Jockethorne
Aktiv medlem
Hej!
Jag brukar försöka lösa alla diskussioner, klagomål etc direkt med de butiker jag handlar om, men känner nu att jag behöver lite råd. Jag ska försöka vara så objektiv som möjligt och inte låta min irritation och ilska färga min berättelse alltför mycket.
Bakgrund:
Hobbyfotograf som ägde en Sony A7 med en rad fina objektiv. Har även en gammal Canon 350D liggande. Har sedan något år känt sug på att uppgradera.
1 oktober:
Går slentrianmässigt in på Prisjakt.se och söker på priser på Sony A7Rii. Ser att Cyberphoto har lägsta pris på 24999 kronor. Kul! Mycket lägre än vad jag sett den tidigare. Går in på sidan och ser till min stora glädje att de även har en inbyteskampanj. Informationen är MYCKET knapphändig. 3000kr ytterligare rabatt vid inbyte av valfri fungerande systemkamera. "Kontakta oss för mer information" står det. Genomför köpet, märker att jag inte får någon info kring inbyteskampanjen i samband med köpet.
2 oktober:
Blir lite nervös av detta och mailar Cyberphoto. Ringer även Cyberphoto direkt på morgonen och kommer till kundtjänst. De ber om ursäkt för den bristfälliga informationen och supporten går för att prata med säljavdelningen. Efter cirka en minut får jag beskedet: "bara att skicka in kameran, märk kameran med ordernumret" - numret som jag även uppgav i samtalet.
3 oktober:
Jag hade ju som sagt även mailat tidigare på söndagskvällen med frågor om kampanjen. På tisdagen får jag följande svar:
"Hej!
Stod på kampanjen att ring eller maila för mer info, en fungerande digitalkamera ska det vara för att inbyteskampanjen ska gälla. du skickar inbytet och vi drar av för produkten och den skickas till dig.
Med vänliga hälsningar
(tar bort namnet på medarbetaren på Cyberphoto, målet är inte att hänga ut någon)"
Lägger denna dag en Canon 350D på posten, mycket nöjd allt än så länge. Kameran jag beställt finns INTE i lager utan beräknas komma in 6 oktober.
Denna dag säljer jag även min Sony A7 för att ha råd med nya kameran. Säljer den något billigt för att bli av med den snabbt.
4 oktober
Kameran kommer in i lager och skickas.
5 oktober
Nya kameran kommer, superglad. Öppnar den, börjar fotografera, allt är fint.
9 oktober
Mailar Cyberphoto för att kolla att de fått min inbyteskamera och hur de gör med inbytesrabatten. Får då ett svar som jag upplever direkt nonchalant och provocerande:
"Hej!
Kollade inte att du redan gjort en order och den blivit skickad, kampanjen är ju en extra rabatt på produkten och inga pengar betalas ut i sammanband med den.
Ber om uräkt om det inte framgår så klart med kampanjerna att man ska fråga innan beställning så det inte blir fel som i det här fallet"
Nu står jag alltså här idag: blåst på 3000 kronor, kan inte lämna tillbaka min nya kamera som jag köpte då jag öppnat och använt den och min gamla kamera är såld och borta. Ursäkta, men från att ha älskat Cyberphoto och handlar ALLT därifrån, alltifrån mina egna kameror, familjens kameror och till och med fått över skolan jag jobbar på att handla utrustning från dem till att nu vilja säga upp all kontakt med företaget.
Hur kan jag gå vidare med detta? Överreagerar jag eller vad tycker ni? Det är så himla konstigt bemötande, jag är verkligen den kunden som gått och recenserat CP på diverse sajter med högsta betyg för att de alltid varit så lösningsinriktade. Har jag tolkat något fel?
Jag brukar försöka lösa alla diskussioner, klagomål etc direkt med de butiker jag handlar om, men känner nu att jag behöver lite råd. Jag ska försöka vara så objektiv som möjligt och inte låta min irritation och ilska färga min berättelse alltför mycket.
Bakgrund:
Hobbyfotograf som ägde en Sony A7 med en rad fina objektiv. Har även en gammal Canon 350D liggande. Har sedan något år känt sug på att uppgradera.
1 oktober:
Går slentrianmässigt in på Prisjakt.se och söker på priser på Sony A7Rii. Ser att Cyberphoto har lägsta pris på 24999 kronor. Kul! Mycket lägre än vad jag sett den tidigare. Går in på sidan och ser till min stora glädje att de även har en inbyteskampanj. Informationen är MYCKET knapphändig. 3000kr ytterligare rabatt vid inbyte av valfri fungerande systemkamera. "Kontakta oss för mer information" står det. Genomför köpet, märker att jag inte får någon info kring inbyteskampanjen i samband med köpet.
2 oktober:
Blir lite nervös av detta och mailar Cyberphoto. Ringer även Cyberphoto direkt på morgonen och kommer till kundtjänst. De ber om ursäkt för den bristfälliga informationen och supporten går för att prata med säljavdelningen. Efter cirka en minut får jag beskedet: "bara att skicka in kameran, märk kameran med ordernumret" - numret som jag även uppgav i samtalet.
3 oktober:
Jag hade ju som sagt även mailat tidigare på söndagskvällen med frågor om kampanjen. På tisdagen får jag följande svar:
"Hej!
Stod på kampanjen att ring eller maila för mer info, en fungerande digitalkamera ska det vara för att inbyteskampanjen ska gälla. du skickar inbytet och vi drar av för produkten och den skickas till dig.
Med vänliga hälsningar
(tar bort namnet på medarbetaren på Cyberphoto, målet är inte att hänga ut någon)"
Lägger denna dag en Canon 350D på posten, mycket nöjd allt än så länge. Kameran jag beställt finns INTE i lager utan beräknas komma in 6 oktober.
Denna dag säljer jag även min Sony A7 för att ha råd med nya kameran. Säljer den något billigt för att bli av med den snabbt.
4 oktober
Kameran kommer in i lager och skickas.
5 oktober
Nya kameran kommer, superglad. Öppnar den, börjar fotografera, allt är fint.
9 oktober
Mailar Cyberphoto för att kolla att de fått min inbyteskamera och hur de gör med inbytesrabatten. Får då ett svar som jag upplever direkt nonchalant och provocerande:
"Hej!
Kollade inte att du redan gjort en order och den blivit skickad, kampanjen är ju en extra rabatt på produkten och inga pengar betalas ut i sammanband med den.
Ber om uräkt om det inte framgår så klart med kampanjerna att man ska fråga innan beställning så det inte blir fel som i det här fallet"
Nu står jag alltså här idag: blåst på 3000 kronor, kan inte lämna tillbaka min nya kamera som jag köpte då jag öppnat och använt den och min gamla kamera är såld och borta. Ursäkta, men från att ha älskat Cyberphoto och handlar ALLT därifrån, alltifrån mina egna kameror, familjens kameror och till och med fått över skolan jag jobbar på att handla utrustning från dem till att nu vilja säga upp all kontakt med företaget.
Hur kan jag gå vidare med detta? Överreagerar jag eller vad tycker ni? Det är så himla konstigt bemötande, jag är verkligen den kunden som gått och recenserat CP på diverse sajter med högsta betyg för att de alltid varit så lösningsinriktade. Har jag tolkat något fel?
Senast ändrad: