Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF 100-400/4,5-5,6 L för 12000:- bra?

Produkter
(logga in för att koppla)

scrappy

Aktiv medlem
Såg att Fotovideo skall byta namn till Rajala... och säljer ut Canon EF 100-400/4,5-5,6 L USM IS för 12000:- Detta är ju betydligt billigare än vad andra tar, Hegethorns har på lager och tar 16995:-

Är detta på väg ut eller är det ett kanonerbjudande? Är sugen!
 
Om du är sugen är det väl bara att slå till.

Objektivet blir ju inte sämre för att Canon lanserar en ny version. Och om man ser till nuvarande prispolicy som Canon verkar ha så kan man ju inte räkna med att en ny version blir billigare utan snarare ganska mycket dyrare.

Dessutom så brukar ju brist på tillgänglighet vara en faktor att räkna med på nya objektiv från Canon.
 
Även om det skulle vara en ny version på väg (varken Cyberphoto eller Scandinavian kan leverera objektivet) tycker jag det låter som ett riktigt bra köp.
 
Om du är sugen är det väl bara att slå till.

Objektivet blir ju inte sämre för att Canon lanserar en ny version. Och om man ser till nuvarande prispolicy som Canon verkar ha så kan man ju inte räkna med att en ny version blir billigare utan snarare ganska mycket dyrare.

Dessutom så brukar ju brist på tillgänglighet vara en faktor att räkna med på nya objektiv från Canon.

När 28-70/2.8 ersattes av 24-70/2.8 var väl priserna ungefär samma, samtidigt som den nya versionen var lite skarpare. Vore ju tråkigt om det kom en skarpare version, typ 70-400/4 IS eller liknande till samma pris snart.
 
Vore ju tråkigt om det kom en skarpare version, typ 70-400/4 IS eller liknande till samma pris snart.
Tror knappast att en sådan nyhet kommer att säljas för 12000 kr! Om det däremot handlade om att köpa 100-400 för normalpriset 17000 kr kanske det skulle finnas anledning att avvakta lite...
 
Jag begärde och fick 12.000:- när jag sålde min 100-400 begagnad. Då var den väldigt sparsamt använd, med garanti kvar och i komplett nyskick.

Så en sprötans ny 100-400 för tolv lakan tycker jag låter som en väldigt bra affär! Skulle du köpa den i det stora landet i Väst och smuggla in den skulle det bara bli något dyrare, och skulle du momsa och tulla in den skulle den bli ganska mycket dyrare.
 
Kollade i sthlmsbutiken, de har bara sju st till det priset så det lär väl bli slagsmål när de öppnar vid tio, haha, jag tänker avstå fast jag är sugen.
 
Med stor annons i DN åtminstone söndag och måndag, så lär det bli rusning som sagt. Hade själv köpt ett om jag bara hade varit i Stockholm. Men att skicka dit någon som köper det åt mig känns taskigt om de bara har 7 st, chansen att man får tag på ett lär inte bli så stor. Eller vad tror ni?
 
Med stor annons i DN åtminstone söndag och måndag, så lär det bli rusning som sagt. Hade själv köpt ett om jag bara hade varit i Stockholm. Men att skicka dit någon som köper det åt mig känns taskigt om de bara har 7 st, chansen att man får tag på ett lär inte bli så stor. Eller vad tror ni?

Det är inte direkt madonnabiljetter vi pratar om. Det är ett objektiv för över 10 000 SEK med ett användningsområde som inte passar alla. Jag gillar objektivet och betalade klart mer för mitt, men jag har svårt att se några horder som kommer köa i sovsäck. De flesta som vill ha det och har råd med 12 000 har nog haft råd att skaffa det för 16 000 redan. Jag tycker du ska skicka dit någon om du kan. Det borde inte vara någon svårighet att få tag på ett.
 
Instämmer, bara slå till.
Sen är väl detta pris bara på onsdag?

Idag var det ju 10-22 enl. annonsen på FS förstasida så jag tror det är nån form av "öppningserbjudande" när man bytt namn o profilerar om sig.
 
Jag går förbi Fotovideo på väg till jobbet och kl 8.30 satt en kille på pall med termos och hängde på låset. Någon här?
Om det är någon här har han nog inte datorn/mobilen med sig! Verkar iaf inte fördriva tiden med FS...

Hade jag inte själv redan ägt objektivet hade jag nog också stått och frusit på Herkulesgatan just nu.
 
Har beställt på nätet nu och orderbekräftelse har jag fått. Väntar nu bara på att de ska skicka objektivet. Trevligt!
 
Hmm, om de kan sälja objektivet till detta pris även till de som beställer på nätet med senare leverans, kan man ju börja undra om det kanske ändå är en uppdaterad version på väg strax, och det vore ju trevligt. I övrigt säger jag bara, länge leve flouriten som finns i detta objektiv. Det är det som ger plinget i bilden.
 
Hmm, om de kan sälja objektivet till detta pris även till de som beställer på nätet med senare leverans, kan man ju börja undra om det kanske ändå är en uppdaterad version på väg strax, och det vore ju trevligt. I övrigt säger jag bara, länge leve flouriten som finns i detta objektiv. Det är det som ger plinget i bilden.

Ringde och kollade hur allt låg till. Efter väldigt många försök att komma fram svarade de, fick svaret att pristet även gäller nätet. Men att leveranstiden är 2-3 veckor, så nu är det bara att vänta. Att det kommer att dröja beror på att de inte hade fler objektiv utan måste beställa fler. Spontant tror jag inte att det är någon ny variant på gång. Detta baserar jag på att de återgår till deras ordinarie pris i morgon plus att ingen annan butik verkar ha satt ner objektivet.
 
De ringde och sa att man måste förskottsbetala i butik idag för att få det låga priset. Några risker med det om man kör kreditkort?
 
ANNONS