Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

scanner som passar till äldre dator!

Produkter
(logga in för att koppla)

mighty mattis

Aktiv medlem
Hej!
Jag börjar bli riktigt sugen på att göra mina analoga bilder digitala dvs scanna in dem på datorn. Det är bara ett litet problem, min dator är riktigt gammal. Den har en processor på 333mhz och ramminne 256 mb. Trots det kör jag xp på den och det funkar relativt bra. Jag behöver väl knappast säga at jag har usb 1 kontakter på.

Min fråga är om det är någon som vet en lite äldre scanner som ger bra bilder och som finns på begmarknaden till en liten peng och som går att köra på min dator?Jag antar att det inte skulle gå att köra en ny scanner, kräver de kraftfulla datorer?
Tacksam för svar!

Minolta Scan Dual II kör på USB 1, borde kunna hitta en beg för runt tusingen. Finns en del andra som också borde gå att få för en rimlig peng, t.ex någon av nikon coolscan-modellerna.

Polaroid Sprintscan 35

Hej
jag har en sådan stående i garderoben (Sprintscan 35) När jag scannade dia och neg funkade den kanonbra.
Det är en scsi-scanner men det ligger ett kort och dräller någon stans oxå.
Körde den på en liknande dator som du beskriver.
Hör av dig om det kan vara av intresse.
Självklart måste du få möjlighet att testa i så fall innan köp.
http://www.digitalsweden.se

ANNONS
Götaplatsens Foto