Fotosidans Forum > Intresse / Inriktning > Bröllop > Fotobok från bröllop.

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne
Gammal 2011-12-19, 16:55   #1

Fotobok från bröllop.
Hej. Sitter och skriver ihop prispaket till bröllop. Har en fråga hur mycket man ska ta för en fotobok (inte album) från bröllopet med ca 30-40 sidor och hård pärm?
Gärna lite olika tips från enklare fotobok till lyx.

Ha det gott och tack på förhand
Peter
Besvara med citat   
Gammal 2011-12-20, 00:02   #2

Peter Olofsson skrev: Hej. Sitter och skriver ihop prispaket till bröllop. Har en fråga hur mycket man ska ta för en fotobok (inte album) från bröllopet med ca 30-40 sidor och hård pärm?

Peter
Hejsan Peter!

En prisfråga igen...hehe. Du bör ta betalt för tiden du lägger ner (alltså timmar gånger ditt timpris, vad det nu är) eller ta betalt per sida, för jag antar att det är du som gör själva layouten till boken? Sen ska det såklart täcka kostnaderna för "framkallning" av boken.

Lycka till!
/Lotta
Besvara med citat   
Gammal 2011-12-25, 13:50   #3

Prissättning bröllopsalbum
Peter Olofsson skrev: Hej. Sitter och skriver ihop prispaket till bröllop. Har en fråga hur mycket man ska ta för en fotobok (inte album) från bröllopet med ca 30-40 sidor och hård pärm?

Peter
Hej Peter,

Jag skrev ihop en liten guide som fungerar för många kollegor: lösen är. pro-album

http://blog.online-albumproofing.com...din-fortjanst/
Besvara med citat   
Gammal 2011-12-25, 14:04   #4

Prisfråga fotobok bröllop...
LottaJohansson skrev: Hejsan Peter!

En prisfråga igen...hehe. Du bör ta betalt för tiden du lägger ner (alltså timmar gånger ditt timpris, vad det nu är) eller ta betalt per sida, för jag antar att det är du som gör själva layouten till boken? Sen ska det såklart täcka kostnaderna för "framkallning" av boken.

Lycka till!
/Lotta
Håller med.... Men om du erbjuder tjänsten inom ditt företag, alltså "professionellt" ha du en viss förpliktning att se till att jobbar snabb och effektiv.

Några fotografer sitter en vecka med sin (första) bok, mer andra behöver 3 minuter per uppslag och få fram väldig fina resultat. Om man kan jobbar i Photoshop rekommenderar jag att kolla på videon nedan..? Annars googla "photojunktion" - håll dig borta från enstaka leverantörernas mjukvaror... Lås dig inte till en leverantör!

http://www.youtube.com/watch?v=zxo9p...e_gdata_player
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:22.