Annons

Har fotosidan.se gjort dig till en bättre fotograf?

Produkter
(logga in för att koppla)

Har fotosidan.se gjort dig till en bättre fotograf?

  • Ja

    Röster: 954 76.1%
  • Nej

    Röster: 145 11.6%
  • Vet inte

    Röster: 154 12.3%

  • Totala väljare
    1,253

jkene

Aktiv medlem
Egentligen borde ni fråga dom som tittar på mina bilder ;-) men jag anser själv att jag blivit mycket bättre tack vare FS. Tack för det!
 

Bengus

Aktiv medlem
Tycker jag absolut. Massor av inspiration genom att titta på andras bilder samt vanligtvis mycket snabb hjälp på detaljerade frågor på forumen.

Är ganska ny, så kommentarsfunktionerna har inte gett mig speciellt mycket än men tror på framtiden :)

BAW
 

Tusse

Aktiv medlem
Visst har fotosidan gett mig en hel del kunskaper men om jag blivit bättre fotograf överlåter jag till andra att avgöra.

Bert
 

Odden

Aktiv medlem
Fotosidan ger mig massor man läser gamla och nya trådar om foto läser hur andra gjort mm så man får inspiration till att fota enmassa och när man kollat in andras bilder tex Janne Arleklint så får man ju en massa inspiration att testa olika saker har börjat lite smått med att ställa in kameran helt själv mm
 

hound

Aktiv medlem
fotosidan har gett mig

- överskådlighet över grupperingar och upplyst mig om de typiska egenskaper hos en genom snittsfotograf

- ja gett mig insikt om "F-N vad - många skickliga fotografer det finns men , tyvärr så lite självförtroende, ställ ut era verk ,,ni är ju redo för det för länge sedan,

herregud låt världen njuta av foto när det är som bäst. det finns plats för duktiga fotografer


- och smärtsamt medveten om att vissa saknar alla former av självrannsakan, som de aldrig inte ens kommer känna doften av,.....de enda som skulle - möjligtvis ha räddat dem, hade varit - tyvärr,även det en bristvara - humor .
men icke i deras fall

- gett mig ovärderliga fotovänner. som jag aldrig hade träffat annars

- fått mig att inse mitt tidigare omedvetna, men numera så självklara unikum i beskärningslösningar, och ovanliga ARBETSMETODER

OCH OM MÖJLIGT än mera triggat mig i min öppna framtoning, accelerande ödmjuka attityd inför fotokonsten, och motivet - förståss


och till sist insett behovet av min annorlunda fotoskola, SOM UNDER SITT FÖRSTA ÅR FAKTISKT Haft över 35000 besök!

wow!

Jo jag måste nog säga: tack för ATT NI STÅR UT MED MIG FS & co
 

silverwolf

Medlem
om jag har blivit en bättre fotograf vet jag inte men mitt bildseende har blivit annorlunda rent tekniskt så har fotosidan varit till stor hjälp jag har lärt mig massor om hantering av rawbilder mm men jag har också blivit otroligt kritisk till mina bilder att jag slänger bort ca 99% av dom men om man blir helt nöjd så kan man heller inte utvecklas
 

Dez

Aktiv medlem
Fotosidan har lärt mig det mesta av det jag vet. Har bara fotograferat aktivt i 1,5 år och från början visste jag ingenting.
Nu har jag sålt ett antal bilder och har precis tagit steget till att starta eget.
Detta vore öht inte möjligt utan fotosidan.
Eller rättare sagt fotosidans medlemmar, för det är där ifrån 90% kommer.
Om man undrar något finns det oftast att läsa i gamla trådar, och om man frågar får man svar inom ett par minuter.
 

emji

Aktiv medlem
Tack FS :)

Jag köpte min första systemdigitalkamera 2005-05-05. Jag är helt övertygad att FS starkt bidragit till min utveckling som fotograf.
För ett år sedan hade jag ingen aning om vad bländare, slutartid, ISO & brännvidd mm mm var för något. Nu ett år efter så kan jag så gott som försörja mig som fotograf. Jag trodde aldrig att det här med bild, färg & form skulle beröra mig så mycket. Jättetack till er alla som gör FS till Sveriges i särklass bästa fotoforum.


Många hälsningar,
Michael Jönsson
 
Jag tror fotosidan har gjort mig lite bättre. man får egna idéer när man får se andras bilder, och att man får kritik av andra människor. Fotosidan har gjort mig mer intresserad av jobbet som fotograf.
 

Jaz1

Medlem
Absolut! Jag får massor med inspiration och tack vare kommentarer så utvecklas jag hela tiden ! Både positiv och negativ krtik är ju utvecklande och jag känner att responsen på mina bilder gör mig ännu mer taggad att fotografera .Jag läser kommentarer på andras bilder för att få inspiration därifrån också.
 

Caffe

Aktiv medlem
Jag kan utan att överdriva säga att jag med största sannolikhet inte skulle hållt på med fotografering om det inte vore för fotosidan.

Tänk vad mycket pengar man skulle haft då... Shit, bäst att skicka en faktura för "främjande av kostsam hobby" till fotosidan. :D
 

Sebastian Mandrean

Aktiv medlem
Minst sagt!

Kombinationen av ett enormt galleri, med bilder som man kan reflektera kring och bland annat dra lärdom av, ett omfattande artikelutbud, med alla möjliga lärorika och "nyttiga" artiklar, samt ett stort forum med många aktiva medlemmar, till vilka man i sin tur kan ställa frågor men också själv hjälpa, har gjort att jag minst sagt blivit en bättre fotograf. Jag anser mig inte vara tillräckligt bra än, men jag har alltså utan tvekan blivit bättre!
 

Jimpawa

Aktiv medlem
Nästan allt jag kan om foto har jag lärt mig här, av alla kunniga och hjälpsamma människor, samt av artiklar m.m.

Även av att titta på massor med bilder har vart riktigt lärorikt!
 

Gottsunda

Aktiv medlem
Japp
Om inte annat har man blivit mer själv kritisk på sina egna bilder.
Bilder man tog för 4 år sedan är inte så roliga att titta på i dag.

Sedan är Fotosidan en stor inspirations källa.

Ni gör ett bra jobb
 

alve

Avslutat medlemskap
Nä!

Snarare att jag lärt mig kameran som påverkar att jag blivit bättre. Övning ger färdighet :)
 

Graal

Avslutat medlemskap
På sätt och vis har den det. Den har gett mig nya perspektiv och jag har blivit nyfiken på en del saker som utvecklat mig som bildmakare. Har fått ett stort intresse för toycameras och de bilder man kan skapa med sådana redskap. Jag använder numera toycameras i mitt bildskapande alltmera. Visserligen går det i vågor men det är alltid lika stimulerande och roligt att fotografera med dom. Tyvärr verkar toycamera-poolen ha fallit in i glömska just nu, efter att ha haft en väldans fart och stort intresse för ett tag sedan. Vet inte vad som hänt, kanske har kritikpoolerna helt tagit över? Det blir allt svårare att hitta de här bilderna idag. Hade läget varit likadant som nu för ett par år sedan, då jag började intressera mig för toycam-fotografi, kanske jag aldrig blivit intresserad av den? Tror att fotosidan kanske behöver förändras?
 

Arne S

Aktiv medlem
Jag svarar tveklöst ja på frågan!

Jag har utvecklats som fotograf sedan jag blev medlem på FS. Kunde ännu mindre om digitalfoto tidigare, det skiljer sig en hel del från analogt foto. Har fått många bra tips och tricks om bildbehandling, programvaror osv. Jag tror också att tittning (ett SVT-begrepp...) på bilder i kombination med kommenterande ger en utveckling.

Störst utveckling tror jag ändå jag har fått genom att jag via FS har träffat många nya och duktiga fotovänner som ger mycket inspiration, bidrar med kunskap och, inte minst, lockar ut mig i den riktiga världen. De får mig att logga ut från FS och annat för att i stället...fotografera och ha trevlig gemenskap! Och DET är viktigt för utvecklingen!

/Arne
 

Tunis

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Vi undrar om fotosidan.se gjort dig till en bättre fotograf?
Definitvt JA.

Har även rekomenderat fotosidan till bekanta som inte har foto som hobby. De har fått många bra råd och tips via hemsidan för bättre semesterbilder med sina kompaktkameror....
 

Honda

Aktiv medlem
Ja den har framförallt lärt mig att ingen bild är obetydlig, om man bara betraktar den med förmedlarens ögon.
 

Stisse

Aktiv medlem
Kan inte bättre att se motiven, men mycket ideer och inspiration, samt teknik, info om produkter har fotosidan givit mig.

En fantastiskt site som ger mycket..
 
ANNONS