Annons

Äger du en digitalkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Äger du en digitalkamera?

  • Ja

    Röster: 1,626 74.5%
  • Nej

    Röster: 557 25.5%

  • Totala väljare
    2,183

andewid

Aktiv medlem
Nikon Coolpix 5700

Jag köpte en Nikon Coolpix 5700 för lite drygt ett år sedan.

Möjligheten att ta hur många bilder du vill utan att det kostar något är en rejäl fördel mot de analoga kamerorna.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Ja, men webbkamerorna har sen länge sprungit förbi den när det gäller bildkvalitet så den tillbingar sitt liv djupt ner under massa bråte i en byrålåda. Så egentligen borde jag nog röstat nej.
 

camag

Aktiv medlem
Japp!
Jag äger numera 2.
Varför undrar ni?
Är ni intresserade av att veta vilken sort och märke?
/Catarina
 

sebbfolk

Aktiv medlem
Yes! Jag älskar min lilla Nikon Coolpix som inte alls är nån proffskamera men passar mina behov.
Lätt att ta med, kunna ta många bilder, radera dem som inte blev bra på direkten, kolla dem i datorn samma dag, fixa och trixa om jag vill i PS.
Att ta bilder med film känns nästan högtidligt numera, det är jättedyrt. Hålla på i mörkrum har jag aldrig gjort sen jag var i tonåren, det är ett hantverk i sej som man kan vara intresserad av dessutom, det är inte detsamma som att vara bildintresserad.
 

haze

Aktiv medlem
Si! Tres Sony's.
Sony 1 Mavica 97-98.
Sony 2 Mavica MVCMD91 14X optisk zoom 2000.
Sony 3 CyberShot DSCF707 2002
(används fortfarande, ger bättre slutskärpa i tryck än Nikon dia/Dual III.)
Nästa önskemål är mellan 7-10 MP..
 

Copy_Con

Aktiv medlem
Äger ingen kamera alls, men har drivor av digitalbakstycken och DSLR:er på jobbet. Skall nog inhandla en Ixus 400 till jul.
 

NixXxoN

Aktiv medlem
Jag har en coolpix 775 för att kunna få bilder snabbt men vill jag ta bra bilder så använder jag analogt än. Priserna är för dyra och batteriprestandan har inte imponerat på mig men det kommer nog.
 

Joker

Aktiv medlem
Nix, men innan detta år är till ända kommer jag med till visshet gränsande sannolikhet att äga en digitalsystemkamera.
 

niklasoh

Ny medlem
Jag väntar tills jag har råd med någon av Canons digitala systemkameror, så jag kan använda mina gamla objektiv m.m. =0)

Håller med om att det skulle vara intressant att veta hur många som använder digitalkameran till "seriös" fotografering eller bara till semesterbilderna...
 

AnnaKarin

Aktiv medlem
Jajamensan! Är inne på min andra digitalkamera. Först hade jag en Canon G3, men trots att den var(är) toppen så passade den inte in i min kameraväska. Nu har jag en Nikon 5400, vilket stämmer bättre med övrig utrustning, framför allt då med blixten (SB-80DX). Det blir säkert en DSLR också inom en inte allt för avlägsen framtid. Vi får väl se vad tomten har i sin säck...

/AnnaKarin
 

salander

Medlem
Fick en kodak digitalare i somras som bröllopspresent, tar fina bilder men batteriet är en katastrof (max 8 bilder..:) Nu vill jag ha en canon 300D,
 

patrikn

Ny medlem
Nikon Coolpix 775 sedan -00
(Helt underbar på fest och activitet)
Köpte en Canon EOS 300D nu i veckan.
(Ville ha mer att säga till om)
 
ANNONS