Annons

Hur handlar du?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hur ofta handlar du fotosaker över internet?

  • Aldrig

    Röster: 85 14.9%
  • Sällan

    Röster: 89 15.6%
  • Ibland

    Röster: 212 37.1%
  • Ofta

    Röster: 130 22.7%
  • Mycket ofta

    Röster: 56 9.8%

  • Totala väljare
    572
  • Enkät stängd .
Hej!
Oftast köper jag grejerna hos Kodak i Gårda. Jag har köpt två gånger via Nätet från Ryssland. En fin 24mm Zenith-vidvinkel och en annan gång en Zorki-4. Båda gångerna har allt gått som smort med den finaste syntetolja. Inga problem. Grejorna har varit helt okay.
MVH Robban
 
Handlar en hel del på nätet.
Både från Scandinavian Photos och Cyberphoto.

Varför:
För att det är billigare och att det är större sortiment än vad man har hemma i Borås.

Håkan
 
Det är mycket skönare att handla på nätet, man slipper dom påträngande försäljarna som varken bryr sej om mej eller mitt behov av kamera, dom vill bara sälja.. Säker många som är försäljare på denna sidan *ler* (hoppas jag inte skaffat mej allt för många ovänner nu *skrattar*)

Jag brukar gå till affärer och prova och känna på sakerna först..
Sen går jag hem och beställer, det blir billgare..

Jag har hittills bara beställt från cyberphoto. Och just nu är jag lite irriterad på dom.
Har en beställning på en Canon EOS300V med ett BP-220 som ligger hos dom.
När jag kollade på hemsidan så står där att dom beställer hem BP-220 när ngn ny gjort beställning. Det ska ta 1 dag vid normal leverans.
Efter att jag själv tagit kontakt med cyberphoto idag fick jag reda på att det inte kommer förrän i första vecka i APRIL.. Hade jag inte mailat hade jag antagligen inte fått reda på det heller..
Det är tråkigt..

Nu får jag se vad som händer, om dom inte skickar det andra jag beställt. Ska jag se om jag kan avbeställa allt (vilket jag hoppas på då..) Och isåfall beställa från scandinavianphoto istället. Om jag förstått rätt på alla andra så ska dom också vara jättebra..

:)

/En irriterad Camilla
 
Jag har nog köpt 99% av allt fotorelaterat över nätet.

Camilla, förvänta dig inte att de skickar det andra du beställt. Jag beställde en sak som skulle ta 2-3 veckor att få och fick vänta lika länge på 10 rullar Tri-x som de ändå hade på lager:(
/Lotta
 
Har man rätt att avbeställa allt isåfall, eller jag får sitta här och vänta nu?

eftersom inget är skickat borde man väl få avbeställa, eller är det bara jag som tycker så :))

/Camilla
 
Det borde du ha. Om inte annat så har du ju alltid 14 dagar att ångra dig på. Själv är jag också irriterad på dem och funderar på att skita i att lösa ut ett paket. (Anser att de använt sig av falsk marknadsföring.) Vad händer om jag inte hämtar ut det? Kanske det är bättre att hämta ut och skicka tillbaks?
/Lotta
 
Om man inte hämtar ut paketet i tid får man väl betala en viss summa.. Så om man vill slippa det så ska man nog hämta ut paketet och sen skicka tillbaka det..

Mm.. jag tycker det är dåligt av dom att inte informera sina kunder rätt..
Jag mailade dom sen igen och sa att om dom inte skickar det andra jag beställt i färväg, så vill jag avbeställa allt. Så jag får se vad som händer, hoppas på svar imorgon.

Och jag hoppas att scandinavianphoto nu är så snabba med sin leverans som dom säger.. 1-2 dagar.
Där står iaf att dom har allt det jag vill ha på lager..

/Camilla
 
Så länge det inte är skickat är det inga problem att avbeställa..och har det redan kommit så kan man enkelt returnera det.
 
Måste meddela att allt löste sej.. Cyberphoto ändrade sitt fel, bad om ursäkt för detta och skickar mej kameran idag..

Det andra skickat dom när det kommit in, fraktfritt då såklart..

Så det var ju bra, och jag är nöjd igen :)

/Camilla
 
Bekvämt, snabbt.

Jag bor verkligen ute i spenaten, och har långt till närmaste riktigt bra fotohandel. Handlar jag av Photax, Hegethorns eller Scandinavian så har jag vad jag vill inom två dagar. Helt suveränt...
 
Nu bor jag i Stockholm, men det är precis som många säger här, man vill se på grejorna innan.

Handlarna har ofta stor erfarenhet som jag har stor nytta av.

Att reklamera ett felköp är ofta krångligt, men det borde vara extra struligt över nätet...

Men lätta förbruknings artiklar filmer, minneskort, album, CD-skvor mm.

Samt udda beställnings artiklar passar ju på nätet.
 
handla via internet kommer att öka för min del
då priset är det viktigaste.
givetvis bör man ta i hänsyn till saker som garanti och service.

Per-Olof Nordin
 
Har köpt en hel del saker från nätet, och det enda företag jag vill varna för är Cyberphoto!
Beställde delar till en videokamera som fanns i lager och dessa bad jag extra om att de skulle skicka omgående.
Detta lovades, då jag skulle filma ett bröllop!
Delarna dök aldrig upp, och jag kontaktade cyberphoto, då jag en vecka senare fick ett uthämtningskort från posten.
Cyberphoto besvarade mig på ett mycket olustigt sätt, samt att jag skickade mail med bevis på att de inte lämnat paketet samma dag som de lovat. (Först 3 dagar senare!)
Fick aldrig svar på detta mail, så min erfarenhet säger att ni skall se upp med Cyberphoto!

Mikael
 
Jag köpte en Canon Powershot A60 på alfadigi.com
Det är det enda jag köpt på Internet. Det var både smidigt och billigt.
 
ANNONS