Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony cashback - dåligt!

Produkter
(logga in för att koppla)

scrappy

Aktiv medlem
Jag köpte ett Sony-objektiv med cashback i vintras. Mitt ärende godkändes i början av mars men jag har fortfarande inte fått min utbetalning. De lovade 28 dagar. Sony skyller på ”tekniska problem”. Någon som har erfarenhet av Sonys cashback? Hur lång tid brukar det ta?
 

taz_k

Aktiv medlem
Kan bara hålla med om att det fungerar dåligt. Cashback är bara krångligt. Jag har dock fått mina pengar de två gånger jag använt mig av cashback.
 

jeh14

Ny medlem
Sitter i samma sits som dig Johan.
Jag tog kontakt med CyberPhoto, där jag köpt grejorna, och dom skulle lämna ärendet till sin försäljningschef för att från det hållet trycka på Sony om utbetalning.
Vi får se.
 

scrappy

Aktiv medlem
Tack alla för svar. Jag har ringt Sony flera gånger men deras kundtjänst har noll koll.
Köpte också på Cyberphoto. Kanske bör kontakta dem också…
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Vad är fördelen med cashback? Varför inte lämna rabatten som ett nedsatt försäljningspris sponsrat av producenten?
Jag tror att det handlar om att tillverkaren inte får bestämma priserna, men vill kunna kommunicera en övergripande rabatt.

Sen är det toppen för småföretagare som bokför originalkostnaden, men inte cashbacken.

För övrigtär det även strul med Canons cashback, eller rättar sagt är det firman som sköter det åt Canon som är sega och struliga.
 

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Jag köpte ett Sony-objektiv med cashback i vintras. Mitt ärende godkändes i början av mars men jag har fortfarande inte fått min utbetalning. De lovade 28 dagar. Sony skyller på ”tekniska problem”. Någon som har erfarenhet av Sonys cashback? Hur lång tid brukar det ta?
Alla former av cashback är bondfångeri!
 

scrappy

Aktiv medlem
Alla former av cashback är bondfångeri!
Håller med! På gränsen till bedrägeri… Sony i detta fall utlovar återbetalning (cashback) men du får inte ansöka förrän om 30 dagar (då har många glömt bort det). Sedan är ansökan extremt komplicerad med orimliga krav på fotobevis på utrustningen, mm. När din ansökan sedan väl är godkänt tar det flera månader innan du ser röken av en återbetalning.
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Jag köpte ett sonyobjektiv med utlovad cashback för kanske ett drygt halvår sedan från en tysk handlare. Jag startade processen att få ut denna cashback här i Sverige men det blev stopp direkt när jag skulle välja butik där det var köpt.

Kom underfund med att varje land hade sin procedur för detta och att det måste gå 30 dagar innan ansökan från inköpsdatum. Konstigt men lite förståeligt med tanke på distansköpslagar mm.

Nåväl, när 30 dagar gått (la in en händelse i telefonens almanacka) så fyllde jag i nödvändiga data. Det visade sig att det var OK att bo i Sverige och köpa och få cashback i Tyskland. I stället för adressuppgifter i Sverige så hamnade jag på rutan för IBAN och andra bankuppgifter. En bild på objektivet samt kopior på köpehandlingar var allt som behövdes i övrigt. Pengarna sattes in på angivet bankkonto och var disponibla inom en vecka så jag tyckte det hela gick smidigt och snabbt (när jag väl kommit underfund med att inköpsland måste vara samma som utbetalningsland).
 
ANNONS