Annons

Skivbolag snodde mina bilder, vad göra?

Produkter
(logga in för att koppla)
Sist hon postade ett inlägg var 2005-08-20....

Sist hon var inloggad var 2005-10-30 11:49
och ganska så exakt ett år tidigare registrerade hon sej....

Hon kanske inte vill vara kompis med oss mer...
Undras vart hon bor... någon som vet ?
 
Man kan tolka det som så att hennes konto regestrerades enbart för den här tråden.
med tanke på att den postades av henne samma dag som kontot skapades...
 
det kan till och med vara så enkelt...

Hon kanske bara är en hobby fotograf vars foto blev stulna och ville ha råd... sen tack & hej..

Det kanske är den där skiv-dirren i Skara tråden handlar om.. ;)


Antar att vi aldrig mer för höra ifrån henne...
 
Inte för att vara sån men det går ju faktiskt att maila Carina och fråga via kontakta medlem funktionen.
Eftersom hon inte har varit inloggad på länge så lär hon inte få några nya mail som berättar att det har kommit ett nytt inlägg i vilket fall som helst.
 
PITCH skrev:
Jag skickade ett mail till henne....

Bra, glöm inte berätta vad hon svarade! :)

Spännande trådar som aldrig får någon upplösning...
Teste stämde en politiker på Öland som hade jävlats men en massa människor, manipulerat bilder etc och lagt ut på sin hemsida, inte heller där hör man hur det gick. Vore ju kul att veta hur mycket pengar de verkligen får ut.
 
Vad roliga ni är :D

Skivbolaget vägrar förhandla. Vi har erbjudit förlikning på en mindre summa men de har inte ens besvarat min advokats brev... Eftersom jag inte är lika rik (nåja) som skivbolaget kan jag inte stämma dem även om jag vill, eftersom det finns en mikroskopisk risk att förlora och den risken är det inte värt att ta.
 
ECG skrev:
...Skivbolaget vägrar förhandla...

Jag skulle nog försöka sälja (eller ge bort) storyn till någon tidning med anknytning till musikstilen, eller kanske till ngn av våra kvällstidningar.

Skivbolag ligger inte speciellt högt i kurs i nuläget, och en sådan här sak lär knappast putta dem upp på listan över "fantastiska saker vi inte kan vara utan".
 
"Jag skulle nog försöka sälja (eller ge bort) storyn till någon tidning med anknytning till musikstilen, eller kanske till ngn av våra kvällstidningar."

Med denna totala nonchalans ifrån bolaget, har Du väl inte längre något att förlora!
 
Är det inte dags att avslöja tiotusenkronors-frågan nu då?
Alltså namnet på skivbolaget, så man vet vilka skivor det är ok att ladda ner-bränna o.s.v..
 
ECG skrev:
Eftersom jag inte är lika rik (nåja) som skivbolaget kan jag inte stämma dem även om jag vill, eftersom det finns en mikroskopisk risk att förlora och den risken är det inte värt att ta.

En stämningsansökan kostar väl bara 600kr (eller något i den häraden) och den ska så vitt jag har förstått överstiga en viss summa för att det ska bli aktuellt att förlorande part blir tvungen att stå för den andra partens juristkostnader!? Nu är detta inte alls mitt ämne men det var så jag förstod det när jag talade med Staffan Teste om ett dyligt ärende. Jag kan å andra sidan ha missförstått det helt också.
 
Clouseau skrev:
En stämningsansökan kostar väl bara 600kr (eller något i den häraden) och den ska så vitt jag har förstått överstiga en viss summa för att det ska bli aktuellt att förlorande part blir tvungen att stå för den andra partens juristkostnader!?
I det här fallet rör det sig ju om en så stor summa (ca 150 000:) att det inte blir aktuellt.
 
Men varför inte då stämma dem på en mindre summa istället för att inte stämma dem alls? Som jag förstod det rörde det sig om summer runt 20000kr plus/minus några tusenlappar (jag kommer inte riktigt ihåg).
Alternativt som någon skrev, sälj storyn till kvällspressen, de verkar ju ändå inte ha något vettigt att skriva om och om man pitchar iden rätt så låter det ju som en bra story med ett företag som gnäller över piratkopiering när de själva stjäl upphovrättsskyddat material.
 
Precis. Ett prisbasbelopp 2006 är på 39700 kr. Om man stämmer dem på typ 19800 kr så borde det gå som ett småmål vilket innebär att vardera parten står för sina rättegångskostnader (med något enstaka undantag för någon post tror jag...).

Hur jobbar Teste? På sin sida skriver han att det inte kostar något om man inte får något ur målet. Innebär det att han också absorberar motpartens rättegångskostnader om han inte lyckas vinna målet?

Finns det egentligen ens en mikroskopisk risk att förlora? Bevisningen är väl säkrad? Det vore väl i så fall pga. klantigt förd process. Typ att ditt ombud formulerar yrkandena på så sätt att rätten inte kan döma till din fördel även om du har rätt i sakfrågan.
 
LeadHead skrev:

Hur jobbar Teste? På sin sida skriver han att det inte kostar något om man inte får något ur målet. Innebär det att han också absorberar motpartens rättegångskostnader om han inte lyckas vinna målet?

Nej men han förklarar tydligt vad saker och ting kan komma att kosta i värsta fall. Åtminstonne i mitt fall har han gjort det.
 
LeadHead skrev:
Precis. Ett prisbasbelopp 2006 är på 39700 kr. Om man stämmer dem på typ 19800 kr så borde det gå som ett småmål vilket innebär att vardera parten står för sina rättegångskostnader (med något enstaka undantag för någon post tror jag...).

Hur jobbar Teste? På sin sida skriver han att det inte kostar något om man inte får något ur målet. Innebär det att han också absorberar motpartens rättegångskostnader om han inte lyckas vinna målet?

Finns det egentligen ens en mikroskopisk risk att förlora? Bevisningen är väl säkrad? Det vore väl i så fall pga. klantigt förd process. Typ att ditt ombud formulerar yrkandena på så sätt att rätten inte kan döma till din fördel även om du har rätt i sakfrågan.

Ett alternativ är att stämma för en bild och vinner man där kan man förmodligen gå vidare med dom andra bidlerna.

Finns det ingen rättsskyddsförsäkring?
 
Clouseau skrev:
Nej men han förklarar tydligt vad saker och ting kan komma att kosta i värsta fall. Åtminstonne i mitt fall har han gjort det.
Det har min advokat också förklarat, och tyvärr kan det kosta en hel del i värsta fall. Rättsskydd täcker 80% upp till 117900:-
Dez skrev:
Är det inte dags att avslöja tiotusenkronors-frågan nu då?
Det har redan bekräftats på flera forum (dock inte av mig).
 
ANNONS