Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min kamp mot Canon (BG-E2)

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har haft en hel del strul med min 20D, min 10D har fungerat perfa från första dagen så jag är glad över att jag haft den att lita på (och inte gjorde misstaget att sälja den).

Det är f*n tragiskt att man inte ska kunna lita på grejer som kostar närmare 20 000:- (!).
 
sagan skrev:
Det är f*n tragiskt att man inte ska kunna lita på grejer som kostar närmare 20 000:- (!).

Det värsta är att jag, som väntar på min beställda D7D, är fullkomligt inställd på att få skicka in den & kalibrera m.m...

Precis som att man vant sig vid att det ska krångla!

//Larsa
 
Det låter precis som med dataprogram, det första man gör när man köpt ett dataprogram det är att ladda ned uppdateringar som rättar till en del fel, sen hittar de givetvis ännu fler fel och det blir nya nedladdningar..

Det är givetvis bra att man kan ladda ned ny programvara som gör produkten bättre, men fel ska inte finnas där från början som standard, utan uppdateringar ska vara att man får fler/bättre funktioner.
 
Min 20D glappar även på ett stativ vilket gör att jag undrar om inte "muttern" i kameran är för grund, det skulle eventuellt kunna delsvis förklara vissa av de fel ni beskriver. Någon annan som har problem med att "muttern" är för grund?
 
Så nu är min BG-E2 inlämnad till Canon Service. Ringde Canon Support igår och han sade att ja skulle lämna in den. Nu är det ett välkänt problem enligt supporten. Återstår bara se vad service kommer göra för att flickan som tog emot visste inte att detta var ett välkänt problem.

Ser ju fram emot att Canon i Europa gör samma som i USA det vill säga byter mot ett nytt.
 
I Sverige ska det lagas medans i USA byter de hela greppet mot ett nytt. Vi får se hur det går med mitt, har ju skrivit ner serienumret på en lapp.
 
Ville bara meddela att jag fått min 20D + BG-E2 nu.

Batterigreppet fungerar utan problem, antar att jag fick en uppdaterad version. Behöver inte dra åt den för kung och fosterland heller. Skönt att det har löst sig!
 
Hade problem med mitt grepp när jag fick det nyligen, baterit visade på tomt efter 5 exponeringar...
Tog ur o satte i batterierna några ggr och nu funkar det finfint..
Får se om det håller i sig - skumt det här tycker jag.
Har inte dragit åt skruven mer än vid första montering.
 
Jag hade tänkt köpa ett batterigrepp, men det verkar visst vara en dum idé. Kan det vara så att man ska låta bli att köpa det i framtiden?
 
Förstår inte varför man ska tveka att köpa ett batterigrepp idag. Felet ska ju vara upptäckt och korrigerat nu så om man köper från ett företag med lite ruljans på grejorna så borde det inte vara några problem. Om det sedan visar sig vara fel på det så får man väl skicka in det, kameran fungerar ju ändå!
 
Njaaa frågan är om det e fixat - köpte mitt från cyberphoto i förra veckan och de bör ju ha lite omsättning på greppen.
Ska lämna in det till Canon för genomgång för att säkerställa att det inte händer igen.
 
Är det så att ni behöver referenser på folk som haft problemt och till slut fått felet reparerat får ni gärna referera från mig.

Stockholm Central Service lär vet vem ni pratar om ni hälsar från Nicklas på Klejm i Uddevalla.
 
Hur funkar det med reparation i Sverige? Måste man ringa utomlands och prata svengelska för att sedan vänta 2 månader på att få tillbaka det? Erbjuder Canon Sverige samma service? Jag har inte märkt något fel på mitt grepp trots att det har ett serienummer som ska vara påverkat. Däremot vill jag gärna ha den nya versionen av AA-batterihållaren samt få bekräftat att mitt grepp inte innehåller något dolt fel som kan uppstå när som helst. Om inte annat för att öka andrahandsvärdet vid försäljning i framtiden. Det bästa hade ju varit om man kunde ta det till en ÅF och få ett nytt på direkten.
 
ANNONS