Annons

Blir hypernervös...

Produkter
(logga in för att koppla)

Nikonfan

Aktiv medlem
Här har man sålt sin D70 precis då jag väntar på en ny modell med stöd för v.grepp och möjligtvis snabbare sekvenstagning, och som börjar ryktena som Thom Hogan startat florera och människor som backar upp dem. Nikon måste ju släppa nån ny D100 tycker man. Vad tror ni?
 
Hur du kan sälja din D70 baserat på bara rykten förstår jag ju inte... Även om Nikon nu lanserar något till tex Photokina så vet man ju aldrig när de grejerna finns för leverans. Kom ihåg hur svårt det var att få tag i en D70 i början.
 
Nikonfan skrev:
Här har man sålt sin D70 precis då jag väntar på en ny modell med stöd för v.grepp och möjligtvis snabbare sekvenstagning, och som börjar ryktena som Thom Hogan startat florera och människor som backar upp dem. Nikon måste ju släppa nån ny D100 tycker man. Vad tror ni?

Verkar ju helt barockt!
Vad i hela friden fotar du med under tiden?
 
Du har nog skitit i det blå skåpet, som han sade i Göta Kanal.
Verkar onödigt att sälja D70:n. Med tanke vad som skrivits om denna kameramodell tidigare så verkar det inte bli något vertikalgrepp, för att kameran inte ska bli för lik en proffsmodell.
 
Ursäkta om jag säger det; men detta var något av det mest korkade jag hört talas om. Har inte prylhysterin gått lite väl långt för dig Linus?

/Joakim
 
Har inget med prylhysteri att göra. Fotar mkt sport och behöver snabb frekvenstagning.
Samt att jag är så van med vert.grepp att jag saknat det på D70n sen den dag jag köpte den.
Anledning att jag sålde nu, innan jag vet vad som kommer är att det kan bli ett prisras på D70 beroende på vad de släpper.
+ att jag har 20D som alternativ. Har en köpare på allt jag har med nikon för en bra slant.

Patric: Menar du att det skrivits nånstans att efterföljare till D70/D100 inte kommer ha möjlighet till v.grepp?

Tro mig, hade inte lagt en krona på nytt hus om jag inte hade behov för det. "Prylhysteri" är det inte.
 
Herregud! Hur kunde du sälja den pga den anledningen. Kameran blir ju knappast sämre för att det råkar komma en ny modell.

Om det är ett vertikalgrepp du är ute efter så kan jag tipsa om att detta företag håller på att utveckla ett.

http://www.harbortronics.com/

Mitt tips blir: Köp tillbaka den! Du lämnade väl en ångervecka;-)
 
Senast ändrad:
Klart den inte blir sämre!
Fattas bara 2 saker som jag verkligen vill ha.
Den var den första dslr jag skaffade då jag trodde jag skulle klara mig på vad den gav, men ack så fel. Älskar den och ville egentligen inte sälja den, men hur skulle jag annars finansiera en som har de 2 saker jag saknat.

Länken du gav mig känns lite crap rent ut sagt.
Funkar ju inte fullt ut vilket är för kass för mig. Men den kanske passar många.

Hoppas Nikon slänger ut en D90/D200 eller vad den kan tänkas heta.
Annars blir det Canon 20D men då får jag storhandla objektiv igen efter jag sålt väck nikonobjektiven till min vän.

Hade hellre fortsatt med Nikon men om de inte kan ge mig det jag vill ha så har jag inget val.
Dock hörde jag idag att 20D inte ingav så mkt förtroende när man väl hade den i handen. Plus att det nya v.greppet satt lite illa på den lustigt nog. Vi får se vad som händer. I slutänden blir säkert allting bra.
 
boris.bonasin skrev:
Herregud! Hur kunde du sälja den pga den anledningen. Kameran blir ju knappast sämre för att det råkar komma en ny modell.

Om det är ett vertikalgrepp du är ute efter så kan jag tipsa om att detta företag håller på att utveckla ett.

http://www.harbortronics.com/

Mitt tips blir: Köp tillbaka den! Du lämnade väl en ångervecka;-)

Nyfiken fråga, hur står det till med den utvecklingen? Kommer det att erbjudas vertikalgrepp inom en överskådlig framtid?
 
Ingen aning. Denna fråga diskuteras ivrigt på ett annat mycket känt Nikon-forum.

Men i och med att de har lagt ut information så lär det inte dröja så värst länge innan de åtminstone har en prototyp färdig för granskning.
 
Forum DPrewview.com

"I heard from a Nikon rep. that the new Nikon D200 will match the Cannon 20D's 8 million mega pixel sensor! The price will be right around the $1499.00 mark. It's probably going to be announced at Photokina 2004, but it could be any day now!"

Hoppas att det är sant, vore passande för mig. OM nu D200 lever upp till mina förväntningar.

;-)

Länge leve Nikon ifall de klämmer fram en goding.
 
Det har uttryckts åsikter och tankar om att Nikon inte släppte D70 med vertikalgrepp just för att den inte skulle bli för proffsig. Alltså att de som inte nöjer sig med en avancerad amatörkamera istället väljer att gå upp ett steg och köpa de dyrare kamerorna. Men det är vad jag läst och hört. För mig funkar greppet som redan finns alldeles utmärkt.

Någon som har adressen till det svenska D70-forumet?
 
Det är helt rätt; D100 ligger i ett annat marknadssegment "Semi-pro/Industrial use" eller dylikt, och anledningen till att D70 inte har en del saker är just för att inte konkurrera med kameran i detta segment. Precis som skillnaderna mellan 300D och 10D/20D.

Och i det här fallet har man ju uppnått precis det målet, Linus tycker sig behöva en semi-proffskamera och tänker därför "köpa upp sig" från D70. Men säljer nu Linus allt Nikon och köper 20D istället har det slagit helt fel... :)
 
www.tille.se skrev:
Det har uttryckts åsikter och tankar om att Nikon inte släppte D70 med vertikalgrepp just för att den inte skulle bli för proffsig. Alltså att de som inte nöjer sig med en avancerad amatörkamera istället väljer att gå upp ett steg och köpa de dyrare kamerorna. Men det är vad jag läst och hört. För mig funkar greppet som redan finns alldeles utmärkt.

Någon som har adressen till det svenska D70-forumet?

Här kommer det: http://www.d70sverige.net
 
De flesta rykten jag läst om efterföljaren till D100 (troligen kallad D90) är att den kommer att lanseras på PMA 2005 (i feb eller mars tror jag).

Förhoppningsvis med 10-12 MP och betydligt bättre serietagningskapacitet än D100 (som ju faktiskt har några år på nacken nu). Kan de också plocka med den snabba x-syncen från D70 så är jag helnöjd.
 
ANNONS