Annons

Bluffsäljare eller försäljningsotur?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Med risk att sparka nån som redan ligger.

jakobnev skrev:
Han är väl lika förbaskat skyldig att skaffa en 350D till dig för 2995:- i det skick som annonsen anger. Det handlar ju inte bara en svarad annons utan en vunnen auktion, som borde räknas som ett köpekontrakt(IANAL).


Hmmm...??? var på en gårdsauktion där en spegel från 1840 ropades ut. efter att klubban gått så tappade förättaren spegeln med ett kras... mig veterligen har han ännu ej skaffat fram någon ny spegel från 1840 till budgivaren... Avtalsbrott???
 
bracilien skrev:
Om man blir avstängd från tradera, så finns de en anledning till det. Därför undrar jag.
Jag har handlat på FS o alltid blivit bra bemött.
Oärlighet är de värsta jag vet, därav min reaktion på herr Ulander o de e bra när någon reagerar på underligheter. L.L.


Inte för att någon har med det att göra... men avstängningen på tradera beror på en obetald faktura och inte på något annat... Mr bracilien måste vara medveten om att jag var "fulltankad" med possitiva omdömen på tradera innan han dök upp... men det har han tydligen glömt bort...!!?

Sen kan man ju undra vad tradera har i det här forumet att göra??
 
snap skrev:
För att det har varit lite väl mycke (tillfälligheter) angående personen i fråga.
Fotosidan ska väl inte medverka i hjälp av försäljn ing från denna person när det strulas hela tiden samt att persone tydligen även blivit avstängd från tradera.
Vad behöver man göra på fotosidan för att bli avstängd?
En fällande dom i domstol?
Det är eran sida som ni tjänar pengar på då tycker jag att ni har ansvaret för att hålla den ren o ni bestämmer själva om ni vill personen ska vara kvar eller inte.
Vi kan ju vända på steken Jesper
Vad tillför denna säljare eran sajt?
Nöjda kunder?
Skulle knappast tro det.



Förhoppningsvis tillför denna "säljare" trevliga bilder för andra att beskåda, samt konstruktiv kritik till andra fotografer och deras bilder... för mig är nämligen inte fotosidan i första hand en säljsajt utan en trevlig mötesplats för fotografer där man kan visa upp sina alster... men herrarna kanske har kritik mot mina bilder också???
 
isaacnicolaj skrev:
Inte för att någon har med det att göra... men avstängningen på tradera beror på en obetald faktura och inte på något annat... Mr bracilien måste vara medveten om att jag var "fulltankad" med possitiva omdömen på tradera innan han dök upp... men det har han tydligen glömt bort...!!?

Sen kan man ju undra vad tradera har i det här forumet att göra??

Tyvärr så har jag inte glömt något Per U.
Där fanns minuspoäng innan jag bjöd, men jag trodde att du råkat ut för ett missöde, men jag bjöd ändå.När jag köpt o satt minus på dej, så blev du avstängd, men de berodde tydligen på obetald faktura? Alltså pengar igen???
Fulltankad med poäng var du inte precis. Att tradera kom upp på tapeten beror på ditt namn o inget annat. Jag får också faktura från tradera, men inte har jag minus för de. Du stod inte upp för den affär som vi hade???? /bracilien.
 
vadå stod inte upp?? kameran gick ju sönder... skickar gärna en kopia till dig på skadepapper från if.
Och minuspoänget (tre från samma säljare) jag hade på tradera kunde du själv se att berodde på att jag kritiserat säljaren och då passade han på att "motkritisera" mig. i övrigt hade jag grönt omdöme från alla som både sålt och handlat av mig.
Att jag sedan inte hade råd att betala traderafakturan i tid, det skall väl hela världen skita i bortsett från möjligen tradera själva... eller??
 
bracilien skrev:
Tyvärr så har jag inte glömt något Per U.
Där fanns minuspoäng innan jag bjöd, men jag trodde att du råkat ut för ett missöde, men jag bjöd ändå.När jag köpt o satt minus på dej, så blev du avstängd, men de berodde tydligen på obetald faktura? Alltså pengar igen???
Fulltankad med poäng var du inte precis. Att tradera kom upp på tapeten beror på ditt namn o inget annat. Jag får också faktura från tradera, men inte har jag minus för de. Du stod inte upp för den affär som vi hade???? /bracilien.


upplysningsvis har jag också en skatteskuld, samt ett lån hos Nordea som jag två gånger har varit lite sen att betala amorteringarna på. jag har dock aldrig handlat choklad på min arbetsgivares bensinkort. jag har gått mot röd gubbe och fastnat i en hastighetskontroll en gång i slutet av 80-talet. jag har ett faddebarn och köper majblommor. är lätt överviktig och tyvärr ofta ote i sista sekunden med min deklaration. hyran betalar jag alltid i tid eftersom den betalas med autogiro, likaså elräkningen. är inte med i facket och tur är väl det nu när avgifterna skall höjas.
 
Per U. Snärj nu inte in dej mer, med dina inlägg.
Du ska väl ändå försöka att få ett bättre anseende o ett smidigare liv, för livet är kort.
Om man håller sej till sanningen, så behöver man inte tänka sej för på vad man sagt, (ordspråk)
Städa upp i ditt liv o lev livet, för du verkar frisk för övrigt. Ta tillvara på de Per.Kameran har jag lagt bakom mej, så behåll du den, jag klarar mej utan den. Har köpt en annan jättefin på FS.Nu slutar jag med denna tråd, trött på den.
Ha de gott alla. bracilien.
 
Har följt denna tråden på avstånd, men nu kan jag inte vara tyst längre.

Fantastiskt att se att Per har svarat så många gånger och inte i ett ända inlägg be om ursäkt.

Oavsett om du tycker att du gjort fel eller inte så har dina köpare blivit drabbade. Du har ett visst moraliskt ansvar...eller?

Tycker att det hade varit på plats med en ursäkt från första början.

Det ända man läser i dina inlägg är en massa i ditt tycke förmildrande omständigheter....jag tycker att det bara är dåliga undanflykter.


/Johan
 
Senast ändrad:
Jag tycker att de va en jättebra jämförelse med en canon 350D +BG och en spegel från 1840 Per.
Kostar säkert lika mycket. Du är för kul du.
Ha de..L.L.
 
Re: Re: Med risk att sparka nån som redan ligger.

isaacnicolaj skrev:
Hmmm...??? var på en gårdsauktion där en spegel från 1840 ropades ut. efter att klubban gått så tappade förättaren spegeln med ett kras... mig veterligen har han ännu ej skaffat fram någon ny spegel från 1840 till budgivaren... Avtalsbrott???

Hade spegeln klubbats för en summa som var signifikant under marknadsvärdet? Att kräva av nån att ta fram en ny gammal spegel vore löjligt, men att be om mellanskillnaden låter ganska rimligt. Du kanske skulle erbjuda just mellanskillnaden till Lennart, han skulle säkert bli glad.
 
Klart att jag skulle bli glad Jakob, men räknar inte med de. Han har väl tömt sin buffert?
Tack för att ni tänker på mej. Ha de gott.L.L.
 
Kakelgasten skrev:
Har följt denna tråden på avstånd, men nu kan jag inte vara tyst längre.

Fantastiskt att se att Per har svarat så många gånger och inte i ett ända inlägg be om ursäkt.

Oavsett om du tycker att du gjort fel eller inte så har dina köpare blivit drabbade. Du har ett visst moraliskt ansvar...eller?

Tycker att det hade varit på plats med en ursäkt från första början.

Det ända man läser i dina inlägg är en massa i ditt tycke förmildrande omständigheter....jag tycker att det bara är dåliga undanflykter.


/Johan

Pers första inlägg börjar väl med att han beklagar det inträffade?

Edit: Såg nu att tråden är "lagd till handlingarna" Sorry.
 
ANNONS