Annons

Panasonic Lumix LX3: 24-60 mm f/2,0-2,8!

Produkter
(logga in för att koppla)
Worldwide-garanti

Fortfarande ingen som vet något om panasonics garanti-system? Åker till NY på fredag och är sugen på att köpa en (trots att $ har gått upp =).
 
Jo trodde det. Men 15-37 verkar lite väl snålt. hmmm
Kanske är det lättare för dig att jämföra med 1,6-crop. Jag föredrar att tala i "24x36-termer" så för mig är objektivet 24-60mm.
Snålt? Kanske det i denna tid av både normalzoomar, långa normalzoomar och superzoomar.
Jag tänker på de kompaktkameror jag (och alla andra haft) innan zoomarna kom. Ofta hade man en måttlig vidvinkel t ex 35 eller 38mm på dessa kameror eller möjligen en något som en normaloptik, c:a 50mm.
Jag tycker 24mm vidvinkel är toppen
 
Sitter och smyger om inte jag ska lägga beställning på den här lilla rackaren. Bra prestanda, smidig och dessutom väldigt läcker.

Nu till en fråga som dök upp, finns det någon fördel med Extreme III jämfört med Ultra II förutom när jag ska föra över till datorn?

Kollar man på dperview´s test så verkar den max skriva 1.9 fps x 4,750 KB utan att behöva ta en pause för att skriva från interna minnet. Läs är svårare att få uppfattning om, men den kan visa en 12mb raw fil på 1s.

Mvh Johan

http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmclx3/page5.asp
 
Sitter och smyger om inte jag ska lägga beställning på den här lilla rackaren. Bra prestanda, smidig och dessutom väldigt läcker.

Nu till en fråga som dök upp, finns det någon fördel med Extreme III jämfört med Ultra II förutom när jag ska föra över till datorn?

Kollar man på dperview´s test så verkar den max skriva 1.9 fps x 4,750 KB utan att behöva ta en pause för att skriva från interna minnet. Läs är svårare att få uppfattning om, men den kan visa en 12mb raw fil på 1s.

Mvh Johan

http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmclx3/page5.asp

Min erfaren het är att det inte spelar någon roll vid fotograferingen om man använder bra eller mycket bra minneskort.
Däremot så har hastigheten på överföringen från kort till dator ökat dramatisk sedam jag började använda extreme 4 korten och den läsare som hör till.
Nu är det ett nöje att tanka ner 15-20 gig från ett bröllop eller en resa.
 
ANNONS