Annons

A&T Phototech - Inget svar, ingen leverans.

Produkter
(logga in för att koppla)

johanwild

Avslutat medlemskap
A&T Phototech - Ingen leverans, inget svar!

Söndagen 8 mars beställde jag en produkt ifrån A&T Phototech ( http://www.atphototech.se/ ) Fick leveransbekräftelse omgående. Men produkterna är inte skickade än (11 mars). Kontakade dem första gången på måndag via e-post och frågade när min produkt skulle levereras. Inget svar, skickade ännu ett igår och ännu inget svar. Skickade även en produkt fråga förra veckan, och inget svar på det heller.

Har ni andra samma erfarenhet av detta företag? Har aldrig handlat av dem innan, men de verkade/verkar vara ett seriöst företag.

Man blir lite nervös, när de inte hör av sig och levererar varor. Som Kamera experten.

Tacksam för svar.

/ Johan



Edit:
Pengarna drogs den 09-03-09. Dagen efter jag lade ordern.
 
Senast ändrad:
Jag har fått min leverans av dom iaf...gick väl fem arbetsdagar eller något sådant. Iofs första gången jag handlat av dom, men i det jag hört från andra verkar det vara ett seriöst företag.

// Daniel
 
Jag har flera gånger handlat på postorder från dem. Inga problem.
Dock så har jag alltid ringt för kontakt. Prova det!
 
Hej!

Handlade av dem på mässan i Göteborg, och jag är otroligt förvånad över det positiva bemötande jag fick när jag en vecka senare mailade och berättade att varan jag köpt var felaktig.
Inga som helst problem att få en ny vara, kom så fort som posten tillät!

Mina erfarenheter är således goda. Mycket trevligt bemötande...
 
Fuck e-post! Ring!!!

Har aldrig haft några problem med att komma i kontakt med dom, men jag ringer.....

Beträffande dröjsmål av leveranser, så beror det oftast på att dom i sin tur inväntar leveranser från utlandet. A&T Phototech tillverkar ingenting, dom köper in från andra tillverkare, både från När & Fjärran.

Hur som haver, dom är klart seriösa i alla fall!!

/Oscar
 
Har precis köpt en väska av A&T Phototech. Beställde den i måndags förmiddag, och skickade även ett mejl då för att höra om jag kunde räkna med att få den innan helgen. Det kom inget svar.
Men på onsdagen kom en leveransavisering via mejl.
Enligt postens söktjänst fick de dock inte paketet förrän på torsdagen.

Men nu är det fredag och väskan har kommit fram. Nu är det visserligen första gången jag handlar av A&T men baserat på det verkar det vara ett seriöst företag som gott kunde ha lite bättre kundservice och lite snabbare leveranser.
Jag tycker inte det ska behöva ta tre dagar att få iväg en vara som finns i lager.
Och om man inte hinner svara på mejl från kunder (vilket man förstås borde) så kanske det vore på sin plats att skriva det nånstans på hemsidan.

Men det där är ju inga jätteproblem. Jag skulle kunna tänka mig att handla där igen.

Vad jag köpte? En ThinkTank Glass Taxi. Verkar vara en bra väska, iallafall utrymmesmässigt (har ju inte hunnit bära den så mycket än.) Fick i min Canon 1D mkII med ett 100-400 med motljusskyddet monterat åt rätt håll, och det är inte många väskor i den storleken som klarar! Och då finns det ändå en del utrymme kvar vid sidan av objektivet.
 
ANNONS