Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

24-105 återkallas?

Produkter
(logga in för att koppla)

macrobild

Avslutat medlemskap
Stort och tungt . stort och tungt. stort och tungt
och klumpigt. ont i ryggen, ont i ryggen och axeln+ höger armbåge
Mikael
 

Eeros

Aktiv medlem
froderberg skrev:
Smaken är som Korea... :)

Och snart hoppas jag kunna packa upp ett 24/1,4. Förhoppningsvis ligger inte heller 35/1,4 och 85/1,2 för långt bort. Får kanske bli en 35/2 tills dess.
Mmmmm....mumma! Själv öpnnade jag två paket igår, ett 24/2.8 och ett 300/4. Klart man skulle velat fått 24/1.4 istället, men 2.8:n har det till sitt fördel att det är väldigt litet, nästan lika litet som 50/1.8. Tillsammans med 20D blir det i systemkameramått mätt en nätt och smidig snapshotlösning, som även frun tycker ligger bekvämt i handen. Så jag är väldigt nöjd med den lösningen.
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Jag kunde inte hålla mig. Tyckte det såg för tomt under granen så jag köpte en 580 EX idag. De hade julpriser på Kameradoktorn och sen får jag cash-back.
 

Valtsu

Aktiv medlem
Re: Vadå krav? ;)

AlfaGTV skrev:
Hehehe! Den var klockren!
Fattas bara, när vi pratar om en optik som i alla fall kostar runt 12.000:- kronor? ;)

MVH /Micke
Heh!

Jo, jag konstarede att det är mer sannolikt att jag börjar sakna f2.8 än IS eller de extra millimetrarna och "sparar" lite på det viset när jag inte behöver sälja och köpa av och ann...eller vem vet hur det slutar...i värsta fall... ;)
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Re: Re: Vadå krav? ;)

Valtsu skrev:
Heh!

Jo, jag konstarede att det är mer sannolikt att jag börjar sakna f2.8.
2,8 är väl inte ljusstarkt... :) När jag lånade en 85/1,2 på fotomässan i Sollentuna upptäckte jag att det gick fint med iso 100 inomhus... på bländare 1,2 förstås. :)

Förr på den manuella tiden hade jag bara en glugg som var så ljussvag som 2,8, min 200/2,8. På sätt och vis har verkligen utveklingen gått bakåt.

Jaja, 24-70 är en grym glugg liksom 24-105:an.
 

WaterMelonMan

Aktiv medlem
Gadget skrev:
Jag har känt, klämt och fotograferat med 85/1,2 och Canon 1Ds Mark II...
Crème de la crème, crème de la crème, crème de la crème.....
Jag har hört att 1DsMkII och 85/1,2:an är insmorda med en speciell ytbehandling. Den kallas MustBuy™, och har man väl tagit i en produkt som är behandlad med det så är man bara tvungen att köpa den..
 

niklasl

Aktiv medlem
Den där ytbehandlingen fungerar visuellt även över nätet - läste senaste recensionen av 85/1.2 här på FS och börjar åter känna habegäret...
 

matnyttige

Aktiv medlem
niklasl skrev:
Den där ytbehandlingen fungerar visuellt även över nätet - läste senaste recensionen av 85/1.2 här på FS och börjar åter känna habegäret...
Gå omkring med kamera + objektivet hängande på axeln en hel dag, känn tyngden och fråga dig hur ofta du behöver bländare 1,2. Efter det så blir du sugen på en EF 85/1.8 istället.

(Man blir aldrig 100% nöjd)
 

snaxalig

Aktiv medlem
Jäpp!! Tack vare alla diskussioner här på FS om återkallade Canon-objektiv och spekulationer om materialbrist och försenade leveranser så trodde jag väl då aldrig att jag skulle lyckas få mitt 24-105 redan i år.

Men sedan da'n före dopparda'n så sitter det numera tryggt påmonterat på kameran, och jag är redan så nöjd att det lär dröja innan jag kommer mig för att skruva av det igen. Några problem har jag inte alls märkt av, å andra sidan har solens strålar heller inte hunnit lysa in i gluggen ännu. Men snart är det vår...

:))
 
ANNONS