Annons

Tokina 16-50 2.8!

Produkter
(logga in för att koppla)
objektiv ska vara tunga, tycker jag.
roligare, stabilare, mer känsla.

Har inte mycket att tillägga diskussionen annars, inte mer än att TOKINAS at-x-objektiv alltid sägs vara väldigt bra. Och ofta byggda som stridsvagnar.
Precis som vi vill ha det.
 
Är det någon som hört något mer om när denna glugg börjar säljas? På photokina hade dom väl bara en affisch med objektivet på dom hade väl inte ens ett exemplar på display? Betyder det att det dröjjer eller tror ni den kommer i november som ryktena säger? någon som har koll? =)
 
Goa greier!

christianhylse skrev:
objektiv ska vara tunga, tycker jag.
roligare, stabilare, mer känsla.

Har inte mycket att tillägga diskussionen annars, inte mer än att TOKINAS at-x-objektiv alltid sägs vara väldigt bra. Och ofta byggda som stridsvagnar.
Precis som vi vill ha det.
Istämmer! Jag har AT-X pro D 100/2.8 Macro. En supergluggsom slå det mästa på fingrarna bäde optisk og mekanisk, och till et pris som är rätt. Vis den setter std. för Tokina framöver har vi mycket gått at vänta på. B.d.w. Har nån här eller där testat nya AT-X Pro 80-400?
 
Kan inte alls påstå att jag har koll, men har hört lite rykten.
Senaste budet är att Tokina inte släpper sina objektiv förrän i mars, vilket sammanfaller med Pentax release av motsvarande objektiv.
En förhoppning hade väl varit att Pentax försening berodde på att de lägger till SSM och vädertätning, och att detta inte skulle påverka Tokinas versioner.
Men nu låter alltså som de ska släppas ungefär samtidigt.
 
men bläh så länge orkar man ju inte vänta :)
nån som har en nikon 17-55 2.8 o sälja för runt 8000 så hör av dig! :D
 
Hastighet

Nån som har erfarenhet.. Gällande Tokinas tex : 16-50 mm kontra Canons USM. Vore ju kul om det var lite hastighet i fokusen..

danne
 
yes

Tack för länken men funderar mest fortfarande på Tokinas nya 16-50 2.8 just om hastigheten gemfört med Canons USM. Den nya Tokinan ser verkligen intressant ut. Mvh Danne
 
De senaste rykten placerar den faktiska releasen kring mars 2007, så du kan komma att få vänta en hel del på något konkret om Tokina 16-50.

Angående fokushastigheten har jag själv inte läst något om att Tokina skulle börja med USM/SSM/motsv i sina objektiv. Men det behlver naturligtvis inte utesluta snabb fokushastigheter bara för det.
 
återupplivar den här gamla tråden..

någon som hört något nytt om pris och leveransdatum? =) börjar klia i fingrarna :(
 
ah men dom har ju fortfarande pris och leveransdatum okänt :( buhuu :)

tror ni det kommer bli bra då? inga förhandstester som ligger ute? och då helst inte ken rockwell! :p
 
Nu börjar 10-17 fish och 50-135/2.8 hitta ut till nätbutikerna, 699,90e för 50-135/2.8 och leveranstid 2-4 veckor. Men inget nytt om 16-50/2.8?
 
Enligt Tokinas japanska hemsida så är det dags för release i februari 2007.
Babelfishöversättning av sidan:
http://babelfish.altavista.com/babe...trurl=http://www.tokina.co.jp/index_lens.html

Direktlänk till babelfishöversättning av 16-50-infosidan:
http://babelfish.altavista.com/babe.../www.tokina.co.jp/news/4961607atx165news.html

Jag håller på att vänta in 16-50 själv, jag har alltid gillat Tokinas objektiv. Blir byggkvaliteten som den brukar från Tokina, priset bra, 16 mm verkligen är 16 mm och optiska prestanda är bra/jämförbara med konkurrenterna så kommer jag slå till i vår. Annars blir det till att skaffa ett plastigt Tamronobjektiv.
 
ANNONS