Annons

Fula kanter vid content aware scale

Produkter
(logga in för att koppla)

Grimmer

Aktiv medlem
När jag använder skalar om en bild med content aware scale så blir kanterna väldigt taggiga och bilden blir helt oanvändbar. Finns det något sätt att komma runt detta? Exempelbilden är ett utsnitt av bilden i 100%. Det märkliga är att när jag gör samma sak med den lilla exempelbilden så blir resultatet mycket bättre. Orginalbilden är på 24Mpix. Fungerar inte detta på högupplösta bilder?
 

Bilagor

  • fult.jpg
    fult.jpg
    51.3 KB · Visningar: 299
Jag prövade just nu på en 8mb bild utan några större problem, dock så hade jag inte lika mycket bakgrundsoskärpa som ställde till det. Kan du lägga upp originalbilden?
 
Hade du redan tagit bort ngt från bilden? Alltid svårt att jämföra med din syn då du sett hur det ser ut innan. De ggr jag använt funktionen har ofta varit på bilder med mer skärpedjup, ibland blir det riktigt bra men ofta behövs klonstämpeln en del.
 
Jag tycker att det är fel att man ska behöva använda klonstämpeln efteråt. Funktionen har väl ändå kommit till för att man inte ska behöva klona en massa. Annars så kan man ju lika bra göra allt för hand och få det precis som man vill direkt.
 
ANNONS