Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Var in ett ärende till Kamerahuset i Stenungsund idag och passade på att fråga halvt på skoj om de hade någon D200 liggande.
Mja, kanske blev svaret, jag ska kolla och ringer dig sen.
Ett par timmar senare ringer telefonen och nu sitter jag här med en kamera som jag tänkt vänta lite med att handla, men jag är inte ledsen för det!
Den som beställt kameran var ute och reste och kunde vänta en vecka med att få en, tack för det.

Tydligen ska Nikon få en laddning senare i veckan och utdelningen till butikerna kanske inte går endast på hur många de beställt, så det kan nog löna sig att ringa runt lite.
Kamerahuset kan jag starkt rekommendera för detta och allt annat.
 
Förvisso så är min D200 som jag beställde i Fredags på väg. Men det går seeegt.

Här är din försändelse:

26 apr kl 10:39
Posten Företag Solna Frösunda, Försändelsen riskerar att bli försenad. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.


Av alla paket så skulle naturligtvis just mitt drällas med. Nu är min hett efterlängtade D200 ute på drift i Stockholm. När den kommer tillbaka till uppsamlingscentralen så är den på ruta ett igen, som den var igår, i Malmö.
 
Ok, jag gör en uppdatering:

Jag beställde, som jag skrivit tidigare, en Nikon D200 som jag hittade i den här annonsen: http://www.blocket.se/vi/7959399.htm?ca=14_s

Hämtade precis ut den. Till min stora glädje fanns det förutom kameran en pappersmanual på engelska (hade väntat mig en .pdf) samt svensk nätkabel till laddaren, samt ett paket tuggummi (?) i lådan.

Trevligt bemötande och snabb leverans från företaget. Som jag har förstått det från mail som bekanta fått svar på så kommer de för övrigt att ta in fler D200 om några veckor.

Nu ska här lusläsas manual och exprimenteras!

(happy)
 
Har fått följande rapporter från Cyber.
Beställde 20060102.

2006-02-07 80:e plats.
2006-02-20 74:e plats.
2006-03-15 59:e plats.
2006-03-27 50:e plats.
2006-04-05 42:a plats

2006-04-24 25:e plats

-Så jag gav upp!

Ringde Japanphoto i GBG idag och får den i morn
!!!
Cyber och Nikon verkar inte klicka riktigt..
Däremot har Cyber levererat allt annat snabbt och smidigt.

/ hög förväntan på morgondagen...
 
kazoya skrev:
Har fått följande rapporter från Cyber.
Beställde 20060102.

2006-02-07 80:e plats.
2006-02-20 74:e plats.
2006-03-15 59:e plats.
2006-03-27 50:e plats.
2006-04-05 42:a plats

2006-04-24 25:e plats

-Så jag gav upp!

Ringde Japanphoto i GBG idag och får den i morn
!!!
Cyber och Nikon verkar inte klicka riktigt..
Däremot har Cyber levererat allt annat snabbt och smidigt.

/ hög förväntan på morgondagen...

Tja.. Men man kan ju se det som att Cyberphoto har levererat...säg 40 kameror (din köplats har minskat med 55 nr, så 40 är kanske ett rimligt antagande). Så då kan man ju anta att Cyberphoto har fått en väldigt stor tilldelning. Cyber kan ju inte bara för att de har en kö på 80 pers få 80 kameror.. Alla andra handlare vill ju oxå ha kameran.
 
Jeppe skrev:
Tja.. Men man kan ju se det som att Cyberphoto har levererat...säg 40 kameror (din köplats har minskat med 55 nr, så 40 är kanske ett rimligt antagande). Så då kan man ju anta att Cyberphoto har fått en väldigt stor tilldelning. Cyber kan ju inte bara för att de har en kö på 80 pers få 80 kameror.. Alla andra handlare vill ju oxå ha kameran.

Jag tror att avhoppen från kön är större än antalet levererade kameror.
 
Lundgren P skrev:
Hur är det med instruktionsboken på D200 som Japan photo levererar.
Är denna på svenska eller?
Någon som vet?

Det följer inte med någon instruktionsbok (inte till min kamera i alla fall). Men en CD-skiva med engelsk manual i PDF-format.
 
swepri skrev:
Det följer inte med någon instruktionsbok (inte till min kamera i alla fall). Men en CD-skiva med engelsk manual i PDF-format.

Hmmm, låter skumt tycker jag, är det verkligen Europa kameror ni får från Japan foto, dvs som har garanti hos Svenska Nikon ?

Kameror som kommer från Nikons Europa leverantör bör väl ha en riktig instruktionsbok ?

kent.
 
kazoya skrev:
Har fått följande rapporter från Cyber.
Beställde 20060102.

2006-02-07 80:e plats.
2006-02-20 74:e plats.
2006-03-15 59:e plats.
2006-03-27 50:e plats.
2006-04-05 42:a plats

2006-04-24 25:e plats

-Så jag gav upp!

Ringde Japanphoto i GBG idag och får den i morn
!!!
Cyber och Nikon verkar inte klicka riktigt..
Däremot har Cyber levererat allt annat snabbt och smidigt.

/ hög förväntan på morgondagen...

Jag råkar veta att Nikon har ett horn i sidan till CyberPhoto p.g.a. den sakliga informationen till kunderna om att D70´n hade moréproblem när den började levereras. Nikon blev inte glad över att CyberPhoto informerade om detta på sin hemsida. De ville väl tysta ner det precis som de försökte med bandningen och batteritiden på D200´n
 
Zoso skrev:
Hmmm, låter skumt tycker jag, är det verkligen Europa kameror ni får från Japan foto, dvs som har garanti hos Svenska Nikon ?

Kameror som kommer från Nikons Europa leverantör bör väl ha en riktig instruktionsbok ?

kent.

Den jag köpte från Scandinavian Photo har i alla fall en tryckt instruktionsbok på svenska.
 
Zoso skrev:
Hmmm, låter skumt tycker jag, är det verkligen Europa kameror ni får från Japan foto, dvs som har garanti hos Svenska Nikon ?

Kameror som kommer från Nikons Europa leverantör bör väl ha en riktig instruktionsbok ?

kent.

Kameran har ett europa-serienummer, garatibeviset är från Nikon Europe och serienumret gick att registrera på www.nikon.se utan problem. Så allt är nog som det ska.
Det hade varit trevligt med en tryckt manual dock. Nu fick jag skriva ut relevanta delar själv.
 
swepri skrev:
Kameran har ett europa-serienummer, garatibeviset är från Nikon Europe och serienumret gick att registrera på www.nikon.se utan problem. Så allt är nog som det ska.
Det hade varit trevligt med en tryckt manual dock. Nu fick jag skriva ut relevanta delar själv.

Då är nog allt OK !

kent.
 
Lundgren P skrev:
Hur är det med instruktionsboken på D200 som Japan photo levererar.
Är denna på svenska eller?
Någon som vet?
De kameror de har tagit in via Norge följer det med en Norsk instruktionsbok till, men inte så svårt att förstå sig på. Problemet blir när man ska använda registret för att hitta en specifik sak då namnet kan vara något annorlunda.

De som kommit den "normala" vägen ska ha Svensk bok med.
 
Jag köpte min av Japanphoto, och fick ingen instruktionsbok med (utom på cd), men det sa de redan när jag beställde så det är inga problem. Snyggt stämplad/ifylld garantisedel från "Nikon Europe", så allt verkar lugnt. Inga problem att registrera kameran på Nikon.se.

/Micha
 
Leverans av D200

Är det någon som vet något om leveranser från Alfadigi.com?
Har talat med dem men får mest svävande svar, kanske någon vet något?
 
Jippie!!!

Min D200 anländer till Expert i E:a 2 - 3/5.

Det känns nästan overkligt!

Jag beställde den 051122, så väntan har varit lång och det har varit extra segt att se hur "alla andra" med kortare beställnings-tid fått sina kamerahus levererade.

Nu är dock väntan nästan slut och kameran blir inte dyrare än c:a 15.250:-.

Underbart ju! ;))))

/Nonno
 
Jag kontaktade Nikon support vad gäller användarhandbok på Svenska. Deras svar var, "Om den är köpt av en svensk återförsäljare och saknar svensk användarhandbok så skickar Nikon en gratis." Japanphoto i Malmö där jag köpte min är svensk så jag scannade av kvittot och mejlade det till Nikon. De skickar en svensk hanbok nästa vecka utan kostnad.
 
ANNONS