Annons

Minolta - köpa eller sälja

Produkter
(logga in för att koppla)

backpacker626

Ny medlem
Jag har sedan ca 8 år använt Minolta och köpte förra året en digital systemkamera. Bara en kort tid efter försvann ju Minolta från marknaden och nu har jag allvarliga funderingar på att skaffa mig en annan systemkamera vars märke fortfarande finns :) Är ju lite orolig att det kommer en dag då det inte finns "delar" att köpa till Minoltan.
Några tips? Väger mellan att behålla den jag har eller köpa Canon/Nikon.

Har du investerat i bra optik och tillbehör?
I sâ fall sâ är det ju bara att köpa en Sony, antingen en Alpha100 nu eller vänta lite till dom nya modellerna släpps.
Sök i forumet sâ hittar du massor av info.

Om du inte har nâgra saker av värde sâ kan du ju välja fritt böland systemen.

Beträffande service och support sâ finns ingen anledning till oro, det är varken sämre eller bättre nu är tidigare.
Men du fâr vända dig till Sony om du fâr problem med din gamla Minolta.

Sony har ju tagit över KM, inklusive ansvaret för service/reparation av gamla Minolta-kameror (även analoga hus). Även om det tar lite tid för Sony att fullt bygga ut sitt utbud, så verkar de satsa rätt hårt på att få fram seriösa grejor.

Men finns det något du behöver i någon annan tillverkares utbud, som Sony inte har för tillfället, så är det ju bara att byta. Men knappast på grund av att grejorna inte heter Konica Minolta längre.

/Andreas

Framtiden

Tack för ditt svar.
Är väl mest bekymrad om vad som händer om ett eller ett par år. Jag har ingen dyr optik, men kameran kostade förstås en del att köpa in.

ANNONS
Götaplatsens Foto