Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

simply electronics ,,, VARNING !!!!!!!!!!!!!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Hankki

Aktiv medlem
Jag tittade in på CameraNU.nl och såg att priset på Olympus XZ-1 inte var så speciellt många hundralappar lägre än vad Cyberphoto vill ha för samma kamera.
Alla saker är inte billigare där och speciellt om du ska ha ett manfrotto stativ så är cyberphoto överlägset billigast.
Köpte nyligen en Lowepro Fastpak 350 och en priskoll visade Cyberphoto 99€, cameranu.nl 119€ men köpet blev hos amazon.co.uk för ca 69€ inkl frakt.

OT: Husqvarna traktorns axel för klippbladet kostar 72€ i finland men jag beställde från usa och priset blev 42€ inkl frakt vilket visar att man ska alltid söka innan man köper, sen kan man ju undra hur en axel som i usa kostar 19US$=16,11€ inkl finsk moms kan bli till 72€, det är en höjning på 450% !!!!!!!
Frakten kan dom inte skylla på. En 40' container rymmer ca 35000 axlar och kostar 3000€ vilket ger en fraktkostnad på 0,09€/axel. Jag vet att dom inte fyller en container med axlar men volymkostnaden är denna.
 
Senast ändrad:

iSolen.se

Guest
Alla saker är inte billigare där och speciellt om du ska ha ett manfrotto stativ så är cyberphoto överlägset billigast.
Köpte nyligen en Lowepro Fastpak 350 och en priskoll visade Cyberphoto 99€, cameranu.nl 119€ men köpet blev hos amazon.co.uk för ca 69€ inkl frakt.

OT: Husqvarna traktorns axel för klippbladet kostar 72€ i finland men jag beställde från usa och priset blev 42€ inkl frakt vilket visar att man ska alltid söka innan man köper, sen kan man ju undra hur en axel som i usa kostar 19US$=16,11€ inkl finsk moms kan bli till 72€, det är en höjning på 450% !!!!!!!
Frakten kan dom inte skylla på. En 40' container rymmer ca 35000 axlar och kostar 3000€ vilket ger en fraktkostnad på 0,09€/axel. Jag vet att dom inte fyller en container med axlar men volymkostnaden är denna.
Om de fyllde kontainern med axlar skulle jag vilja se den gaffeltruck som klarade att lyfta den :)

Husqvarna förresten, görs inte grejerna i Jönköpingstrakten :)
 

Hankki

Aktiv medlem
Om de fyllde kontainern med axlar skulle jag vilja se den gaffeltruck som klarade att lyfta den :)

Husqvarna förresten, görs inte grejerna i Jönköpingstrakten :)
Traktorerna görs numera i USA.

Du har rätt om gaffeltrucken men axeln väger 600g så redan 10000st är 6 ton, vilket går bra i kontainer, och frakten är då på 0,3€/st.

Nog om detta OT och tillbaks till fotovärden.
 

iSolen.se

Guest
Traktorerna görs numera i USA.

Du har rätt om gaffeltrucken men axeln väger 600g så redan 10000st är 6 ton, vilket går bra i kontainer, och frakten är då på 0,3€/st.

Nog om detta OT och tillbaks till fotovärden.
35000st blir lite över 20 ton...googlade... och max verkar vara 26ton (det är jättetungt!), men ok, nog-axlat för ikväll. Men du hade rätt. Kul att lära sig något nytt.

Ha en bra kväll förresten.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag tittade in på CameraNU.nl och såg att priset på Olympus XZ-1 inte var så speciellt många hundralappar lägre än vad Cyberphoto vill ha för samma kamera.
Olympus XZ-1 kostar 4150 kr hos cyberphoto.se. Samma kamera kostar 439 EUR, dvs 3985 SEK, hos cyberphoto.fi.

Frågan är om cyberphoto.fi levererar till Sverige och vad frakten kostar i så fall.
 

skägga

Aktiv medlem
Ja ,,,, jag var iväg & köpte ett begat sigma 70-300 mm med os , när jag kommer hem & kollar mailen så har han faktiskt skickat ett mail där han åtminstonde inte kräver nya dokument .
Kollade hemsidan & lagerstutus på gluggen är numera uppdaterat till 8 i lager mot tidigare 2 .
Man får se vad det betyder ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
 

skägga

Aktiv medlem
Tro det eller ej , dom ringde fråm dhl idag & dom levererade gluggen =)
Det tog drygt en månad ,,
 

tomasbz

Aktiv medlem
den första juni la jag en order på ett canon ef-s 55-250 . Tänkte att det är ett billigt tillsvidareobjektiv .
Jag betalade med paypal .
Sen dess har dom tjaffsat hela tiden . Okey dom ville ha en kopia på en elräkning eller ett skatteutdrag . Okey . Fotade av skattesedaln då jag inte får någon elräkning .(autogiro) ( dom skall tydligen ha det i england för att verifiera persens identiditet .) mailade över det med ett foto på visakortet som är anslutet till paypal . Naturligtvis med de flesta siffrorna överstykna .

Tydligen räkte inte det , upplösningen var tydligen för dålig .. Sa dom först . Jäkla tjaffs , en eos 500 d måste ta tillräkligt bra bilder för att dom skall vara läsliga .
Nåja . Dom fattade tydligen inte vad dom hadde fått .
En räkning på bilskatten . Nä det dög inte heller ,
tog ut ett personbevis från skatteverket . På engelska . Tydligen fattar dom inte det heller .
Så nu vill dom ha en kopia på visakortet igen /& en kopia på en elräkning .
Nåja ringde eon & dom fixade det snabbt . öö tydligen så fattar dom inte att det är en elräkning & begär ,,,,,,,,,,,,,,
har försökt häva köpet . Men det svarar dom inte på .
Hur fan gör jag ?
hahahaha.......
 

BertilN

Medlem
Vanliga kreditkort där adressen stämmer med leveransadressen tycker i alla fall inte jag är ett orimligt krav för första köpet. Kända kunder får levererat till vilken adress de vill.
Köpte ett Lumix Lx 5 till min son.Sparade ca. 750 kr.Betalade med paypal-harköpt mycket på internet o betalat med paypal.Fick en perfekt kamera enligt deras leveransregler.Helt nöjd.Du betalar ingen moms-är tydligen betald i England.Se deras hemsida!
Bertil
 
ANNONS