Annons

Lösa rykten på dpreview!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja då blåser vi liv i tråden med det senaste som florerat runt på nätet...och som vanlig......TAGES VÄL MED EN NYPA SALT ; )


"Nobody's cousin who has some connections just told me about new A10 (name is not confirmed). The good news it's more pro bad news probably asking 2000-2200$$. It's going to be 12mp on new 1.3x cmos chip, will do 8mp crop for aps size with higher fps. Specs will be perfectly in line with semi-pro demand, nothing more nothing less. Noise won't be a concern now. Minor design changes like new AF with crazy assist lamp & grip sensor are true. He said body is more Sony than Minolta looking & does carry every bell & whistle to take on Canon 5d. A70 & A120 are in pipeline but won't be launched with A10. Official leaks (!) will start late Jan. How about that now?"


Det ända som är lite tråkigt om vi nu leker med tanken att ovanstående har någon sanning i sig är där en sak som är tråkigt.
Det spelar ingen roll om den har "every bell and whistle to take on C-5d" för den saknar samma sensorstorlek, vilket jag tror är en av viktigare faktorerna om man skall locka folk från att köpa en C-5d.....men det är kanske en annan diskustion.

Folk börjar verkligen vrida på sig i stugorna nu för att ingen riktigt vet något.
Har till och me sett photoshopade bilder på en eos-1, en D2 och en Dynax9 med SONY namnet på.....lol.
Design som en 9´a vore dock inte fel : )

Nåja.

Dagens salt dos är över.

Mvh.
 
Ascona75 skrev:

Folk börjar verkligen vrida på sig i stugorna nu för att ingen riktigt vet något.
Har till och me sett photoshopade bilder på en eos-1, en D2 och en Dynax9 med SONY namnet på.....lol.
Design som en 9´a vore dock inte fel : )

Nåja.

Dagens salt dos är över.

Mvh.

Ja nu är det verkligen myror i stjärten...men även om dom presenterar lite planer o specifikationer nu så släpps den väl inte förens andra halvan av året =/ (som det brukar vara med nya prylar)

Men någon dynax-design är väl inte o vänta då (om det är sant såklart) om dom vill gå sin sonystil istället för att göra gamla minoltaälskare glada. Hoppas bara man får veta att/när den kommer innan feb :)

Tack för skvallret
 
Ingen som hittat något nytt eller vet något som kan delas med oss andra här på FS? tycker de e dags för dom nu att visa upp sina planer :(
 
Patrik Palombo skrev:
Ingen som hittat något nytt eller vet något som kan delas med oss andra här på FS? tycker de e dags för dom nu att visa upp sina planer :(
Har inte hört något nytt. Ryktet säger ju PMA, och det är en månad kvar tills dess.
 
Här kommer det senaste ryktet som lagts upp på DP.
Behöver jag säga det där med saltet ha ha ; )


"Just to stir up the rumor mill:

My local photography store (the Camera Shop near Philadelphia [indy shop not affiliaated with Ritz Camera] and which caters to pro shooters) mentioned that their Sony rep hinted that Sony was completing a new model based on the KM 9D protos and that it would (might?) be announced soon.

His speculation was that they might announce at this year's PMA...

(okay my fingers are crossed)

Steve"


Ja, det hade väl visserligen varit hur trevligt som helst med en "D9-FF" men den har jag garanterat inte råd med ha ha, vågar man hoppas på både en D7 och en D9 he he?
Rent teoretiskt borde dom väl haft tid att få klart båda, KM borde ju haft sina efterföljare en bra bit på gång tycker man ju.

Nåja.......får väl fortsätta vänta : )

Mvh.
 
Befintliga objektiv från min D5D kommer funka på dessa antar jag?

Kan dom göra autofokusen snabbare i kameran eller måste dom ha andra objektiv för att lösa det?
 
FotoDan skrev:
Befintliga objektiv från min D5D kommer funka på dessa antar jag?

Kan dom göra autofokusen snabbare i kameran eller måste dom ha andra objektiv för att lösa det?
Ja, dina objektiv kommer fungera, och ja, man kan göra AF-motorn snabbare. 5D/7D/A100 har en riktigt seg AF-motor om man jämför med Dynax 7/9.
 
Låter spännande. Har en fullpackade kameraväska idag och vill slippa gå över till Canon :)

Kommer Sony med något som man kommer långt med så stannar jag kvar.
 
ANNONS