** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

WFS aprilträff

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Dags att fundera på en aprilträff kanske? Jag känner att inspirationen tryter just nu och jag behöver hjälp med förslag på vad vi kan göra och var. Vi var ju några som var i Arvika för ett tag sedan, kanske är det dags att träffas någonstans i Karlstadtrakten eller någon av orterna runt om. Vad tror ni?

Lina, hade inte du möjlighet att ordna med Broby så att vi får göra ett studiebesök (eller studiobesök kanske man ska kalla det)? Jag vet att du har mycket på gång nu, framför allt med Bella Pictura, så hinner du inte kolla detta så får vi hitta på något annat. Någon som känner till om det finns någon utställning att gå på? Eller någon intressant plats att besöka?

Framåt maj känns det som om det vore kul att komma ut i naturen, kanske Lottas förslag om hennes sommarstuga vid Skutberget skulle passa då?

Kom igen med förslag. Vi får inte låta avtryckaren rosta fast.
 
Godmorgon.
Lina har stuckit til Italien denna veckan och kollar nog inte datorn så värst, så något svar om studion på Broby kommer inte denna veckan.

Själv har jag väldigt få ideér också och allt för mycket som tar upp helgerna i april. Hittar bara söndag 10:e i almackan som fri om vi snackar kombinationen helger och dagtid, så jag överlämnar nog åt er andra att hitta på något denna månaden..
 
Senast ändrad:
Enligt min almanacka kommer jag upp till Värmland 23 och 24/4. Det är egentligen den enda helgen jag är säker på.
Sen om det blir en tur upp denna helgen eller nästa eller både och vet jag inte än. Återkommer om det.
 
Fast skulle kvällsfoto någon vardag vara en dålig ide? Eller blir det jobbigt om man kör Karlstad vardagskväll för långväga?

Ska vi fixa en tråd för majträff också redan nu? Stugan borde ha hunnit bli städad i mitten/slutet av maj iaf. Grill eller fika och plåtande runt omgivningarna där kanske kunde vara något?
 
Det där med kvällsfoto tycker jag låter kul, Lotta! Sen är det ju inget som hindrar att vi även har en träff den 23:e eller den 24:e (jag vill ju äntligen få klämma lite på batterigreppet, Therese). Har du något förslag på vad man skulle kunna göra då?

Lotta - utveckla gärna tanken med kvällsfoto. Var, när, hur? Och det där med en tråd för majträffen - det får du gärna starta en.

:eek:)
 
Drog kvällsfotograferingen i en ny tråd så kan ni snacka vidare här om 23-24 eller andra datum.

(Den helgen lägger jag mig inte i för då har vi vernissage och öppning av utställningen med Bella Pictura i Sthlm:))
 
Hans! Batterigreppet kan du få (eller köpa heter det kanske! =)) nästa helg (16-17 april) redan. Hinns dock inte till den 14:e.
Sen kommer jag upp helgen därpå igen (23-24) eftersom sambon har jour.

Idéer...eh...stadsfotografering? Inkluderat i detta paket blir då byggnader, folk och fä samt nyplanterade rabatter!
Vi kan också åka ut på landet och leta vårglada kossor och hästar om nån känner till nåt bra ställe.

Finns det några allmänna evenemang nån av helgerna som man kan vara med och ta lite bilder på?
 
23-24 April verkar vara en helg som passar några stycken.(Som av en händelse även mig=)
Vi kanske skulle spika den helgen så beslutar vi senare vart vi ska?

Finns några utbrända hus med tillhörande träkyrka utanför Arvika som kanske är intressant. Kan lägga upp några bilder i morgon efter hockeyn.
Ligger även en kraftstation i direkt närhet med vattenrännor, torrlagd forsränna m.m.
 
Therese! Det är inte så att du åker upp redan på fredagen den 15:e? I så fall är jag hemma efter 16.00 om du har lust att svänga förbi på vägen. Helgen i övrigt är jag lite osäker på hur jag är hemma.
 
Lägger upp lite bilder från Jössefors i väntan på mer förslag om Aprilträffen. Kan ju kanske vara en idé framåt våren, sommaren eller hösten.
Bilderna skall väl ses mer som "location" bilder i stället för rena fotografier. Nu mumlar jag och vet snart inte vad jag menar men men..
 

Bilagor

  • webbbilder-för-fotosidan3.jpg
    webbbilder-för-fotosidan3.jpg
    48.3 KB · Visningar: 158
WFS) (Picture skrev:

Och det där med en tråd för majträffen - det får du gärna starta en.

:eek:)
Snart så finns den:) Hade missat den raden sist men nu föredrar jag att starta trådar mot att reta mig på hockeyn..

Jössefors skulle jag också vilja med till nu när jag sett Tommys bilder, men jag får väl ta en tur en annan gång om ni tar Jössefors nu. Där ser ut att finnas motiv, så jag hoppas få se många bilder efteråt om ni åker dit 23-24 (eller för all del om det bär åt andra håll med.)
 
Måste nog också säga nej till helgen den 23/24 april. Ska bort.
Fast nu till helgen kan jag.
16-17.

/Tommy
 
Jag kan absolut tänka mig Jössefors den 23 april. Jag åkte förbi en sväng i förra veckan och där finns nog möjlighet till en del intressanta bilder. Sen finns naturreservatet Bergsklätt alldeles intill (några km att åka bara). Jag kan vara där fram till 16.30. Någon som vill hänga på? Therese - du var väl lite sugen?
 
Senast ändrad:
Här finns en länk till naturreservatet om ni vill se vad det är för något. Ett fint ställe, särskilt nu i blåsipps- och vitsippstid! Länken går till en pdf-fil i låg upplösning, så den bör vara snabbladdad om ni sitter med modem.
 
Äh, vad tusan - jag lägger upp en anmälningslista. Den som vill vara med kopierar listan och lägger in sitt namn. Träffas gör vi vid ödehusområdet klockan 11.00 och karta dit finner ni här .

Jag kommer till ödehusområdet i Jössefors utanför Arvika den 23 april klockan 11.00.

1. Hans Svensson
2.
 
ANNONS