Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Naturskogsfoto

Produkter
(logga in för att koppla)
WFS) (Picture skrev:
Fick ditt mail, Johan. Tyvärr funkar inte den här helgen för mig alls. Jobbar under Arvikafestivalen som pågår torsdag till lördag och det blir nog en del arbete även under söndag, tror jag. Förhoppningsvis blir det lite bra musik mitt i allt slitet också.

Hoppas ni får en fin helg!

Ok, hoppas det samma för din del...
 
Jag vill fota naturskog på Ivana.

1. Anders Tedeholm, kan båda dagarna
2. Johan Asplund, kan båda dagarna
3. Therese Nilsson, kan söndag (backar ur vid dåligt väder)
4. Bengt Andréasson, kan båda dagarna
5.
6.
 
Hej ja nu såg jag ju att Therese skrivit att hon kan på söndagen. Klart att det blir söndagen vi tar då.

Vad ska vi säga för tid? Jag och Bengt är redan däruppe på lördagen så Therese och Anders kanske kan avgöra hur tidigt vi kan Börja i Ivana.
 
Jag kom att tänka på en sak. Eftersom det är lite svårt att veta var man ska svänga in så kan vi träffas vid fiskeinformationsskylten som är vid södra änden av Kindsjön. Öster om vägen ligger Kindsjön och sydväst om vägen är det också öppet vatten (stentjärnet). Jag tror att Kindsjön och Stentjärnet går ihop under vägen. Det är knappt 2 mil norr om Nyskoga och 45 km från det att man lämnar 45:an i Vägsjöfors (mot Vitsand eller vad det nu står på Skylten). Mitt mobilnummer är 070-257 30 50 utifall ni blir vilse
 
Jag föreslår att vi träffas vid fiskeinformationsskylten Johan pratade om kl 9.30.
Kan det vara nåt?
//Anders
 
Hupp...stopp! Hur var det Anders? Kan du ta passagerare med dig? För isåfall åker jag gärna med ifrån Torsby.
 
Therese!
Vi blir två eller ev tre pers i bilen, men en till bör inte vara nåt problem. En liten hake är att vi nog inte åker direkt hem efteråt, utan stannar på Heidruns Bok- och bildcafé i Fensbol på tillbakavägen. Där framför Göran Samuelsson, Mats Berglund och Maja-Lena Ekholm ett program med titeln "I visans hage och låtars loge" med början 17.00. Vill du inte uppleva det så kan du ju åka med oss från Fensbol och tillbaka...
//Anders
 
Therese!

Det finns plats i min bil om du vill åka med Johan och mig till Torsby på söndagen. Vi åker dock upp redan på lördagen och tittar på lite finngårdar bl a.

Bengt
 
Det låter ju bra Anders om ni kan tänka er att trängas lite. Ska vi säga att vi möts vid Toria, på parkeringen? Tid?
Mailar mitt mobilnummer till dig.

Kan också tänka mig att stanna till vid Heidruns för sambon och jag hade ändå tänkt oss dit en sväng i sommar och kolla lite böcker. Så möter han upp där och jag får skjuts resten av vägen.
Passar på att titta till hans farmor samtidigt som inte bor långt därifrån.

Tack ändå Bengt, det hade varit trevligt att kika på finngårdarna, det var enormt längesen jag åkte runt där, men jag står över den biten denna gång! =)

Och som sagt...regnar det så behöver ni inte bekymra er om mig för då blir det förmodligen datorn eller tapetsering hemma för min del! =)
 
Nice bild! =)
Själv har jag inte orkat tömma kameran än, men jag är fortfarande på benen iallafall!
Det var en riktigt trevlig dag, och jag har lärt mig en hel del av er skogsfreak om lavar, mossor, blommor och annat bös som jag förmodligen aldrig tittat närmare på annars.
Tack!
 
Hej,
Som sagt en kul dag! Jag gör gärna flera "expeditioner" om det skulle vara läge. Här kommer en av mina bilder...
//Anders
 

Bilagor

  • linnea1_fs.jpg
    linnea1_fs.jpg
    45.9 KB · Visningar: 133
Väldigt vackert Anders. Jag kikade förresten lite på kartan och bestämde mig att det berget vi såg närmast (när vi var längst bort) måste ha varit gartosofta
 
WFS) (j.asplund skrev:
det berget vi såg närmast (när vi var längst bort) måste ha varit gartosofta

Absolut! Kollade koordinaterna och håller med! Och berget såg ju onekligen intressant ut med det stora lövinslaget och bergbranten. Dit måste jag!!!

För övrigt kan jag meddela att vi inte var på toppen, utan som vi misstänkte, på den mindre toppen något söder om den högsta punkten.

//Anders
 
ANNONS