kan hyra ut till dem - jag fick det förslaget själv en gång när jag var i kontakt med dem.

/Tomas
 
tandborstterroristen skrev:
Hej!

Du skulle kunna höra med expert på fridhemsplan - kanke ett långskott men ändå.

Om du har anknytning till ngn förening kanske i alla fall Kameradoktorn kan hyra ut till dem - jag fick det förslaget själv en gång när jag var i kontakt med dem.

/Tomas

Bra tips, tackar! Jag ringde och får hyra en Sigma 24-70 2.8! (Jag köper egentligen, och får pengarna tillbaka minus avgiften efter hyrperioden, 300 SEK för 3 dagar, helt ok).

/Max.
 
tandborstterroristen skrev:
Vad kul att det funkade!

Hos vilka fick du hyra? - expert med tanke på att det rör sig om sigma?

/Tomas

Japp, det blev hos Expert. Har aldrig varit där, så det blir ett bra tillfälle att kolla sortimentet!
/Max.
 
ANNONS