** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

JPEG med DVD-spelare

Produkter
(logga in för att koppla)

Bengt-Arne

Aktiv medlem
Hej!

En sak som jag inte blir klok på. Jag bränner en hög JPEG bilder på en skiva. Problemet är att vissa av bilderna går inte att se på min Plasma-TV via min DVD-spelare. Det går där emot utmärkt att se dom i datorn.
Någon som vet varför?

MVH/ Bengt-Arne
 
Hur gammal är din dvd-spelare? Har den "kunskap" nog att att visa jpeg?

Min Andersson från Netonnet funkar kanon men kan tyvärr bara hantera 500 bilder per mapp så om man har fler så bör man dela upp dom i olika mappar på skivan.
 
Hej Robin!

Jag har delat upp i olika mappar med mellan fem och 30 bilder i varje.
Det är ingen skit dvd heller. "Panasonic DVD S-75" och den skall klara både JPEG, MP3 m.m.
Jag skall testa om skivan funkar som den ska i en kompis DVD.

Hälsningar Bengt-Arne
 
Du säger "vissa bilder". Ser du något mönster? Kanske svenska tecken och mellanslag i mappar eller filnamn?
 
Ett tips: Gör som jag, köp en Playstation 3. Den läser och visar allt, jpg/mpg/avc etc. från DVD,CD,USB,CF,SD,MS eller den inbyggda hårddiskan. Dessutom visas bilderna i full 1080 HD (om du har en TV som stöder det). Det ser nästan overkligt bra ut. Kontrollern/fjärren har radiolänk med blåtand.
Dessutom går det att samtidigt lägga ut soft bakgrundsmusik...
Enbart detta gör leksaken ganska prisvärd..
Dessutom visar jag också HD-video filmat med en HDV kamera med den.
 
Bengt-Arne skrev:
Hej!

En sak som jag inte blir klok på. Jag bränner en hög JPEG bilder på en skiva. Problemet är att vissa av bilderna går inte att se på min Plasma-TV via min DVD-spelare. Det går där emot utmärkt att se dom i datorn.
Någon som vet varför?

MVH/ Bengt-Arne

Hmm..Tänk på att du visar bilderna i 0,5 mpixel interlace när du kör ifrån en DVD spelare. Finns bättre lösning på ditt problem.

// Fredrik
 
jimh skrev:
Du säger "vissa bilder". Ser du något mönster? Kanske svenska tecken och mellanslag i mappar eller filnamn?

Du har rätt i dina påstående.

Problemet uppstod när jag varit inne och vänt med bilderna i Neat Image programmet. Det tillkommer ändelsen "Filtered" här.
Felet jag gjorde var att radera bort den här ändelsen när jag sedan samlade bilderna i en katalog.

Hälsningar Bengt-Arne
 
ANNONS