Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom 2,7 för gammalt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bryggarn

Aktiv medlem
Hej.

Jag får inte mitt Lightroom 2.7 64-bit att öppna raw-filerna från min alldeles nya Powershot G12.

Går det att byta ut nån plug-infil i camera raw, eller måste jag uppgradera till Lightroom 3?

/Magnus
 
Vad jag förstår funkar inte nyare versioner av ACR (som stöder G12) med Lightroom 2.7 så du måste skaffa Lightroom 3. Eller så konverterar du filerna till DNG-format innan du kör dem i Lightroom.
 
Vad jag förstår funkar inte nyare versioner av ACR (som stöder G12) med Lightroom 2.7 så du måste skaffa Lightroom 3. Eller så konverterar du filerna till DNG-format innan du kör dem i Lightroom.

Ajdå. Det var det svaret jag hoppades inte få. Men tack iallafall.
Det blir nog till att uppgradera till LR 3 för min del, att konvertera om till annat filformat innan import till LR låter som alltför mycket handpåläggning för mig.

/M
 
Många bråkar om detta filformat är bra eller inte och det slutar alltid med framtidssäkerhet. Och då får man väl fråga sig. Vilket företag är mest framtidssäkert? Kameramärket ifråga och att de fortsätter stödja de äldre Rawformaten eller Adobe som ständigt fortsätta stödja alla nya format och kameror så att man kan använda i adobes program. Det enskilda kameramärket bryr sig bara om sitt eget.



/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se
 
ANNONS