Niclasfoto skrev:
Yes, Cyberphoto återkallar. Bra att det tas tag i med hårdhandskarna. Jag sörjer inte för detta äve om det irriterar mig såklart.
Ovisst om hur lång tid det tar innan man får det tillbaka...
Mvh Niclas,
Visst är det bra att Canon tar sitt ansvar och löser problemet. Fast som kund tycker jag att man kan ställa högre krav än så. Självklart borde Canon gå ut med tydlig information om åtgärden innebär utbyte eller reparation, hur lång tid det förväntas ta osv.
I nuläget förväntar sig tydligen Canon att man ska lämna in sin kära dyrgrip utan några som helst löften om att få tillbaka den (eller en ny) i rimlig tid.
Bilbranschen återkallar ju som bekant bilar i tid och otid. Här sköter man det dock snyggt med ordentlig information och planering. Verkstadsbesöket bokas in och man ser till att ha nödvändiga reserdelar hemma i tid. Vem hade lämnat tillbaka sin nya bil till återförsäljaren om denne bara kunnat säga
"öhh vi ska fixa lite med din bil. Kanske du får en ny, kanske inte. Kanske vi ska byta lite delar på den och om vi inte har dom hemma så får du vänta ett tag, upp till några månader. "
Grrr, jaja nu har jag fått skriva av mig...
/Jörgen