Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag älskar Photax

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Idag fick jag mitt efterlängtade paket från Photax och jag vill med denna tråden informera er, inget annat berätta varför jag älskar photax.

1. Leverans: Jag beställer på Torsdagen och paketet kommer på fredagen, dvs inom 24 timmar . Notera då att jag inte beställt expressleverans.

2. Kundservice. De har ett telefonnummer man kan ringa till.
Alltid någon kunnig och trevlig som svarar.
Hur dumma frågor man än har så svarar de på ett enkelt och vänligt sätt. Aldrig en sur min.

3. Emballage. de packar det snyggt
i brun låda med frigolitbitar.
Är det känsliga saker, så packas det "in absurdum"
dvs löjligt mycket skyddat så det tom skulle överleva
att delas ut av citymail.

4.Sortiment. De har allt i lager som de säljer. Allt.
Jag beställer 10 saker, och får 10 saker.
Inget, beställa 10 varor och man får 5 och 5 restnoterade.
Beställde efke 25 film, men den hade utgått, så de skickar med Efke 50 och erbjuder mig returnera om jag inte vill ha dem.
Så sjukt fint initiativ, aldrig upplevt det förr.

5. Extra saker. I paketet så får jag naturligtvis med fakturan, lättläst och enkel. Sedan ligger det 2 reklampennor från photax, och så informationsblad och realistan över saker som skall reas ut + deras katalog/prislista över hela sortimentet.

Jag vet att det finns andra leverantörer som är minst lika bra och kanske bättre ( jag vet inte allt), men jag tycker det är viktigt att vi belyser när företagen gör BRA saker istället för att gnälla på dem.

Och Photax ? Tack för att ni är som ni är !!

kram på er alla !!!


Niklas
www.niklaswibom.com
Känd från TV3
 
Eftersom jag handlar mycket där och är mer än nöjd är det bara instämma i berömmet! Om det någon gång skulle vara fel på en vara (har råkat ut för det en gång med Hasselbladsmappen då fickorna var för trånga pga för bred klisterremsa) så fixar man det direkt. Handlar man över disk (som jag ofta gör då det kostar mindre för mig att köra dit än att betala frakten) brukar de dessutom alltid avrunda frakturan nedåt. Alltid vänliga och tillmötesgående och kunniga om det mesta.
 
Jag tycker de är bra, men sist jag handlade fick jag lösa ut paketet som postförskott, vilket jag inte gillar.
 
Jag tycker de är bra, men sist jag handlade fick jag lösa ut paketet som postförskott, vilket jag inte gillar.
Jo de har det leveranssättet, men vad skulle vara negativt med det? Skulle det vara bättre att betala i förskott med betalkort över internet istället för på postkontoret när man hämtar det?
 
Jag gillar också Photax produkter och leveranser.
Men det känns omodernt att man behöver skriva upp artikelnummer för att kolla priser och sedan beställa. Numera är jag van vid att kunna klicka på något och stoppa i kundvagn utan att fundera på artikelnummer.
 
vad skulle vara negativt med det?
Jo det har den nackdelen att jag måste åka till ett utlämningsställe, istället för att få paketet levererat dill dörr via lantbrevbäraren. I paketet kan det sedan ligga en faktura som vi betalar på 10 dagar. Vill de ta upplysning på mig så går det också bra. Denna gång har jag också för mig att vi handlade via vårt aktiebolag som är AAA, vilket innebär att vår kreditvärdighet är hög.

Vad jag menar är att de skulle frågat hur jag ville betala och inte bara slänga iväg det som postförskott.
//Bosse
 
Ansluter till den jublande massan!

Inte bara är dom bra på postorder, har ni vägarna förbi eller bor i närheten, åk dit och träffa dessa kunniga och trevliga personer IRL.
Måste säga, att de gånger jag varit där tar dom sig tid och förklarar, tipsar och hjälper till, känner dom att man är fel ute med något köp rättar dom till det istället för att bara sälja, detta måste vara Smålands motsvarighet till Norrlands Cyberphoto.

Det är bara att gratulera personalen på Photax, ni får 5 av 5 möjliga.
 
Japp gillar me Photax !!!!

handlat mycke där bara bra o alltid allt hemma =)
men gillar inte frigoliten som dom har som embalage
bli statisk o nästan omöjlig att hantera ,
borde var en baggis att ersätta med något annat !!

har även vatt i butiken ett par gånger bara positivt!!
 
Köpte ett Benbo-stativ av Photax på postorder och kan instämma i den gammalmodiga beställningsrutinen. Dock skar (!) vredet på stativet efter en vecka. Ringde Photax som glatt skickade ett nytt stativ omedelbart och meddelade att det kommer ligga en fraktlapp i paket som jag kan använda för att skicka tillbaka det felaktiva stativet. Hade alltså båda stativen hemma på samma gång sen, ingen onödigt fördröjning.
Tummen upp!
 
Kan inte annat än att hålla med, Photax är underbara!
Dom är kunniga & otroligt hjälpsamma, vad mer kan man begära?
 
Måste hålla med i ovanstånde lovsång. Har handlat flera gånger på Photax och har alltid varit nöjd. Kartongerna är väl förpackade, allt som beställs levereras och leveransen sker mycket snabbt. Skulle något bli fel i leverans (har hänt en gång) korrigeras felaktigheten omgående, rätt vara skickas med frankerad adressetikett för returen, dessutom fick jag då en kaffemugg som kompensation! Att paketen skickas ut som postförskott ser jag inget problem med, utan uppskattar. Jag har en känsla av att postens behandling av postförskottspaketen är något säkrare än behandlingen av vanliga postpaket.

Och Photax kundtjänst, får inte glömma dem, de är alltid kunniga och trevliga!

Betyget: 5 filmrullar av 5 möjliga!

/Christopher
 
Beställde för första ggn igår och fick precis ett sms om att mitt paket kommit. Här går det undan.
Synd att man har inventring hela helgen och inte får tid att leka med sina nya leksaker.
 
...
Jag vet att det finns andra leverantörer som är minst lika bra och kanske bättre ( jag vet inte allt), men jag tycker det är viktigt att vi belyser när företagen gör BRA saker istället för att gnälla på dem.
...
Det tycker jag absolut! Företag med föredömlig kundservice ska naturligtvis lyftas fram i ljuset, så att fler av oss hittar dem, och så att det går bra för dem. För det är ju den typen av företag som vi vill ha!
 
ANNONS