Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Printer för svartvitt

Produkter
(logga in för att koppla)

Waterside

Aktiv medlem
Hej

Jag funderar på att köpa en bläckstråleskrivare för att primärt göra svartvita kopior. Ibland när man framkallar digitalt via nätet eller butik så kan svartvita bilder få ett färgstick. Jag har aldrig fått en riktigt bra förklaring till varför det blir det. Däremot har jag hört att skrivare med separata färgpatroner för svar/gråskala kan hantera problemet. Vad har ni för erfarenheter av skrivare för svartvitt? Kanske köptips? Siktar på att minst kunna göra A4-utskrifter.

Mvh
Joakim

Jag har en HP 7660 som med gråskalepatroner ger neutrala kopior. Den har säkert utgått eftersom det var något år sen jag köpte den. Men sannolikt har den fått efterträdare. För en tusenlapp var den verkligen prisvärd.

Det är en A4-skrivare. Kvalitetn blir lika bra som med min Epson 870 förutom att kopiorna blir neutrala. Dock måste man ställa om drivrutinen från "Maximum quality" till "Maximum dpi", eller hur det nu var formulerat. På standardinställningen uppstår av någon anledning ett fint raster.

På photo.net tror jag det finns ett test av skrivaren.

ANNONS
Götaplatsens Foto