Annons

Skärmbilden på Canon 7 D ?

Produkter
(logga in för att koppla)

malmön

Aktiv medlem
Tycker, att upplösningen och färgerna av bilderna på kamerahusets bildskärm är mycket bra. Har svårt, att uppnå samma kvalitet på datorn vid bildbehandlingen.. Använder Photoshop 4. Är felet hos mig, eller skall jag söka felet på annat håll ? Då jag sist var inne på Media-Markt i Våsterås, berättade den trevliga tjejen på fotoavdelningen, att jag inte var ensam om denna iaktagelse.
 
Det där upplever jag också. Hos alla kameror jag ägt. Mest troligt är det vid bildbehandlingen det brister för mig. Hur det är hos dig vet jag inte =)
 
jag upplever desamma med min!
bilderna på skärmen ser ut som rena mästerverken faktiskt och är inte alls lika bra på skärmen hemma så jag tror inte de har med din redigering på nåt sätt att göra, lcd:n är helt enkelt för bra...
/micke
 
lcd:n är helt enkelt för bra...
/micke

Jag har svårt att tro att det är så.

Antingen är den ställd att visa bilderna på ett sätt som skulle se förj*vligt ut på en fullstor skärm (för mycket kontrast, svärta, färgmättnad osv), eller så visas bilderna med de aktuella JPEG-inställningarna.

Min handdator visar för övrigt bilder väldigt bra också, men kollar man närmare ser man att mycket är igensvärtat (gäller även färgerna).

Jag är ju ingen expert dock =)
 
Tycker, att upplösningen och färgerna av bilderna på kamerahusets bildskärm är mycket bra. Har svårt, att uppnå samma kvalitet på datorn vid bildbehandlingen.. Använder Photoshop 4. Är felet hos mig, eller skall jag söka felet på annat håll ? Då jag sist var inne på Media-Markt i Våsterås, berättade den trevliga tjejen på fotoavdelningen, att jag inte var ensam om denna iaktagelse.

Hej Hans!!
När gick ifrån 40 till 50d så upplevde jag samma sak...Vilka j....a bra bilder,sen som sagt när man stoppar in dom datorn så kommer man ned på jorden igen.Brukar ändra lite i "nivåer" i PS.Färgerna i kameran är mycket mera påtagliga än dom i datorn.
///månis
 
Skärmbilden på Canon 7 D

Tack för ditt inlägg. Du kan ha så rätt. Men det verkar inte vara bara jag som har detta problem !! Hans
 
Skärmbilden på Canon 7 D

Tack för ditt ingägg. Jag har nog gjort en massa försök vid bildbehandligen, för att komma fram till kvaliten, som jag upplever skärmbilden har. Har inte lyckats, men är helt medveten om, att det ev.är jag som inte behärskar detta. / Hans
 
ANNONS