Annons

Pentax över axeln

holmbo

Aktiv medlem
Fina fisken, eller fina bilder, verkar som du blev upptäckt på fjärde bilden.
Vårkänslorna börjar spira ser det ut som.
Tackar. Ja, nu börjar det hända saker i naturen.

Kul effektbilder du fått ur kameran!

Här har du feresten en tråd som handlar om den inbyggda redigeringsmöjligheten i Pentax (om du inte redan sett den) :
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=113230&highlight=pentax+power

PS.Hoppas förkylningen ger sig...

//Lars
 

matti

Aktiv medlem
Människorna skiter jag i...bara så länge renarna klarar sig ;-)
Djuren är min prio...jag var tävlingsveterinär där :)
 

Björkhult

Aktiv medlem
K-3 och SamYang 85/1,4 @ 1,4

Jag fyndade ett SamYang 85/1,4, nytt i låda, häromdagen. Manuellt fokus och snorskarpt. Fokusringen löper så fint, lätt och smidigt att jobba med. Betydligt billigare än det FA85/1,4 jag kollade på först.

K-3ans User 2 läge är inställt på focustrap och hyperprogram. Busenkelt!

Manuella objektiv är underskattade. Och billigare! Och roliga att fota med, inget bjäfs som microjustering, fram- eller bakfokus... :)
 

Bilagor

Björkhult

Aktiv medlem
Pentax 645D och DFA55/2.8 AW över axeln.

Jag fick ett erbjudande av min Pentax-handlare på en ny 645D med DFA55/2.8 AW till kanonpris som jag inte kunde motstå... att jag också hittade begagnade A35/3,5 och A120/4 macro, samt en helicoid adapter till bra pris, gjorde ju inte saken sämre. :)

Jag hängde 645:an över axeln och gick ut i parken. Här är några bilder:

Bild 1: Promotion för bebisfotografering (1000 CNY/~1100 SEK).

Bild 2: Bröllopsfotorekvisita. Det kryllar av bröllopspar och fotografer i "min" park nu när det är vår.

Bild 3: Inhyrd modell åt 360.coms personalfotoklubb. Jag hängde med dom ett tag runt parken.

Bild 4: Krimskrams finns det så det räcker till och blir över.

Bild 5: Nikonista från 360.com, hon matchar kameraremmen :)
 

Bilagor

Senast ändrad:

mats.johansson.794

Aktiv medlem
samyang 85 1,4

Jag fyndade ett SamYang 85/1,4, nytt i låda, häromdagen. Manuellt fokus och snorskarpt. Fokusringen löper så fint, lätt och smidigt att jobba med. Betydligt billigare än det FA85/1,4 jag kollade på först.

K-3ans User 2 läge är inställt på focustrap och hyperprogram. Busenkelt!

Manuella objektiv är underskattade. Och billigare! Och roliga att fota med, inget bjäfs som microjustering, fram- eller bakfokus... :)
Tack för tipset med att ställa in user2. Har samma objektiv som blivit liggande trots att bilderna blir kanonskarpa. Dax att damma av imorgon när jag hämtar ut min nya K-3 silver edition.
 
ANNONS