Annons

Varför gör di på detta viset?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja det kam man fråga sig, får hoppas att det kanske är ett uppvärmt exemplar. Jao, japanphoto tar ju hela 975 kronor för den. Snacka om att budgivarna snurrat in på ett visst objektiv...
 
mnjo, sett nikon-nyckelringar i band som delas ut gratis på mässor säljas på tradera, tror nog att nikon skulle skicka en sån eller två till en om man skickade ett trevligt mail.

tror att citatet "folk är inte så dumma man tror. De är dummare!" kommer i spel här. tror det var stickan andersson som sa det men har ju inte full koll då man inte är amerikan :)
 
Ah påminner mig om tråden som var här nyligen där någon lagt ut en annons på en D40 med Tokina 16-50 säljes för 20.000, undra om någon med för mycket pengar gick på den annonsen med..

Tragiskt, och irriterande för oss som vill köpa begagnade prylar men inte är villiga att betala över 100% av det aktuella nypriset.
 
Förmodligen "köpte" han/hon tillbaka det eftersom slutbudet blev för lågt. Sånt ser man ofta på ebay iaf.
 
Finns ju gökar som försöker sälja kit-linserna till instegskameror för 7-800 spänn. För att inte tala om den nya varianten med IS som jag har för mig att jag såg till salu för 1800 nyligen. Some people just don't get it... :)
 
Finns ju gökar som försöker sälja kit-linserna till instegskameror för 7-800 spänn.
Jag har sålt två stycken Nikon 18-55 för 1500:- styck. Jag brydde mig inte om att kolla vad nypriset var, och det gjorde tydligen inte köparna heller. Är jag eller köparen som är en "gök"? Man får väl göra vad man vill för sina pengar? ;-)

Tillägg: Detta är naturligtvis preskriberat nu, eftersom jag själv inte hade särskilt stor koll då.
 
Jag har sålt två stycken Nikon 18-55 för 1500:- styck. Jag brydde mig inte om att kolla vad nypriset var, och det gjorde tydligen inte köparna heller. Är jag eller köparen som är en "gök"? Man får väl göra vad man vill för sina pengar? ;-)

Tillägg: Detta är naturligtvis preskriberat nu, eftersom jag själv inte hade särskilt stor koll då.

Ajdå, med den logiken borde allt jag någonsin gjort vara preskriberat...
 
Ajdå, med den logiken borde allt jag någonsin gjort vara preskriberat...
Jag menar att jag inte hade satt ett så högt pris om jag först kollat vad de brukar gå för begagnade. Jag tror att 1500:- var nypris då.

Som säljare kan man sätta vilket pris som helst. Som köpare bör man använda det där som sitter mellan öronen innan man betalar, för annars blir det lätt ganska många onödiga kronor i sjön. Vad folk inte tycks begripa är att priserna sjunker hela tiden, i och med att det kommer nya. Det är ganska skrattretande med annonser där folk säljer analoga systemkamerapaket för typ tjugotusen, bara för att sakerna var dyra när de köptes på 80-talet. Gärna med tillägget "säljes ej separat", så att den sista chansen att åtminstone sälja någon av sakerna totalt elimineras. Ärthjärnor.
Men visst, försöka duger ju. Mina kitobjektiv blev ju sålda.
 
Tradera har jag gett upp med, jag har tappat helt hopp om att mänskligheten kommer att överleva tack vare den sidan.

Det kan vara en aktion som har ett utgångspris på 100:- på en vara som kostar i butik 1000:-. Aktionen håller på i 2-3 veckor och redan innan det ens har gått EN vecka så har några idioter trissat upp priset till 5-700:-.

Varför inte vänta till sista sekunden och buda då? Det är ju då man sparar pengar.
 
Varför inte vänta till sista sekunden och buda då? Det är ju då man sparar pengar.

Autobud, sistaminutenbud finns i praktiken inte längre på många auktionssajter.
Alla anger vad de är villiga att ha som maxbud och sedan lägger sig priset automatiskt precis över det näst högsta maxbudet.
 
Senast ändrad:
ANNONS