Annons

Kamera-express.nl okej?

Produkter
(logga in för att koppla)

-Maverick-

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av nätshopping med denna holländska butik?

/Stefan
Då kan jag svara på det här själv nu: Det funkade bra. Lite marigt var det att ligga ute med en rätt saftig slant till en butik jag inte visste ett dugg om, eftersom man måste betala i förskott vid internationell handel.

Det enda jag reagerade lite negativt på var leveranstiden, alltså från det att butiken skickade paketet till att jag hade det hos mig. TNT verkar ha kört upp det omedelbums till Sverige (2 dygn), men sedan segade distributionen ihop, fem dygn inom Sverige. Mindre bra, tycker jag. Får hoppas att det berodde på semestertiderna.
 

Brav

Aktiv medlem
Jag tänker själv beställa en 5DII därifrån. Bra pris! Därför vore det intressant med flera synpunkter på butiken.
 

The_SuedeII

Aktiv medlem
Öh... Hollänsk moms är redan pålagt på priset (alltså är svensk moms inte applicerbar), och inga tullavgifter ska tillkomma på export av varor till privatperson inom EU. Det som står som prisuppgift är det som gäller som slutpris (exk frakt och ev. behandlingsavgift om du handlar som företag exk. moms)

Jag vet många som handlat härifrån, och det har fungerat bra.
 

Brav

Aktiv medlem
Har äntligen tagit mod till mig och beställt en 5DII ikväll från kamera-express.nl. Trots att jag inte behärskar holländska var det inga större svårigheter. Jag trodde betalning skulle göras med kort, Men det skulle ske med överföring från eget konto till deras genom t.ex. Internetbank. Frakten blev 15 euro + exp.avg. 5,5 euro. Totalt för huset 1848,50 euro. Med kursen jag fick (10.20) blev det allt som allt 18 845 SEK. Ca 3700 SEK billigare än bästa priset i Sverige (om jag inte missat något ställe). Väntar nu med spänning på paket. Lite pirrigt dock att skicka iväg så mycket pengar utomlands.
/Tommy
 

Ingemar Björling

Avslutat medlemskap
Har äntligen tagit mod till mig och beställt en 5DII ikväll från kamera-express.nl. Trots att jag inte behärskar holländska var det inga större svårigheter. Jag trodde betalning skulle göras med kort, Men det skulle ske med överföring från eget konto till deras genom t.ex. Internetbank. Frakten blev 15 euro + exp.avg. 5,5 euro. Totalt för huset 1848,50 euro. Med kursen jag fick (10.20) blev det allt som allt 18 845 SEK. Ca 3700 SEK billigare än bästa priset i Sverige (om jag inte missat något ställe). Väntar nu med spänning på paket. Lite pirrigt dock att skicka iväg så mycket pengar utomlands.
/Tommy
Hej

Är sajten kamera-express.nl bara på holländska? Eller finns det någon knapp för engelsk text som jag har missat?

MVH Ingemar
 

Brav

Aktiv medlem
Tyvärr bara på holländska. Använd översättningsfunktionen på Googles förstasida. Lycka till.

Mitt paket har skickats idag.
 

The_SuedeII

Aktiv medlem
Jag låtsas helt enkelt att det är mitt 5-åriga kusinbarn som skrivt texten - sen är den faktiskt inte helt omöjlig att tyda. :)

-Nej, tyärr tror jag inte den har en engelsk översättning. Jag har inte heller lyckats hitta någon.
 

Maxe

Aktiv medlem
Har handlat därifrån för några år sedan - Nikon 105/2.8 VR - och det fungerade helt utan anmärkning. Gluggen levererar än idag....

// Johan
 

Roq

Aktiv medlem
mmm, Nikon 200mm f2.0 VR för knappt 38000 istället för 48000 här. Inte dumt om man skulle behöva ett... ;-)
 

Brav

Aktiv medlem
Fick mitt 5DII-hus från kamera-express.nl levererad till dörren idag på förmiddagen av DHL. Kom egentligen till Sverige redan på fredagen. Jag sällar mig till de positiva omdömena om affären - mycket bra priser och snabb, bekymmersfri leverans. Det enda som kanske ska påpekas var att det endast fanns manual på italienska, holländska, franska och tyska med. Alltså ingen på svenska eller engelska. Men vad gör det. För 3700+ sparade kronor kan jag köpa en separat eller läsa den jag har i pdf-format på datorn. För min del blir det definitivt flera beställningar från kamera-express.nl. Kanske ett EF 100-400mm nästa gång. Även här ett behagligt pris.
/Tommy
 

Ingemar Björling

Avslutat medlemskap
Fick mitt 5DII-hus från kamera-express.nl levererad till dörren idag på förmiddagen av DHL. Kom egentligen till Sverige redan på fredagen. Jag sällar mig till de positiva omdömena om affären - mycket bra priser och snabb, bekymmersfri leverans. Det enda som kanske ska påpekas var att det endast fanns manual på italienska, holländska, franska och tyska med. Alltså ingen på svenska eller engelska. Men vad gör det. För 3700+ sparade kronor kan jag köpa en separat eller läsa den jag har i pdf-format på datorn. För min del blir det definitivt flera beställningar från kamera-express.nl. Kanske ett EF 100-400mm nästa gång. Även här ett behagligt pris.
/Tommy
Hej

Vad blev fraktkostnaden?

MVH Ingemar
 

Lovephoto

Ny medlem
Hur betalar man

Jag lyckades lägga upp ett konto samt beställa ett objektiv. Men när man ska betala begär banken ett IBAN-nummer. Kan någon vänlig själ förklara var jag hittar det? Min holländska är lite rostig :)
 

tormig

Aktiv medlem
Jag lyckades lägga upp ett konto samt beställa ett objektiv. Men när man ska betala begär banken ett IBAN-nummer. Kan någon vänlig själ förklara var jag hittar det? Min holländska är lite rostig :)
Din bank kan förse dig med det, fråga dem. Jag tror du behöver behöver både Iban och Bic nummer vid en sk EU-betalning.
 

The_SuedeII

Aktiv medlem
Det står oftast på banken infosida, tillsammans med företagsregistreringen och lite andra saker. Ibland finns det i datorbanken när man går in på utlandsbetalning.
 
ANNONS