Annons

Htc???

Produkter
(logga in för att koppla)

AndyK

Aktiv medlem
Det finns ju en del tekniktokiga här på FS, så jag tänkte sänga in en liten fackla...

Har ett tag varit sugen på en iPhone, men tyckt att den varit för dyr. Nu var det en kollega (som har iPhone och är grymt nöjd med den) som tipsade mig om HTC Desire och HTC Legend.
Någon som har erfarenhet av någon av dessa lurar? Vill gärna höra plus och minus...
 
Alternativ till iPhone??
Ta en titt på Hipstamatic, PS Mobile, Tiltshift generator så inser du snabbt att det inte finns några alternativ.
 
Jag har en Desire och är grymt nöjd.

Bra appar, mail, kalender, websidor, snabb, GPS, skärm

Pga bra processor är batteritiden något bristfällig och jag måste ladda varannan dag (ibland varje)
Tror det är samma sak på Xperia och iPhone.
 
Jag menade framför allt telefonen som helhet, inte kamerafunktionen speciellt.

Kamerafunktionen på Iphone lär väl knappast imponera på nån - 3 Mp utan blixt har inte varit fräsigt på många år.. Men visst - om man går igång på att leka bildredigering med mobiltelefonen så finns det ju en del skojjiga appar. Dessutom får man väl hoppas att nästa version av Iphone som dyker upp när som helst har mer att erbjuda på den fronten.
 
Alternativ till iPhone??
Ta en titt på Hipstamatic, PS Mobile, Tiltshift generator så inser du snabbt att det inte finns några alternativ.


PS Mobile går alldeles utmärkt att köra i android-lurar. Vill man ha motsvarigheter till Hipstamatic så finns bl a Vignette och FxCamera.
 
Någon som testat både Legend och Desire? Är det stor hastighetsskillnad och skillnad i byggkvalitet? Läste någonstans att om man stod i valet och kvalet mellan dessa, så valde man Desire för snabbheten och Legend för byggkvalitet.
 
Jag har en Desire som jag pratar ganska mkt i varje dag. Behöver laddas varje dag, men i övrigt en kanon-telefon.
Legend har jag inte testat, men den lär vara något slöare.
Iphone har jag testat lite, men Desire kändes mer rätt för mig iaf.
/L
 
Någon som testat både Legend och Desire? Är det stor hastighetsskillnad och skillnad i byggkvalitet? Läste någonstans att om man stod i valet och kvalet mellan dessa, så valde man Desire för snabbheten och Legend för byggkvalitet.

Jag kan inte påstå att Desire känns negativ gällande byggkvalitet. Den känns robust tycker jag.
/L
 
Verkar klurigt att få tag på en Desire till vettigt pris, bara Telenors webshop som har den hemma till vettiga pengar och då bara ett fåtal. Nu ska jag bara ta ett beslut om jag ska ha en, eller om jag egentligen inte har behov av en. Men om jag bestämmer mig och de är slut överallt ska man då vänta drygt två veckor, eller ska man satsa på en Legend istället.

Är grymt sugen på en Desire, men mitt förnuft gör sig påmint.... :p
 
Ja, det verkar som om Desire är slut överallt. Väntar själv på en, beställd med företagsabonnemang hos Tele2: 309 spänn (plus moms) i månaden i ett år. Ingen minutavgift för samtal (bara öppningsavgift) och surfpaket ingår.

Hade jag inte behövt en olåst telefon hade jag nog iofs väntat två veckor för att se om det skulle gå att få nån vettig deal på nya Iphone...

Även X10 mini verkar vara ett trevligt alternativ till Desire, men den finns ju inte heller. Ännu.
 
Tyvärr tror jag att nya iPhone kommer att bli löjligt dyr... Tycker att 327:- inkl moms med fri surf och fria samtal och SMS inom Telenor i 24 mån är i saftigaste laget, och iPhone kommer garanterat bli mycket dyrare... :p
 
Senast ändrad:
Tja, som med kameror så får man försöka testa och känna på telefonerna och operativsystemen. Tror att HTC med Android är en riktigt bra kombination, betydligt bättre än de modeller med Windows Mobile de hade förr. Har tyvärr haft en av de sistnämnda, en TYTN II. Tanken var bra med det utskjutbara tangentbordet och byggkvaliteten var bra, men Windows Mobile och den kassa pekskärmen sabbade allt. Kameran på TYTN var dessutom bedrövlig. La den i byrålådan och gick tillbaks till min gamla Nokia N80, men nu har den till slut fått gå i pension till förmån för en iPhone... :)

/magnus
 
Jaf har en HTC hero, grymt nöjd, Android OS är underbart, IPhone OS bleknar rejält i jämförelse enligt mig
 
Beställd!

Beställde en HTC Desire igår :) Från Telenors hemsida, första gången jag köper mobil från något annat ställe än den lokala Expert-butiken (där jag själv jobbade i närmre 9 år).
När jag tryckte på "lägg i kundvagn" stod det 3-5 dagars lev.tid. När jag bekräftade min order några sekunder senare stod det 1-3 veckors lev.tid. Och kollade man i shoppen så var de slut. Nu när jag kollade på deras hemsida idag så stod det att de fanns i lager med 3-5 dagars lev.tid. Vi får väl hoppas att det stämmer med 3-5 dagar, jobbig att få vänta upp mot 3 veckor när man väl bestämt sig.
 
ANNONS