Annons

Fotografer i Umeå.

Produkter
(logga in för att koppla)

Claymore

Guest
Kunde vara trevligt att komma i kontakt med fotomänniskor i stan. Hade tänkt kolla upp fotoklubben, men hann inte innan sommaruppehållet. Om någon är intresserad av en fotoinriktad aktivitet så hojta till här.
 
Fototräff? -Definitivt!

Skulle vara skoj att träffa fler fotointresserade i Umeå!
Jag är gärna med på en träff. Har du nåt förslag på tid och/eller plats? Aktivitet? Bara en fika och fotosnack i allmänhet eller nåt givet ämne att prata kring eller...?

Själv är jag inte precis nån mästerfotograf, så jag uppskattar alla möten och all input jag får från andra i form av tips, idéer och erfarenhet.


Vänliga hälsningar,
Kjelle
 
När ni ändå är inne på umeå... Några tips på bra/roliga ställen att fota? Har varit lite runt gammlia och även älven... Vad finns det mer?
 
Jag vet inte riktigt vad man skulle kunna hitta på. Ett av mina problem är att jag inte är bilburen och är utlämnad till Ultra, så för min del får det gärna bli något i stan. Några förslag, kanske?
 
Fotoställen

Ikring broarna går det att få en del spännande motiv. Själv gillar jag våra parker & trädgårdar, tex "Trädgård Norr" nere vid båtarna. Iofs blir det lite mycket "blommor & blad" kanske... Från Teg's sidan av älven går det att ta "stadsvyer"... Kommer inte på fler ställen nu.

Någon tid & plats för en träff?
Förslag till plats: Kafébåten


M V H
Kjelle
 
Det vore trevligt...
Jag har bott här i umeå i två år nu och har inte träffat några fotokompisar än. Problemet är att jag är ganska dårlig på det här med naturfoto. Det som verkar vara rådande bland er. Men kanske kan jag lära mig tycka om det också.
Är det någon av er som vet om något mörkrum som man kan utnyttja här i umeå. Jag har utrustning men ingen plats att sätta upp ett mörkrum.
 
Mörkrum

Hej!

Jag tror att fotoklubben i Umeå har ett tillgång till ett schysst labb. Jag är tyvärr inte medlem själv men på deras hemsida stod det att de har tillgång till mörkrum på sjukhuset. Kolla in deras sida för mer info.

http://www.umeafotoklubb.net/


Vänliga häslningar,
Kjelle
 
Fototräff i Ume'...

"Claymore" m.fl.
H-ä-r är ännu en som "hakar på", utan vidare.
Vi tycks ju kunna bli "några" och ide'n är ju "super-duper"...
Jag är "disponibel" vardag som hel(-g)dag...
Mvh: Stefan S
 
M/S Vita Björn är ett rätt trevligt ställe, i alla fall sålänge det inte är helt fullproppat med folk.

Jag är också tillgänglig allt som oftast, så jag överlåter gärna valet av tidpunkt till någon som behöver planera mer.

Och jag är förresten inte heller så intresserad av naturfoto, så du behöver inte känna dig helt ensam, Jonas. :)
 
Förslag på tid, datum & plats

Hej alla!

Roligt att se att så många hakar på en träff. Själv är jag rätt upptagen före midsommar (den lilla tid som är kvar) och midsommar skulle jag tro att de flesta vill spendera med sina närmaste.

Själv kommer jag att resa bort veckan efter midsommar och mitt förslag blir därför att alla intresserade träffas Söndagen den 6:e Juli på Cafébåten.

Jag är öppen för förslag vad gäller tid, men för att ha ett förslag att diskutera så föreslår jag 13:00.


Vänliga hälsningar,
Kjelle
 
Re: Förslag på tid, datum & plats

kejo skrev:

Själv kommer jag att resa bort veckan efter midsommar och mitt förslag blir därför att alla intresserade träffas Söndagen den 6:e Juli på Cafébåten.

Jag är öppen för förslag vad gäller tid, men för att ha ett förslag att diskutera så föreslår jag 13:00.

Oj! Det här glömde jag bort helt. Blev det något av mötet?
 
"Fototräffen" av den 6/7-2oo3 kl 13:eek:o...

Jodå, "Henab" mfl. Jag va' där men kunde tyvärr inte upptäcka "nå'n fler"...
Jag va' "djä....t beredd"...
O'kay, ingen katastrof, vi "MÅSTE" försöka engång till, åtminstone...
Mvh: Stefan S
 
nytt försök...

Jag ber så mycket om ursäkt för att jag inte fanns på plats i söndags. Jag har varit på semester och på lördagen var det 30-års fest så på söndagen hade jag nollställt huvuet så pass mycket att jag helt glömde av mitt eget förslag om datum, tid och plats för fototräff...

Ber verkligen om ursäkt. Vad sägs om att göra ett nytt försök...? Vad sägs om samma tid & plats...? Eller är det någon annan som har något förslag på tid eller plats som passar bättre...?


Vänliga hälsningar,
Kjelle
 
Svenska språket

Eftersom mitt tidigare inlägg tydligen innehöll syftningsfel (trots nytt stycke) och därför inte kunde förstås av bla Henab, så försöker jag en gång till. Förhoppningsvis är det tydligt nog för alla den här gången.

Mitt förslag är en ny träff nu på söndag, vilket innebär:

Söndagen den 13 Juli
Kl 13:00
Cafébåten Vita Björn

Är det för snart? För kort varsel?
Någon som har annat förslag?



Vänliga hälsningar,
Kjelle
 
Ny, och, REELL fototräff...

Jada, "KeJo"! Jag är fortfarande och ännu(mer...)intresserad av att Vi ses&träffas, "nå't gäng"...
För Mej passar datum&tid helt O'kay, Vi kan ju enbart hoppas på lika vackert väder även den här sönda'n! Jag är i Ume', just nu, faktiskt och känner redan "här" för att gå ut&fota, SÅ kort(!)varsel "klarar" Jag...
Mvh: Stefan S
PS. Jag hoppas vidare fler kan "hänga på", preliminärintresse tycks ju finnas...DS.
 
Re: Svenska språket

kejo skrev:
Eftersom mitt tidigare inlägg tydligen innehöll syftningsfel (trots nytt stycke) och därför inte kunde förstås av bla Henab, så försöker jag en gång till. Förhoppningsvis är det tydligt nog för alla den här gången.

Jag är dålig på sånt där =)

Tyvärr åker jag från Umeå på Söndag förmiddag, så tyvärr kan jag inte komma. Hoppas att ni andra får kul!
 
ANNONS