Annons

Nya Canon EOS 22 sept

Produkter
(logga in för att koppla)

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Bilden från fotofeber är tycker jag ser precis ut som den befintliga Eos 5D.

Jag är tveksam till att Canon skulle släppa två kameror på onsdag. Fotofebers uppgifter kanske är en sammanblandning med ryktena om två kameror. Något officiellt finns i alla fall inte.
 

photographer

Aktiv medlem
Bilden från fotofeber är tycker jag ser precis ut som den befintliga Eos 5D.

Jag är tveksam till att Canon skulle släppa två kameror på onsdag. Fotofebers uppgifter kanske är en sammanblandning med ryktena om två kameror. Något officiellt finns i alla fall inte.
Håller med, vore konstigt om dom släppte mer än en kamera på onsdag något måste dom väl ändock spara till den 22:a (hoppas på en MkIV)

//Peter
 

BugEyes

Aktiv medlem
Bilden från fotofeber är tycker jag ser precis ut som den befintliga Eos 5D.

Jag är tveksam till att Canon skulle släppa två kameror på onsdag. Fotofebers uppgifter kanske är en sammanblandning med ryktena om två kameror. Något officiellt finns i alla fall inte.
Det var vad jag trodde också, dom uppger ju Kamera & Bild som källa så dina uppgifter smäller högre.

Stort tack för svaret
 

sundis73

Aktiv medlem
Bilden från fotofeber är tycker jag ser precis ut som den befintliga Eos 5D.

Jag är tveksam till att Canon skulle släppa två kameror på onsdag. Fotofebers uppgifter kanske är en sammanblandning med ryktena om två kameror. Något officiellt finns i alla fall inte.
Tror också det bara kommer en kamera.
Har för mig att det var Northlight Images som skrev att orsaken till ryktet om två kameror är att Canon ändrat lite i specifikationerna på uppföljaren till 5D under utvecklingens gång.
De insåg väl att en liten förbättring inte räckte för att stå sig i konkurrensen.

Ska bli riktigt intressant på onsdag.
Ser ut som att de släpper en mk II av sin 35L om man får tro några av bilderna.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1032&message=29291588
Helt plötsligt så känner jag mig lyckosam att den var slut när jag skulle beställa den. :)
 

photographer

Aktiv medlem
Tror också det bara kommer en kamera.
Har för mig att det var Northlight Images som skrev att orsaken till ryktet om två kameror är att Canon ändrat lite i specifikationerna på uppföljaren till 5D under utvecklingens gång.
De insåg väl att en liten förbättring inte räckte för att stå sig i konkurrensen.

Ska bli riktigt intressant på onsdag.
Ser ut som att de släpper en mk II av sin 35L om man får tro några av bilderna.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1032&message=29291588
Helt plötsligt så känner jag mig lyckosam att den var slut när jag skulle beställa den. :)
Vågar nästan sätta en slant på att det komer ytterligare minst en kamera den 22:a allt annat vore i mina ögon mycket konstigt ;-)

//Peter (håller tummarna)
 

solvargen

Aktiv medlem
Vågar nästan sätta en slant på att det komer ytterligare minst en kamera den 22:a allt annat vore i mina ögon mycket konstigt ;-)

//Peter (håller tummarna)
Det tror jag ochså...en 550D eller G10 och bara för att jävlas lite dyker det inte upp en 1D markIIII alls
eftersom det är för tidigt för en sådan samt att jag tror Canon fortvarande arbetar för en lösning till alla som haft/har problem med sina III:eek:r.
Mvh Thomas
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Tror också det bara kommer en kamera.
Har för mig att det var Northlight Images som skrev att orsaken till ryktet om två kameror är att Canon ändrat lite i specifikationerna på uppföljaren till 5D under utvecklingens gång.

Man ska nog hålla huvudet kallt och tänka på att Northligt försöker tjäna pengar på hysterin. Men de verkar inte ha så bra koll. Exempelvis så ligger det nu uppe en bild på vad de tror är en 35/1,4 mk II. Men objektivet ser ju precis ut som en 24/1,4 så är det inte fejk så är det en 24:a.

På andra bilder ser det ut som nuvarande Eos 5D som är förtejpad.
 

macrobild

Avslutat medlemskap
Letuttifruttinyacanonslrbodybodybody
25600iso

nya spec.
Capteur CMOS 24X36 24 MP
25600 ISO
Nouvelle batterie avec reconnaissance de l'autonomie
nouveau grip BG-E 6
Processeur DIGIC IV
Boîtier en alliage de magnésium
Live view
Mode vidéo
Système de nettoyage intégré
Compatible objectifs EF et Speedlite EX
La suite des caractéristiques....bientôt!

Annonce officielle de Canon le 17/09/08
 

solvargen

Aktiv medlem
Letuttifruttinyacanonslrbodybodybody
25600iso

nya spec.
Capteur CMOS 24X36 24 MP
25600 ISO
Nouvelle batterie avec reconnaissance de l'autonomie
nouveau grip BG-E 6
Processeur DIGIC IV
Boîtier en alliage de magnésium
Live view
Mode vidéo
Système de nettoyage intégré
Compatible objectifs EF et Speedlite EX
La suite des caractéristiques....bientôt!

Annonce officielle de Canon le 17/09/08
Skönt..då kan vi lägga ner denna tråden och starta den officiella??
Mvh Thomas
 

photographer

Aktiv medlem
Det tror jag ochså...en 550D eller G10 och bara för att jävlas lite dyker det inte upp en 1D markIIII alls
eftersom det är för tidigt för en sådan samt att jag tror Canon fortvarande arbetar för en lösning till alla som haft/har problem med sina III:eek:r.
Mvh Thomas
Har Canon inte redan den lösningen klar kan dom nog snart hälsa godnatt ;-)

Någon 550 eller 10G borde vara mera avlägsna än en uppdatering till EOS MkIII eller så blir vi som är intresserade av bättre ISO egenskaper tvugna att byta till annan kameraleverantör.

//Peter
 

StefanN

Aktiv medlem
Letuttifruttinyacanonslrbodybodybody
25600iso

nya spec.
Capteur CMOS 24X36 24 MP
25600 ISO
Nouvelle batterie avec reconnaissance de l'autonomie
nouveau grip BG-E 6
Processeur DIGIC IV
Boîtier en alliage de magnésium
Live view
Mode vidéo
Système de nettoyage intégré
Compatible objectifs EF et Speedlite EX
La suite des caractéristiques....bientôt!

Annonce officielle de Canon le 17/09/08
Jag har ju med spänning följt alla ryktessajter ett tag och många hävdar ju att den franska sajt som läckt de senaste specarna befolkas av Canonanställda som allt haft rätt vid tidigare läckor. Samt att det ska vara några gamla NDA:er som kan ha gått ut den 12/9 och whathaveyou.

Jag tror nog faktiskt vi kommer få se specar i stil med den ovan, men blir varken glad eller ledsen om de blir mer dämpade. Det jag tycker är lite underligt dock är att videoinspelning inte dök upp bland alla rykten förrän D90 presenterades och 24mp dök inte heller upp förrän A900:an kom (även om dess sensor presenterades av Sony för ett halvår sedan).

Har Canon kanske utvecklat en kamera som har precis ALLT man kan önska sig och de här sista dagarna ägnar de sig bara åt att strypa lämpliga funktioner så de bara lägger sig aningens över konkurrensen? I så fall vill jag lägga till följande specar till den ovan:
-Spegellös
-1.4 megapunkters EVF

;-Þ
 

BugEyes

Aktiv medlem
Den där franska sajten skriver att dom bara återger rykten och hävdar inte själva att det är fakta. Tycker det är underligt att så många verkar fästa stort avseende på vad som sägs där.

Det sägs dessutom ingenting om AF och FPS.
 

alfin

Aktiv medlem
Den där franska sajten skriver att dom bara återger rykten och hävdar inte själva att det är fakta. Tycker det är underligt att så många verkar fästa stort avseende på vad som sägs där.
Beror kanske på att folk som försöker tolka från franska egentligen inte har en aning om vad som skrivs där... Fast säger de 24 MP så tror jag på det. Jag vill tro på det...
 

BugEyes

Aktiv medlem
Ni verkar ju helt upphetsade inför onsdagen, när den kommer får ni sitta med en hel bal muggpapper i beredskap...
Jag har sparat ihop pengar för att köpa nytt hus att ersätta min 5D och är mycket spänd på vad som ska presenteras. Så visst är jag upphetsad, nervös mm. Jag är livrädd att det ska bli en seg sak med onödigt många pixlar och fåniga funktioner som videoinspelning. Vill ha något som liknar D3, gärna ett par megapixlar till men inte 24. Den ska vara snabbare än 5D och utan dieselkänslan samt ha bra AF, då blir jag nöjd om den kostar under 50 papp.
 

alfin

Aktiv medlem
Jag har sparat ihop pengar för att köpa nytt hus att ersätta min 5D och är mycket spänd på vad som ska presenteras. Så visst är jag upphetsad, nervös mm. Jag är livrädd att det ska bli en seg sak med onödigt många pixlar och fåniga funktioner som videoinspelning. Vill ha något som liknar D3, gärna ett par megapixlar till men inte 24. Den ska vara snabbare än 5D och utan dieselkänslan samt ha bra AF, då blir jag nöjd om den kostar under 50 papp.
Klart att du vill ha 24 MP om det inte påtagligt påverkar bildkvaliteten för dig! Är det utsmetad brusreducering och detaljlöshet á la D3 du eftersträvar, så finns det fina brusreduceringsprogram som kan efterlikna den effekten! Klart att du vill ha en modern kamera med 1080p videofunktion om det inte begränsar övriga funktioner. Egentligen är det så, eller hur? ;-)
 

keckax

Aktiv medlem
Kul att vara på en tråd med så upplivad stämning.
Ni är som ett gäng ungar med tindrande ögon i väntan på tomten.

Jag vet ju hur det känns.

/K
 
ANNONS