Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny FotoExpedition!!

Produkter
(logga in för att koppla)

prinsen

Aktiv medlem
Efter den mycket lyckade Hornborga träffen har vi kommit fram till att göra en ny träff.

Vi tänkte försöka genomföra "I Arns Fotspår"

Detta blir en lite längre träff, eller ev, 2-3 träffar i samma tema.

Lite grundförslag på denna träff, Att vi träffas i Varnhem åker sedan vidare till Husaby , Skara , Gudhem , och vidare i Arns fotospår

Va tror ni om detta??

Förslag på datum, är helgen 29-Maj.

Haka på vettja!
Kolla in Hornborga forumtråden HÄR

Lite mer info om Arn, HÄR

/Adam

Tack för en trevlig dag bland tranor och brusande vatten.

Det låter jättekul att göra om det i "Arns fotspår"...

Annelie :)

Givetvis missar man inte detta.
Jag hänger efter Arn, och Adam ;)

Tack för en kul tranhleg. Det var jätteroligt att träffa er irl.

Lite OT i denna tråd kanske, men har någon lagt upp några tranbilder?

//Jocke

Jag ska göra ett nytt försök att haka på. Det är en vacker trakt och vem vet, några tranor kanske dröjer kvar för dom som missat.

/Staffan

Här kommer ett litet tips:

Jag var uppe en runda på Kinnekulle idag (testade min nya F80) och körde lite fel, hamnade i Österplana och där finns en märkvärdig kyrka, eller rättare sagt inte kyrkan utan området runt omkring som är ett natureservat, och området precis intill är också lite kontigt, ingen kyrkogård, utan något som skulle kunna vara en kyrkogård om det inte vore för att den är mer eller mindre igenväxt. Kändes som om det var en "spökkyrka".

Tja hoppas jag varit tillräckligt luddig nu!

Jag tror inte det är svårt att hitta till Österplana från Husaby, själv så tycker jag inte att Husaby är så mycket att se. Det finns lite hällristningar en bit från Husaby som kanske kan vara något att se.

mvh
Anders

Missa inte Årnäs och Forshem!

Ser reseplanen och har ett förslag: Är det inte lämpligt att starta eller avsluta resan i Årnäs där Arn föds och passera Forhem också, som är en stenkyrka med massor av vackra och udda sandstensreliefer som kan bli fina på bild.

Är jag på benen låter det som en kanonrolig resa!
Någon långväga ifrån kan bo över här vid behov, bor mellan Årnäs och Forshem vid foten av Kinnekulle och har minst två bäddplatser.

Kramar / Ellen

Som det ser ut nu börjar vi turen i Årnäs,

Åker sedan vidare efter önskemål.

Någon som har förslag på när vi ska träffas??

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.