Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Misslyckad bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Loj

Aktiv medlem
Sämsta bilden?

Det finns onekligen ett antal urusla att välja på...

En av de mera udda bilder jag varit inblandad i - har den tyvärr inte att visa - visar en suddig taknock på min bäste kompis hus. Vi tog den tillsammans - teamwork - för c:a 20 år sedan när han visade mig sin far gamla Voigtländer.

- Där är avtryckaren! sa han och pekade vid sidan av det fasta objektivet.

Jag höjde kameran för att se efter. KLICK!

/J
 

Marabou

Aktiv medlem
Tittade lite bland gamla bilder och hittade en annan som jag undrade vad jag tagit på.
Här finns det en talgoxe,kanske lite lättare att hitta än grodan :)
 

Bilagor

Jeppe

Aktiv medlem
Kanske inte behövs två trådar med misslyckade bilder.. Jag slår ihop med den andra tråden Annelie.


Mvh

Jeppe
 

sebbfolk

Aktiv medlem
Jag ville inte undanhålla er den bild som jag tog för att föreviga ögonblicket när min dotter som skolans Lucia passerade just förbi mej där jag stod på läktaren.
Men jag lyckas inte få in bilden. Hur gör man?
 

Pongu

Aktiv medlem
Kristina! Din bild är ju bra!
Skyll oskärpan på rörelseoskärpa. Man kan ju riktigt se hur han hoppar till av den sura mandarinen! Blomman och ananasen bildar en inramning till vänster och pojken till höger. Han är inte avhuggen så att det stör. Dessutom ger dessa två motpoler en snygg komposition, eftersom tomrummet bildar en diagonal mellan två bildhörn! Någorlunda harmoniserande färger dessutom.

/Pontus
 

Marabou

Aktiv medlem
honkan skrev:
Nå några stycken festbilder har det väl blivit där man kan tro att det är Orcher i stället för festdeltagare, de tenderar att bli lite suddiga i ansiktet efter vad kvällen lider :) men usch! nä det får nog räcka med EN pinsamhet om året, ser framemot nya bilder från dig.
Mats, du kan väl skicka upp bilden du skrev om ? Jag är nyfiken på hur den ser ut :)
Det är inget att spara på, har du tur som lyckas du med flera
 

Efwa

Aktiv medlem
honkan skrev:
Hästen står perfekt, allt klaffar slutaren rasslar, och elendet blinkar :)

Men Mats.....sämre bilder än denna måste du väl tagit :) Detta är ju en regel snarare än undantag;-)

Nä, visa ett riktigt misslyckande istället. Ett som får dig att skämmas ordentligt:-D
 

honkan

Aktiv medlem
Ok Annelie !!!!

Ringde och inhämtade damernas tillstånd först.

Den här är tagen skapligt tidigt på kvällen sen kan du nog förstå hur det blev efterhand som humöret steg :)

Mats (mer glad än packad i vanliga fall)
 

Bilagor

Efwa

Aktiv medlem
Ja, Mats, den var MYCKET sämre...skäms på dig ;-)

Men det var jag och inte Annelie som ville ha den, stackars Annelie kanske inte vill bli "anklagad" för att klanka ner på någons sämsta bild :)
 
ANNONS