** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Objektiv till Canon 7D

Produkter
(logga in för att koppla)
Tackar så himla mycket för alla svar jag fått. Det gjorde att jag drog iväg och köpte ett idag.
MSLink, jag tackar ödmjukast för erbjudandet men bonusen på jobbet gjorde att jag valde nytt. =)

Zoomkryp ska jag hålla koll på men vill fråga hur jag på enklast sätt kan ta reda på om objektivet
håller den klass det bör göra? Läste att vissa har fått lämna in det för justering så att säga?
Kanske fota någon bild med specifik inställning, avstånd och motiv?

Vidvinkeln på objektivet har jag hittills inget att anmärka på, har bara testat hemma än så länge.
Blåser som f*n ute just nu... Plus en lite whiskey innanför för att fira mitt nyköp. =)

Tackar er alla än en gång...

Mvh
Daniel
 
Tackar så himla mycket för alla svar jag fått. Det gjorde att jag drog iväg och köpte ett idag.
MSLink, jag tackar ödmjukast för erbjudandet men bonusen på jobbet gjorde att jag valde nytt. =)

Zoomkryp ska jag hålla koll på men vill fråga hur jag på enklast sätt kan ta reda på om objektivet
håller den klass det bör göra? Läste att vissa har fått lämna in det för justering så att säga?
Kanske fota någon bild med specifik inställning, avstånd och motiv?

Vidvinkeln på objektivet har jag hittills inget att anmärka på, har bara testat hemma än så länge.
Blåser som f*n ute just nu... Plus en lite whiskey innanför för att fira mitt nyköp. =)

Tackar er alla än en gång...

Mvh
Daniel

Enklaste testet är väl egentligen bara att skjuta någon dag, du märker snabbt om det inte står rätt till när du kollar på bilderna. Visst finns det en hel del, mer eller mindre rättvisande "tester" man kan göra, risken att man gör testet fel är dock markant större än risken att det skulle vara fel på objektivet mer än försvinnande lite, vilket ändå inte syns i testerna. Märker du att det fokuserar fel så är det bara att skicka in med kamerahuset och få det kalibrerat :)

Ta det lugnt med det goda, svårt att avgöra om du menar en liten eller en liter whiskey ;)
 
ANNONS