Annons

Tamron SP 150-600mm VC

eskil23

Aktiv medlem
Ingen idé att byta bort sin Sigma 150-500 med andra ord. Fast jag ser fram emot en jämförelse med Nikon 80-400 AF-S när Tamronen med Nikon fattning kommer.
 
Jag är väldigt nyfiken på tamrons nya zoom. Är den i nivå med canons 100-400 L optiskt så funderar jag skarpt på att avyttra min fantastiska 70-300L för ytterligare 300mm och liknande bildkvalitet. Väntar spänt på att ngn lägger ut lite bilder med den här.
:)
 

microo

Aktiv medlem
Jag är väldigt nyfiken på tamrons nya zoom. Är den i nivå med canons 100-400 L optiskt så funderar jag skarpt på att avyttra min fantastiska 70-300L för ytterligare 300mm och liknande bildkvalitet. Väntar spänt på att ngn lägger ut lite bilder med den här.
:)

Om du inte är rädd för vikt och storlek och behöver dubbel bränd 7 båda ändarna är det väll bara och köra.
70-300 är inte större en att den kan ligga i väskan ifall att denna är ett nummer större och kan behöva en ny väska

/M
 

Svarfvar

Aktiv medlem
Jag är väldigt nyfiken på tamrons nya zoom. Är den i nivå med canons 100-400 L optiskt så funderar jag skarpt på att avyttra min fantastiska 70-300L för ytterligare 300mm och liknande bildkvalitet. Väntar spänt på att ngn lägger ut lite bilder med den här.
:)
Testade mest (se länk) att det inte lider av allvarliga bak eller frontfokusproblem med den här bilden (600mm). Tycker det ser riktigt bra ut då jag bytt mitt 100-400 mot detta. Ska bli kul att testa ute idag.

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpiclarge/164531/3110475.htm
 

J O Härnström

Aktiv medlem
Jag är väldigt nyfiken på tamrons nya zoom. Är den i nivå med canons 100-400 L optiskt så funderar jag skarpt på att avyttra min fantastiska 70-300L för ytterligare 300mm och liknande bildkvalitet. Väntar spänt på att ngn lägger ut lite bilder med den här.
:)
Det är tom. så att jag undrar om mitt 70-200mm kommer att göra så stor nytta framöver.
24-105mm med 150-600mm är en fin stabiliserad kombo
 
Testade mest (se länk) att det inte lider av allvarliga bak eller frontfokusproblem med den här bilden (600mm). Tycker det ser riktigt bra ut då jag bytt mitt 100-400 mot detta. Ska bli kul att testa ute idag.

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpiclarge/164531/3110475.htm
Tack så mkt Magnus!
Vad var det för avstånd? Inte mkt att klaga på skärpan vad jag kan se. Ser fram mot bilder utomhus. Gärna på flygande fågel om man får vara kräsen!
:)
 

Svarfvar

Aktiv medlem
Tack så mkt Magnus!
Vad var det för avstånd? Inte mkt att klaga på skärpan vad jag kan se. Ser fram mot bilder utomhus. Gärna på flygande fågel om man får vara kräsen!
:)
Kanske 4 meter i halvtaskigt ljus. Bilden är beskuren något. Väntar på lite solsken då dagen idag bestått av dimma grådask och regn.
 
Jag tycker det ser väldigt lovande ut. Ser att allt är taget med 5D mkII och tror att ngn skrev ngt om ngt problem med 7D och 150-600. Får gå tillbaks och läsa på. Men som sagt lovande bilder. Jag tackar och bockar för dem!
:)
 

Svarfvar

Aktiv medlem
ANNONS