Annons

Kamera-express.nl okej?

Produkter
(logga in för att koppla)

ztenlund

Aktiv medlem
Posten kör ut TNT's paket i Sverige,
DHL har egna bilar och tar inte hjälp av konkurrenterna.
Nu bör det poängteras att paketen från de här webbshopparna skickas med TNT Post, vilket är den nederländska motsvarigheten till Posten. I Sverige finns sedan även fraktbolaget TNT Express. Den senare är mer motsvarigheten till DHL. Samma koncern, men olika bolag och funktion.
 

NiklasP

Aktiv medlem
Att paketet är på någon depå. :)
Det är inte framme än kan jag säga som nyligen också hade ett paket som gick med TNT.

Så här ser det under At TNT distribution hela vägen:

08.02.2011:
Parcel at depot

09.02.2011:
Parcel at depot

10.02.2011:
Parcel received in country of destination

10.02.2011:
Parcel out for delivery

11.02.2011:
Parcel out for delivery

Den sista är nog för att Posten Ftg-paket var här och inte hade portkoden så paketet åkte till Företagscenter och aviserades. Den sista fanns inte när jag hämtade det så jag gissar att min hämtning registrerades som en utkörning hos TNT Post.

Då borde jag få mitt paket idag.

16.02.2011:
Parcel received in country of destination
16.02.2011:
Parcel out for delivery

Men kan man fixa fram posten kolli nr ?
 

ztenlund

Aktiv medlem
Då borde jag få mitt paket idag.

16.02.2011:
Parcel received in country of destination
16.02.2011:
Parcel out for delivery

Men kan man fixa fram posten kolli nr ?
Troligen om du är på den adressen som är angiven och Postens utkörare kommer in. Paketet lär gå som företagspaket så det är leverans dagtid. Annars bör det komma en avi imorgon.

Ang Postens kollinummer så vet jag inte. Jag tycker knappast att det är värt besväret så länge som avin kommer i tid.
 

NiklasP

Aktiv medlem
Beställde mitt objektiv i måndags och betalade med visa kort,

Idag kunde jag hämta ut det på posten företagscenter.

Men redan igår var posten budbil o skulle lämna det så 3 dagars frakt.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Tråkiga med det är ju att man får ta ledigt halva dan o sitta hemma o vänta på ett litet paket.Då försvinner vinsten med att skicka efter produkten
Det är ju bara att vänta på avin istället.

DHL m fl kör ju också ut på dagen normalt sett så jag förstår inte riktigt argumentet heller. Att de sedan totalt saknar kompetens att ringa innan är också undermåligt. DHL klarade inte ens att ringa och fråga om portkoden trots att mitt telefonnummer stod på fraktsedeln och jag var hemma. Positivast erfarenhet har jag av Brings leverans från tretti.se. De har, hör och häpna, telefon och ringer och bestämmer vilken tid de ska komma förbi.
 

NiklasP

Aktiv medlem
Det är ju bara att vänta på avin istället.

DHL m fl kör ju också ut på dagen normalt sett så jag förstår inte riktigt argumentet heller. Att de sedan totalt saknar kompetens att ringa innan är också undermåligt. DHL klarade inte ens att ringa och fråga om portkoden trots att mitt telefonnummer stod på fraktsedeln och jag var hemma. Positivast erfarenhet har jag av Brings leverans från tretti.se. De har, hör och häpna, telefon och ringer och bestämmer vilken tid de ska komma förbi.
Instämmer totalt,

Jag kontakta DHL och sa att jag jobba till kl 16, dom fick komma efter, Hon svara visst.

Men när man kom hem satt det en lapp på dörren att dom varit där kl 13.
 

Goran.P

Aktiv medlem
Det är ju bara att vänta på avin istället.

DHL m fl kör ju också ut på dagen normalt sett så jag förstår inte riktigt argumentet heller. Att de sedan totalt saknar kompetens att ringa innan är också undermåligt. DHL klarade inte ens att ringa och fråga om portkoden trots att mitt telefonnummer stod på fraktsedeln och jag var hemma. Positivast erfarenhet har jag av Brings leverans från tretti.se. De har, hör och häpna, telefon och ringer och bestämmer vilken tid de ska komma förbi.
Så Dhl lämnar paketet på posten om man inte är hemma ?Skickade efter en grej en gång det var visserligen Schenker men de sa att de körde den hem annars fick man hämta det hos dem.Först vill de inte komma för att vi bor på landet o det var svårt att hitta.Fast vår granne har företag o de är där stup i kvarten
 

ztenlund

Aktiv medlem
Så Dhl lämnar paketet på posten om man inte är hemma ?Skickade efter en grej en gång det var visserligen Schenker men de sa att de körde den hem annars fick man hämta det hos dem.Först vill de inte komma för att vi bor på landet o det var svårt att hitta.Fast vår granne har företag o de är där stup i kvarten
Du har nog tappat bort dig i diskussionen. Butiken tråden handlar om levererar inte med DHL, och ingen har heller påstått att DHL lämnar paket till Posten.
 

Goran.P

Aktiv medlem
Du har nog tappat bort dig i diskussionen. Butiken tråden handlar om levererar inte med DHL, och ingen har heller påstått att DHL lämnar paket till Posten.
Eller så hämtar man på posten nästföljande dag? (Eller samma dag om man har kollinumret.)

Fick jag som svar längre upp men det har väl blivit nåt missförstånd
 

ztenlund

Aktiv medlem
Eller så hämtar man på posten nästföljande dag? (Eller samma dag om man har kollinumret.)

Fick jag som svar längre upp men det har väl blivit nåt missförstånd
Det har det nog blivit eftersom, som jag skrev, så leveras inte de paket diskussionen gäller med DHL. Alltså, istället för att vara hemma och vänta på Postens Företagspaket (som aktuella paket kommer som i Sverige) så väntar man på avin och hämtar ut paketet dagen efter.
 

smilfinken

Aktiv medlem
Eller så hämtar man på posten nästföljande dag? (Eller samma dag om man har kollinumret.)

Fick jag som svar längre upp men det har väl blivit nåt missförstånd
Jag syftade på postpaket, eftersom det var TNT Post som diskuterades (trodde jag).

DHL kan man ibland ringa och omdirigera paket till där man finns på dagtid, men jag upphör aldrig att förvånas över hur katastrofalt svårt det verkar vara för professionella paketleverantörer att lyckas leverera paket. Svenska Posten ingår för övrigt också i den kategorin. ;)
 

Goran.P

Aktiv medlem
Jag syftade på postpaket, eftersom det var TNT Post som diskuterades (trodde jag).

DHL kan man ibland ringa och omdirigera paket till där man finns på dagtid, men jag upphör aldrig att förvånas över hur katastrofalt svårt det verkar vara för professionella paketleverantörer att lyckas leverera paket. Svenska Posten ingår för övrigt också i den kategorin. ;)
Håller med har skickat efter saker från Tyskland o det har fungerat perfekt.
 

nilsmag

Ny medlem
Beställning

Beställde ett Canon 15-85 (+filter & motljusskydd) därifrån på eftermiddagen Fredag den 24 Augusti, hade det i handen idag den 9e September.

Det var främst den svenska posten som segade till det, de hade varken portkod eller telefonnummer för att kunna ta sig in i trapphuset så jag fick vänta över helgen på att hämta ut paketet hos mitt ombud.

Från Holländsk sida var det enda problemet att paketeringen känndes undermånlig. Jag tycker att de kunde spendera lite mer på skyddsmaterial när man har köpt ett så pass dyrt objektiv. Det var dock inga synliga skador på objektivet (det verkar även skarpt vid första test) men det har garanterat fått sig några smällar för hörnen på lådan var till viss del skadade.

För er som inte har läst cameranu-tråden kan jag rekommendera att maila info@dpd.nl och be om det svenska trackingnumret så kan man följa leveransen även i Sverige.
 
ANNONS