Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

WFS aprilträff

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kommer till ödehusområdet i Jössefors utanför Arvika den 23 april klockan 11.00.


1. Hans Svensson
2. Therese Nilsson (+ ev. bihang)
 
Hej på er alla.
Jag kommer inte med till Jössefors, jag var där i fredags på jobb vid kraftverket och passade på att gå ner till gamla industriområdet och knäppa några bilder.
huset med tornet är ingen kyrka utan det har fungerat som ett avträde förr i tiden och har skämtsamt byggts om på detta sätt.
Vägen mellan ödehusen kallas hantverksgatan om jag inte minns fel.
I det stora huset med Billerudsörnen på gaveln huserar numera Fortum Service med verkstad för underhåll av kraftveken i området.
var försiktiga om ni befinner i den torrlagda älvfåran för där kan tappas vatten utan förvarning.
Vid sjöstranden finns lämningar efter ett timmerilägg.

här är en av mina bilder.

Ha det så bra vi ses.

Eliaz
 

Bilagor

  • pict1460 timmeilägg kopiera 4.jpg
    pict1460 timmeilägg kopiera 4.jpg
    44.3 KB · Visningar: 414
Det blev bara Hans, jag själv och min andra hälft som var ute i Jössefors i helgen, men det var trevligt! =)
Vi fotade gamla brunna, raserade hus och hittade till och med ett båtvrak! Blir nog fler turer dit för mig.
 

Bilagor

  • 050424_1555_batvrak_jossefo.jpg
    050424_1555_batvrak_jossefo.jpg
    37.6 KB · Visningar: 1,168
ANNONS