Persongalleriet

I romanen om mitt liv och mina resor

Persongalleriet #37: Kvällspromenad i Santa Barbara, CA

Efter cykelturen från det förra inlägget och stranden var det dags för en liten runda i kvarteren kring hotellet just ovanför stranden. Vi sökte även en lämplig restaurang för lite middag.

Bara något kvarter från motellet fick jag plötsligt syn på något som fladdrade i buskarna - en kolibri! Typiskt nog hade jag bara med mig 24-70 och fågeln var ju liten. Och det var ganska mörkt inne i busken så här i solnedgången. Här är resultatet, ganska brusigt och pixligt, men ändå. Valde att göra den svartvit pga det fula färgbruset.

Det blev en god middag med hamburgare i Californienstil med avocados och gott öl från ett mikrobryggeri.

Vi tog en annan väg hem från restaurangen och hittade lite gatukonst på vägen.

Over and out!

/Niklas

Postat 2014-02-10 07:22 | Läst 1085 ggr. | Permalink | Kommentarer (0) | Kommentera

Persongalleriet #36: Fiesta i Santa Barbara, CA

Under vår Californienturné hamnade vi i Santa Barbara som stopp nummer två efter Los Angeles. Det finns ett tidigare inlägg här från första kvällen.

Dag 2, den 31/7, hade vi nog tänkt oss spendera åtminstone halva dan på beachen. Men det var mulet och ganska svalt på förmiddagen och vi lånade två av motellets cyklar och tog en cykeltur i stället. Hotellägaren berättade för oss att vi råkat komma precis under årets höjdpunkt i stan: Old Spanish days Fiesta. Spanska flaggor överallt, flamencouppvisningar på torget och marknad med prylar och mexikansk mat i stånd lite här och var. Trivsamt. Alla bilder i detta inlägg är tagna med Nikon 1 V1 med kitobjektivet 10-30mm.

När frun ville titta lite i affärer fick jag en chans till en liten stunds gatufoto.

Nu var shoppingstunden över och vi gick en sväng till på stan.

Sombrero Express!

Skönt att känna sig inkluderad i detta sällskap!

Nu insåg vi att himlen var klarblå och vi fick vår stund på stranden! Utan kamera.

/Niklas

Postat 2014-02-09 11:31 | Läst 2112 ggr. | Permalink | Kommentarer (5) | Kommentera

Persongalleriet #21: Kvällspromenad i Santa Barbara, CA

Vi anlände till Santa Barbara efter två dagar i Los Angeles och en dags fantastisk outletshopping i Camarillo. Vädret var underbart med klarblå himmel och precis lagom varmt. Det började bli dags för middag och vi traskade iväg.

Shoreline Drive.

West Beach.

Santa Barbara Harbor.

Katamaran.

I bakgrunden piren Stearn´s Wharf.

Delfinfontänen vid pirens fot.

Vi gick ut på piren och fick oss lite mat på Moby Dick Restaurant.

Utsikten från vårt bord på Moby Dick.

När vi ätit färdigt höll solen på att gå ner.

Rusty's Pizza Parlor.

Sen var det dags för lite shut-eye!

God afton!

/Niklas

PS Jag gör alltid bloggbilderna ordentligt stora, så det blir större och snyggare om du maximerar fönstret DS

Postat 2014-01-22 18:43 | Läst 1865 ggr. | Permalink | Kommentarer (2) | Kommentera

Persongalleriet #16: Rockefeller Center - Utsikten från Top of the Rock

Ett tips: Om ni samma kväll som ni ska flyga från New York till Rio går till Top of the Rock's biljettkontor och frågar hur lång väntetid det är på att åka upp. Och om de glatt svarar: en halvtimma! Och om ni då tänker att vi har ändå fem timmar tills planet går så vi borde hinna utan problem. Så tänk efter en gång till. Kanske är det så att en halvtimma på säljspråk betyder två och en halv timma! Och då kan det bli lite bråttom sen. Men ni kanske tänker som oss. Att man vill ju få ut så mycket som möjligt av besöket. Och vad vore väl en bättre avslutning än en magnifik utsikt över staden med stort S.

Något att titta på under väntan på hissen.

14 mm. Nu är vi uppe till slut och kan lika gärna fota litegrann!

Plockade efter denna bild av min 14 mm som jag haft på sedan skridskobanan. Upptäckte att där uppe blev det lätt att bråten vid utsiktsplattformen dominerade och att själva utsikten blev pytteliten.

70 mm.

En fördel med den långa väntan var att vi fick se början på en underbar solnedgång. Den hade inte funnits där två timmar tidigare! Som tur var behövde vi inte vänta lika länge för att komma ner. Och sen flöt allt på perfekt så vi hann med planet. Slutet gott, allting gott...

Jag avslutar med att lägga in några leksaksbilder på Empire State och Chrysler/MetLife Buildings i serieteckningsstil. Tycker det är kul att ibland göra sånt här i Alien Skin Snapart 3.

/Niklas

Postat 2014-01-16 20:07 | Läst 2473 ggr. | Permalink | Kommentarer (3) | Kommentera