Annons

Försäkring?

Produkter
(logga in för att koppla)

HusKul

Aktiv medlem
kan man ringa Solid o teckna försäkring
eller kan man bara göra det genom butiker?

dom har låg självrisk om det skulle va nåt
hemförsäkringen vill ha 1500:-

tänkte om jag ska köpa UV-hus till min Ixus då kanske det är bra att ha extra försäkring

eller har ni andra FB med låg självrisk "200:-"
 
Solid tecknar bara försärkingar i samband med köp hos en affär som har samarbete med dem, tyvärr :(
 
Harry_ skrev:
hmm
kanske Dustin samarbetar med dom

Försäkringen gäller i så fall ditt UV-hus och inte din Ixus.

Ring ditt vanliga försäkringsbolag. Allriskföräkringarna täcker det mesta om du inte har rikigt dyra saker (mer än 35 000kr hos LF).
 
Dajo skrev:
Försäkringen gäller i så fall ditt UV-hus och inte din Ixus.

Ring ditt vanliga försäkringsbolag. Allriskföräkringarna täcker det mesta om du inte har rikigt dyra saker (mer än 35 000kr hos LF).

Folksam har 30000:-
men har inte lust att betala 1500:- självrisk


varför ska försäkringen gälla huset o inte kameran??


om jag försäkrar huset o inte kameran betalar dom för huset
men om jag försäkrar kameran men inte huset får jag betalt för kameran
 
Harry_ skrev:
Folksam har 30000:-
men har inte lust att betala 1500:- självrisk


varför ska försäkringen gälla huset o inte kameran??


om jag försäkrar huset o inte kameran betalar dom för huset
men om jag försäkrar kameran men inte huset får jag betalt för kameran

Det är huset du köper som försäkras i så fall.
Inte din övriga utrustning.

Det finns kameraförsäkringar med låg självrisk osv men premien är ganska dyr.
 
Jag köpte ett objektiv från Cyberphoto i somras. Har nu fått två brev från Solid ang. försäkringserbjudande.

Sista gången jag handlar från Cyberphoto.
 
Du får ju välja om du vill ha försäkringserbjudandet i kassan då du handlade, troligtvis har du valt att vilja få det?!

Nej, Solid verkar ha avtal med vissa handlare och skickar efter ett tag, på ren chansning, ut ett till faktura förklätt "erbjudande" om försäkring - har hänt mig flera gånger. Det ser verkligen ut som ett "nu är det allt säkrast för dig att du betalar"-meddelande, och man brukar få anstränga sig för att läsa sig till att det är ett fullkomligt frivilligt "erbjudande". Ett jäkla oskick i mina ögon.
 
Nej, Solid verkar ha avtal med vissa handlare och skickar efter ett tag, på ren chansning, ut ett till faktura förklätt "erbjudande" om försäkring - har hänt mig flera gånger. Det ser verkligen ut som ett "nu är det allt säkrast för dig att du betalar"-meddelande, och man brukar få anstränga sig för att läsa sig till att det är ett fullkomligt frivilligt "erbjudande". Ett jäkla oskick i mina ögon.


Rutan där man får välja om man vill ha försäkringserbjudandet eller inte, är redan förbockad.
Man måste alltså bocka av rutan om man inte vill ha erbjudandet.

Men om du hade ifrånsagt dig erbjudandet, så håller jag med dig om att det är ett jäkla oskick.
 
Jag köpte ett objektiv från Cyberphoto i somras. Har nu fått två brev från Solid ang. försäkringserbjudande.

Sista gången jag handlar från Cyberphoto.

Ser inte det "onda" i detta, är väl bara att slänga? Dessutom kan man ju i kundkorgen välja bort om man inte vill ha erbjudande. Har du fått det ändå är det väl något tekniskt fel och kan meddela det till företaget i fråga? Alla får reagera som man vill dock kul att diskutera reaktioner.
 
Rutan där man får välja om man vill ha försäkringserbjudandet eller inte, är redan förbockad.
Man måste alltså bocka av rutan om man inte vill ha erbjudandet.

Men om du hade ifrånsagt dig erbjudandet, så håller jag med dig om att det är ett jäkla oskick.

Är inte opt-out förbjudet i Sverige ?
 
Prinsessan på ärten

Nej, Solid verkar ha avtal med vissa handlare och skickar efter ett tag, på ren chansning, ut ett till faktura förklätt "erbjudande" om försäkring - har hänt mig flera gånger. Det ser verkligen ut som ett "nu är det allt säkrast för dig att du betalar"-meddelande, och man brukar få anstränga sig för att läsa sig till att det är ett fullkomligt frivilligt "erbjudande". Ett jäkla oskick i mina ögon.

Hej, jag håller inte med, det går utmärkt att läsa att det är frivilligt. Det alla kan ha i huvudet är att det finns inga försäkringar som man är tvungen att betala. Det enda undantaget jag känner till är trafikförsäkringen när man har bil. Och det är ju inget fel att få ett erbjudande eftersom många kameragrejor tenderar att vara dyra och det har hitintills inte varit så lätt att försäkra en enstaka dyr pryl i efterhand efter köpet. I varje fall inte som privat fotonicke. Hemförsäkringen är det inte mycket med efter 2 års användning av en produkt. Och den har en självrisk som egentligen motsvarar en försäkringspremie i efterskott. Däremot kan man numera utnyttja Fotosidans speciella försäkringserbjudande. Det är numera ett alternativ till Solid för den som så önskar. Även för den som tecknar försäkring i efterskott.

Jag tycker framförallt att du kan fortsätta att köpa från Cyberphoto. De har alltid varit toppen när jag haft med dem att göra, och det är mycket få företag som har tio stjärnor i betyg från sina kunder i Prisjakt (det högsta man kan få och baserat på massor av kunder i deras fall). Var inte en prinsessan på ärten i detta fall. Du gör det bara jobbigt för dig...
 
Senast ändrad:
Är inte opt-out förbjudet i Sverige ?

jo
allt som kostar ska kunde bocka i själv

det är samma sak med Tradera
dom har en ruta där det står

Starta om automatiskt vid osålt objekt (max två omstarter).
Eventuell osåltavgift och tillval debiteras på nytt för varje ny annonsperiod.

och den är i bockad från början

Gillar verkligen inte när dom tvingar en att svara om man vill ha det eller inte
om man inte svarar tar dom det som JA brukar det stå ibland
 
ANNONS