Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bluffsäljare eller försäljningsotur?

Produkter
(logga in för att koppla)
En liten parantes

FSB/swedbank skickar gärna en dosa via posten om man är ansluten till telefonbanken. Då kan nemligen dosan aktiveras efter kunden har mottagit den.
 
Affär med herr Ulander på tradera. Han satte in en 350D för 2994 i utrop + köp nu för 2995:-
så jag tog köp nu, för att sedan få ett mail om att de va fel pris på kameran, men att affär e affär, så han skulle stå för de. Nästa mail var att han tappat kameran i golvet o ville inte skicka den om den inte var ok, de skulle han ta med sitt försäkringsbolag. Härlig typ o konstigt nog var där negativt omdömme på han o efter mitt negativa omdömme var han avstängd? Härlig typ??
Hoppas att han slutar att lura andra. L.L.
 
Om man blir avstängd från tradera, så finns de en anledning till det. Därför undrar jag.
Jag har handlat på FS o alltid blivit bra bemött.
Oärlighet är de värsta jag vet, därav min reaktion på herr Ulander o de e bra när någon reagerar på underligheter. L.L.
 
Varför vill forumsvärden ta bort denna tråd?

Säljaren skriver ju själv att han använder FS för att sälja fotoutrustning, är det då inte ok att få delge feedback om sina köperfarenheter?

Skulle kännas helt absurdt om man blev kritiserad för att ge lågt betyg åt en säljare på e-bay, om man kan dra den parallellen.

Säljaren har ju dessutom fått ge sin version, så då är det väl upp till alla att dra sina egna slutsatser?

Eller vad vet jag, det var bara första tanken jag fick när jag browsade igenom denna tråd.....
 
Precis, skitsnack och förtal skall hållas borta från fotosidan, men så länge diskussioner hålls på bra nivå och det som skrivs är sanning så skall den finnas kvar. Det är väl det forumen är till för?!

Och absolut skall negativ feedback få ges på säljare. Varför skulle det inte? Sköter man sina affärer för man positiv och gör man de tinte får man negativ. Varför skulle det bara vara rätt att offentliggöra en av dessa?!

Förstår om inte Per tas bort från Fotosidan då det ej kan bevisas att han har gjort någonting fel. Han kan ju bara haft "otur"!!!

Så ser jag på det.
 
För att det har varit lite väl mycke (tillfälligheter) angående personen i fråga.
Fotosidan ska väl inte medverka i hjälp av försäljn ing från denna person när det strulas hela tiden samt att persone tydligen även blivit avstängd från tradera.
Vad behöver man göra på fotosidan för att bli avstängd?
En fällande dom i domstol?
Det är eran sida som ni tjänar pengar på då tycker jag att ni har ansvaret för att hålla den ren o ni bestämmer själva om ni vill personen ska vara kvar eller inte.
Vi kan ju vända på steken Jesper
Vad tillför denna säljare eran sajt?
Nöjda kunder?
Skulle knappast tro det.
 
Blir det inte väldigt konstigt om fotosidan och dess "crew" skall agera domare och bödel och stänga av medlemmar p.g.a. medlemmars privata beteende?

Medlemmen ifråga har väl skött sig på fotosidan?
 
Söderlund skrev:
Blir det inte väldigt konstigt om fotosidan och dess "crew" skall agera domare och bödel och stänga av medlemmar p.g.a. medlemmars privata beteende?

Medlemmen ifråga har väl skött sig på fotosidan?

Man kan väl inte riktigt säga att detta bara är medlemmens privata beteende, när säljaren själv säger att han säljer via FS "köp&sälj"?

Men håller med i sak, inser inte riktigt varför säljaren skall stängas av från FS p.g.a det som berättats i denna tråd eller bara för att tradera stängt av honom från sin site.
 
Om nu medlemmen skött sej på FS-sidan, hur kan där vara ett flertal andra medlemmar som blivit utsatta för honom, med elände. Här har varit många förklaringar som luktat skunk från herr U.

Där är någonting skrivit under annonserna med rött, undrar vad de är bra för???
 
Punkk skrev:
Varför vill forumsvärden ta bort denna tråd?

Det är väl inte tal om att ta bort tråden. Det som kom upp, var om vi skulle ta bort Per U. som medlem från FS. Man kan däremot diskutera om han skall tillåtas annonsera här, eftersom det verkar som att han har en mer yrkesinriktad försäljning och radannonserna är för privatpersoner. Men han har inte brutit mot medlemsreglerna.

Jag tror dock inte att Per annonserar lägre bland radannonserna här på FS.
 
Med risk att sparka nån som redan ligger.

bracilien skrev:
Affär med herr Ulander på tradera. Han satte in en 350D för 2994 i utrop + köp nu för 2995:-
så jag tog köp nu, för att sedan få ett mail om att de va fel pris på kameran, men att affär e affär, så han skulle stå för de. Nästa mail var att han tappat kameran i golvet o ville inte skicka den om den inte var ok, de skulle han ta med sitt försäkringsbolag. Härlig typ o konstigt nog var där negativt omdömme på han o efter mitt negativa omdömme var han avstängd? Härlig typ??
Hoppas att han slutar att lura andra. L.L.



Han är väl lika förbaskat skyldig att skaffa en 350D till dig för 2995:- i det skick som annonsen anger. Det handlar ju inte bara en svarad annons utan en vunnen auktion, som borde räknas som ett köpekontrakt(IANAL).
 
Jo, hade jag varit frisk, så skulle jag lagt lite krut bakom o aldrig gett mej, men nu är jag glad bara jag slipper såna människor. Dom är inte värda att slösa energi på, men visst har du rätt ang,auktion är bindande.
 
så är det.

Jeppe skrev:
Det är väl inte tal om att ta bort tråden. Det som kom upp, var om vi skulle ta bort Per U. som medlem från FS. Man kan däremot diskutera om han skall tillåtas annonsera här, eftersom det verkar som att han har en mer yrkesinriktad försäljning och radannonserna är för privatpersoner. Men han har inte brutit mot medlemsreglerna.

Jag tror dock inte att Per annonserar lägre bland radannonserna här på FS.


Precis som Jesper skriver så har jag slutat sälja via denna sida efter att ha blivit upplyst om att det bara är tillåtet med "hobbyförsäljning" här.
 
ANNONS