** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Reflexskärm - Hur vika?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rammsee

Aktiv medlem
Ledsen för dum fråga, men köpte en sådan i ett paket.
Öppnade paket och på 1 millisekund så var den utvecklad som en större pannkaka.
Men paketet var typ en fjärdedel. Har inte listat ut hur den skall packas ihop?
Hjälp!
 
Ta tag i reflexskärmen i var ände, vrid sedan åt olika håll med händerna, då kommer den vika in sig i sig själv. Finns även filmer på nätet hur man gör om beskrivningen ovan inte var nog, prova i så fall att söka på "folding reflector".
 
Kan trösta dig med att jag gjorde exakt samma sak... och sedan försökte komma underfund med det hela... och är inte oteknisk tycker jag, men lyckades inte...

Titta på denna filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=YjlsP9KDjcs

Samt han har mycket annat spännande också...

/Leif, numera med vikt skärm och produkttält... :)
 
Kan trösta dig med att jag gjorde exakt samma sak... och sedan försökte komma underfund med det hela... och är inte oteknisk tycker jag, men lyckades inte...

Titta på denna filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=YjlsP9KDjcs

Samt han har mycket annat spännande också...

/Leif, numera med vikt skärm och produkttält... :)

Tack alla! Ska prova era tips snart. Funderar bara, detta som håller ut (fjädrar) verkar vara platt, kanske ngn mm tjock och 5 mm bred... Samma med era? Så man inte vrider sönder den?
 
Ingen fara, den är gjord för att vridas ihop enligt beskrivningarna, min har använts ett otal gånger nu.

Den vrids bara runt, får så klart aldrig vikas skarpt, men detta sker ej heller.

/Leif
 
Ingen fara, den är gjord för att vridas ihop enligt beskrivningarna, min har använts ett otal gånger nu.

Den vrids bara runt, får så klart aldrig vikas skarpt, men detta sker ej heller.

/Leif

Case closed!

Tack alla, de gick ju utmärkt!

En fråga dock! Vilken diameter har ni valt på era?
 
En fråga dock! Vilken diameter har ni valt på era?

Har köpt några olika stora via eBay då de går att finna billigt där, blir ofta en fråga om storlek mot hur portabelt det ska vara att ta med dem. Tar alltid med mig så stor jag orkar bära runt på då man alltid kan öka avståndet eller vinkla skärmen om det blir för mycket ljus. Störst jag har är ca 80x160cm (rektangulär) med 5 st olika ytor att välja mellan och blir ca 60cm ihopvikt, minsta är ca 20 cm och blir runt 8 cm ihopvikt, går lätt ner i en ficka.
 
Jag köpte en ca 60cm rund med 5 varianter standard, den går bra ner i fotoryggsäcken.

Köpte en lite större, tror den är 60 x 90 rektangulär till sonen, kanonbra för halvporträtt samt lättare att placera då den inte rullar... men blir lite för stor för ryggan.

Ska skaffa en fullstor sedan också som bakgrund tänkte jag, för hemmabruk.

Blir lite som Dragoen sa, gärna flera o ta med största möjliga.

Inte orimligt dyra på Ebay som sagt.

/Leif
 
ANNONS