Annons

Enkelt gratis bildredigeringsprogram?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rosinante

Medlem
Söker med ljus och lykta efter ett enkelt gratis bildredigeringsprogram som i första hand ska kunna på ett vettigt sätt minska filstorleken på bilden/upplösningen. Userfriendly and foolproof. Jag vet att frågan är skämmigt elementär, men är man newbee så är man...
mvh/ Thomas
 

Rosinante

Medlem
Tux

Jo, Gimp må vara bra, men det är väl linux? Förvisso har jag en linuxburk ståendes här, men det blir inte att jag använder den så mycket. -Synd nog, jag är inte så speciellt god vän med microsofts affärspolicy...
De två programmen som jag blivit tipsad om ovan är alldeles utmärkta och funkar kanon för mina behov. När jag blivit lite varmare i kläderna så ska jag ge Gimp en chans.Tack för ditt svar!
mvh/Thomas
 

JohanAnderholm

Aktiv medlem
Det finns allt till windows också: http://gimp-win.sourceforge.net/

Jag har inte använt det i Windows så väldigt mycket men det bör fungera precis som i Linux :) För att importera RAW bilder kan man använda UFRaw, finns till windows längre ner på sidan. Hur väl det fungerar vet jag faktiskt inte, men det är gratis och i Linux fungerar det ypperligt!
 

Rosinante

Medlem
Windows vs Mac

Varför känns det här ämnet så bekant !? Det är klart att det är synd om windowsanvändare! Vi behöver all sympati vi kan få..!
 
ANNONS